موسسه نیکوکاری «ندای امید موعود» خیریه‌ای فرامنطقه‌ای است که از سال ٩٣ در محله جوادیه کارش را آغاز کرده و رسیدگی به مشکلات و حمایت از زنان و فرزندان زیر ١٨ سال آنان مهم‌ترین برنامه‌اش به شمار می‌رود.

قاسمی

همشهری آنلاین - مریم قاسمی : موسسه «ندای امید موعود» بیش از ٨ سال قبل با هدف تحت پوشش قرار دادن مادران و فرزندان خانواده‌های آسیب‌دیده، فعالیتش را زیر نظر «منصوره شریفی» آغاز کرد. اکنون این موسسه خیریه ١٢٠ خانواده را تحت پوشش قرار داده که در این میان ٧٠درصد پروندهای تشکیل‌شده در این مرکز مربوط به منطقه ١٦ است.

حفظ آبرو و حرمت خانواده‌های نیازمند برای متولیان این موسسه‌ خیریه از اهمیت بسیاری برخوردار است. بنابراین، اعضای این مجموعه برای انجام تحقیقات و تایید گفته مراجعان فقط به بازدید از منزلشان اکتفا کرده و با توجه به وضعیت خانواده‌ها، خدمات متنوعی به مددجو ارائه می‌کنند.

خدمات این خیریه شامل بخش‌های مختلفی چون برپایی کلاس‌های آموزشی، مشاوره و توزیع ارزاق و کالاهای ضروری به مددجویان است. سبدهای ارزاق، بسته به شرایط خانواده، هر ماه، ٣ ماه یک‌ بار و یا ٦ ماه یک بار توزیع می‌شود و علاوه بر این، به مناسبت ماه رمضان و عید هم توزیع سبد ارزاق در برنامه است.

جالب اینکه در این موسسه دانش‌آموزان تحت پوشش تا مقطع دانشگاه حمایت می‌شوند. دانش‌آموزان پایه ابتدایی در ٢ بخش و هفته‌ای ٣ روز برنامه آموزشی دارند. بچه‌ها اینجا زیر نظر مربی تکالیف مدرسه را انجام می‌دهند و در دروسی که ضعف دارند تقویت می‌شوند. در بخش‌دوم، این بچه‌ها در اتاق‌ بازی به تفریح و تماشای فیلم می‌پردازند. علاوه بر این، برای آنها کلاس‌های فوق‌برنامه‌ای چون کلاس‌های خلاقیت، آموزش قرآن و نقاشی برگزار می‌شود. برپایی‌کلاس‌های هنری، ورزشی و... برای بانوان مددجو از دیگر خدمات آموزشی موسسه به شمار می‌رود.

حمایت از دانش‌آموزان؛ از مدرسه تا دانشگاه | بیش از ١٢٠ خانواده تحت پوشش هستند

حمایت از دانش‌آموزان؛ از مدرسه تا دانشگاه | بیش از ١٢٠ خانواده تحت پوشش هستند

حمایت از دانش‌آموزان؛ از مدرسه تا دانشگاه | بیش از ١٢٠ خانواده تحت پوشش هستند

کد خبر 744140

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha