همشهری آنلاین: رمضان عبدالله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد

به گزارش واحد مرکزی خبر در این دیدار ابتدا آقای لاریجانی پیروزی اخیر مردم فلسطین در غزه را نتیجه مقاومت و ایستادگی در برابر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی دانست و گفت: اکنون بر تمام افکار عمومی جهان آشکار شده که مردم بی پناه فلسطین در سایه مقاومت به پیروزی واقعی دست یافتند و اکثر صاحب نظران سیاسی در مجامع مختلف به این باور رسیده‌اند که بدون در نظر گرفتن حماس و تلقی نیروی مقاومت به عنوان یکی از ارکان کنونی پیروزی مردم فلسطین بحران خاورمیانه حل شدنی نیست.

وی در ادامه ضمن تاکید بر لزوم استمرار مقاومت در برابر ظلم و سلطه طلبی رژیم صهونیستی گفت: رژیم صهیونیستی می‌داند مقاومت فلسطین زنده و پرشور است و به خود اجازه تجاوز نمی‌دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود موضوع فلسطین را یکی از دغدغه‌های واقعی نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطرنشان ساخت: جمهوری اسلامی ایران از بدو پیروزی در سه دهه پیش تاکنون همواره از آرمان فلسطین حمایت کرده است.

در ادامه این دیدار همچنین آقای رمضان عبدالله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین ضمن تبریک سالروز پیروی انقلاب اسلامی ایران گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در سی سال پیش نهضت فلسطین رادر مسیر درست و روشنی قرار داد و پیروزی‌های اخیر ملت فلسطین در غزه در اثر مقاومت و مرهون حمایت معنوی تمام ملت‌های آزادی خواه جهان به ویژه ملت ایران حاصل شده است.

وی با اشاره به شکست رژیم صهیونیستی در حملات اخیر خود به نوار غزه نیز اظهار داشت: دشمن صهیونیستی در عرصه نظامی شکست را پذیرا شد و به هیچیک از اهداف مورد نظر خود دست نیافت.

وی افزود: سران رژیم صهیونیستی اکنون درحال جلوگیری از ادامه بی اعتباری و رسوایی خود در جهان هستند و برای همیشه به این نتیجه رسیدند که دشمن آنها گروهی همچون حماس نیست بلکه تمام مردم فلسطین با آنها کنار نمی‌آیند.

وی با انتقاد از مواضع برخی کشورهای عربی در جریان بحران اخیر در غزه گفت‌: رژیم صهیونیستی تلاش کرد برخی از انتظارات خود را بوسیله بعضی از کشورهای منطقه محقق کند.

کد خبر 75169

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز