دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۰:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: منابع خبری از حمله جنگنده‌های اسرائیلی به غزه بعد از تهدید روز یکشنبه اولمرت نخست وزیر رژیم صهیونیستی، خبر دادند.

 به گزارش واحد مرکزی خبر، جنگنده‌های ارتش اسرائیل یک مرکز پلیس دولت منتخب فلسطین در مرکز غزه را هدف قراردادند.

شبکه تلویزیونی المنار لبنان هم امروز دوشنبه 14 بهمن از دو حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به مرکز پلیس فلسطین در غزه خبر داد.

جنگنده‌های اسرائیلی یکشنبه شب هم شهر رفح در جنوب غزه را بمباران کردند.

منابع خبری اعلام کردند در این حمله سه بمب به منطقه مرزی بین مصر و غزه اصابت کرد.

هنوز گزارشی از تلفات یا خسارت این حملات منتشر نشده است.

ایهود المرت نخست وزیر و تزیپی لیونی وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی یکشنبه در نشست هفتگی کابینه‌ این رژیم تهدید کرده بودند اسرائیل درصورت ادامه مقاومت مبارزان فلسطینی بار دیگر به غزه حمله می‌کند.

این در حالی است که طاهر نونو، سخنگوی دولت حماس، درباره هرگونه حمله مجدد به غزه به سران رژیم صهیونیستی هشدار داد.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر هم روز یکشنبه اعلام کرد، اسرائیل با استفاده از گلوله‌های توپ حاوی فسفر ساخت آمریکا در غزه، مرتکب جنایت جنگی شده است.

براساس این گزارش، کارشناسان سازمان دیده‌بان حقوق بشر با بررسی برخی گلوله‌های شلیک شده صهیونیست‌ها به مناطق مسکونی شهر غزه متوجه شدند که این گلوله‌ها ساخت ایالت لوییزیانای آمریکا درسال 1989 و هرکدام از آنها حاوی پنج کیلو و 780 گرم فسفر سفید است.

نماینده آژانس کمک رسانی سازمان ملل در غزه ( آنروا ) هم در گفتگو با شبکه راشاتودی میزان خسارات حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه را بسیار بیشتر از آنچه که تصور شده دانست.

جان گینگ گفت: ده‌ها هزار نفر از مردم غزه اصلا چیزی ندارند نه تنها خانه‌های آنها ویران شده بلکه چیزی برای زندگی نیز ندارند و بیشتر آنها در زیر چادر زندگی می‌کنند و در حدود یک میلیون نفر از آنان به کمک‌های غذایی وابسته‌اند.

وی ادامه داد، تنها برای آغاز بازسازی ساختارهای زیربنایی غزه در موقعیت کنونی به دو میلیارد دلار نیاز است اما اگر بخواهیم میزان مبلغ مورد نیاز را برای بازسازی مناطق مسکونی بر آورد کنیم این مبلغ به میلیاردها دلار خواهد رسید.

نماینده آنروا تصریح کرد‌: تا زمانی که گذرگاه‌ها در غزه بسته باشند هیچگونه بازسازی در این منطقه انجام نخواهد شد.

وی اقدام اسرائیل و مصر در بستن گذرگاه ها را در غزه اقدامی کاملا سیاسی دانست و خواستار بازگشایی آنها به منظور انتقال کمک‌های بین‌المللی به مردم غزه شد.

نماینده آنروا باردیگر اقدام نیروهای اسرائیلی در حمله به مدرسه سازمان ملل را غیر قابل پذیرش دانست و اعلام کرد: اسرائیل تلاش می‌کند با تغییر اصل موضوع از اقدام خود طفره برود و این در حالی است که در زمان حمله به مدرسه سازمان ملل هیچگونه شبه نظامی در این مدرسه حضور نداشته است و اگر آنها ادعایی دارند باید شواهد مربوط به این موضوع را ارائه دهند.

همزمان وزارت امور خارجه ونزوئلا نیز در مراسمی با حضور سفیران برخی کشورهای اسلامی از دیپلمات‌های اخراجی این کشور از سرزمین‌های اشغالی تجلیل کرد.

کد خبر 74470

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز