یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۹:۰۰
۰ نفر

گروه شهری: عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر انتشار مذاکرات شورای عالی ترافیک که اخیرا با حضور رئیس جمهوری و شهردار تهران برگزار شد، گفت

دولت باید خواست‌های قانونی شهرداری را بپذیرد.

محمدعلی نجفی با بیان این مطلب به پایگاه اطلاع رسانی اصلاحات افزود: متأسفانه برداشت ما این است که جلساتی که بین دولت و شهرداری برگزار شده است، صرفا تبدیل به برخی بحث‌‏های تشریفاتی و سیاسی شده و کمتر در مورد مشکلات مردم بحث می‌شود؛ درنتیجه گمان نمی‌کنم بتواند مشکلات مردم را حل کند.

وی اظهار داشت: مسائلی که در مورد طرح جامع ترافیک تهران در این سلسله جلسات مطرح شده است، نمی‌تواند مشکلی را از مشکلات شهر تهران حل کند و باید در این زمینه فکری کرد، چون طرح جامع ترافیک تهران سال‌هاست که باید اجرا شود، اما هنوز اجرا نشده است.

نجفی تصریح کرد: طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک تهران که به تصویب شورا رسیده مورد قبول اعضا نیز هست و ما مصرانه خواهان اجرای آن هستیم؛ اما آقای احمدی‌‏نژاد اصرار بر بررسی مجدد این طرح دارند. ما نمی‌دانیم که چرا این تصمیم از طرف دولت گرفته شده است. 

به‌نظر من اگرچه بررسی مجدد طرح جامع می‌توانست تصمیم خوبی باشد، اما مشکلی از تهران حل نمی‌کند و بحران ترافیک تهران با چنین راه حل دراز مدتی برطرف نمی‌شود. به‌نظر می‌رسد به جای این کار‌ها بهتر است متن مذاکرات و جلسات منتشر شود تا خود مردم قضاوت کنند.

وی ادامه داد: دود لجبازی‌‏ها به چشم مردم می‌رود و دولت باید قبول کند که شهرداری کمک خارج از سیستم قانون نخواسته و حق قانونی را می‌‏خواهد.

نجفی در انتها تاکید کرد: نتیجه این لجبازی‌‏ها بحران آلودگی هوای تهران است که باعث شده تا در هفته هوای پاک، چهار برابربیشتر آلودگی‌‏ها را نسبت به سال گذشته داشته باشیم و این امر هم به‌ضرر مردم تهران است و هم به‌ضرردولت.

کد خبر 74437

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز