همشهری آنلاین: برپایی کنفرانس‌هایی مانند کنفرانس بین‌المللی ایمنی راه، پیش از تعطیلات سال نو می‌تواند سهم ارزنده‌ای در افزایش آگاهی افکار عمومی نسبت به رعایت قوانین و مقررات و کاهش تصادفات و جرایم رانندگی در زمان تعطیلات نوروز داشته باشد.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی کنفرانس بین‌المللی ایمنی راه، یوناتن بت کلیا - عضو کمیسون عمران مجلس - در آستانه برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی ایمنی راه تهران در ۱۲و ۱۳ اسفندماه، اظهار داشت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، جاده‌های کشورمان از لحاظ  رعایت استانداردهای بین‌المللی در وضعیت نامناسبی قرار دارند و به‌رغم تلاش‌هایی که از سوی مسوولین وزارت خانه‌های راه و ترابری و کشور در بحث ایمن سازی حمل و نقل  هوایی، زمینی و دریایی صورت گرفته است متاسفانه هر ساله شاهد بروز حوادث ناگواری هستیم.

وی گفت: علاوه براین مسوولین معاونت راهنمایی و رانندگی نیز طی سال‌های اخیر بر حجم نظارت‌های خود و حسن اجرای قوانین و مقررات از سوی رانندگان افزوده‌اند اما آمار مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی  نیز هم زمان با این نظارت‌ها  از حجم فزاینده‌ای برخوردار شده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دولت باید اهتمام بیشتری برای بهبود وضعیت ایمنی راه‌های کشور داشته باشد، گفت: مجلس از دولت می‌خواهد برای کاهش حوادث ناشی از تصادفات رانندگی ردیف ویژه‌ای را در بودجه سال آینده به این امر اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه کشورهای مختلف جهان مدت‌هاست که شهروندان خود را ملزم به رعایت کامل قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی کرده‌اند، تاکید کرد: در کشورهای غربی زمانی که فردی بیش از دو بار اقدام به نقض قوانین و مقررات رانندگی کند باید در دوره‌های آموزشی که به تناسب تخلف انجام شده برای وی در نظر گرفته می‌شود، شرکت کند.

این در حالی است که در کشور ایران با وجود اینکه سالانه هزاران نفر از هم وطنانمان جان خود را به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و  ایمن نبودن راه‌های کشور از دست می‌دهند دوره‌های  آموزشی خاصی برپا نمی‌شود.

این عضو کمیسیون عمران با اشاره به نامگذاری ۳ تا ۹ اردیبهشت‌ماه  با عنوان هفته جهانی ایمنی راه‌ها از سوی مسوولین سازمان‌های بین‌المللی افزود: در این هفته تلاش‌های فراوانی برای ارتقاء سطح دانش افکار عمومی جامعه نسبت به رعایت کامل  قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی صورت می‌گیرد و مقتضی است که مسوولین کشورمان  نیز با تاسی از این موضوع  سطح آموزش‌های شهروندی در بحث رعایت قوانین رانندگی را افزایش دهند.

وی گفت: البته رسانه ملی نیز از جمله حوزه‌های تاثیرگذاری است که می‌تواند در قالب نمایش انیمیشن مردم را تشویق به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی کند.

کد خبر 74400

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز