مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه باید یک زمانی به مسایل دوره قبل در خصوص بانک مرکزی رسیدگی شود ،یادآورشد که الان وقتش نیست.

حسین طائب

به گزارش همشهری آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طائب ظهر امروز در مراسم پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه علم و صنعت با اشاره به وضعیت انقلاب اسلامی در برابر استکبار جهانی اظهار کرد: امریکا بعد از جنگ سرد و فروپاشی شوروی، برآورد کرد اگر تا۲۰۲۵ بر چالش های داخلی و بین المللی از جمله انقلاب اسلامی فائق آید، کدخدای دهکده جهانی راتداوم بخشد و اگر نتواند دچار فروپاشی می شود. این برآورد در سال ۲۰۰۰ انجام شده بود.

وی ادامه داد: سند امنیتی امروز و جدید آمریکا که توسط دولت بایدن تهیه شده، این است که در سال های اولیه تعیین کننده برای آمریکا هستیم و پنچره فرصت برای مقابله با تهدیدات محدود است. وضعیت آب و هوا، تورم، ناامنی غذایی، بیماری واگیردار و تروریسم از جمله چالش های آمریکا در این سند نامیده شده است. این سند آورده که پنجره فرصت ها برای آمریکا در سال۲۰۳۰ بسته می شود. در زمینه چالش های بین المللی اعلام شد که روسیه توان رقابت با آمریکا را ندارد، اما چین همچنان رقیب نظامی، اقتصادی و فناوری آمریکاست. از سویی در این سند نامیده شده است  قدرت‌هایی  مدل حکمرانی جدید معرفی را کرده‌اند که مهمترین آن ایران است و این چالش دیگری برای آمریکاست.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه با اشاره به اینکه در خود رژیم صهیونیستی این برآورد وجود دارد که روند قدرت اسراییل نزولی است، افزود: خود جناح های سیاسی اسراییل این نگرانی را دارند که تا پنج سال دیگر این رژیم دچار فروپاشی شود. دوگانگی در اسراییل بالاست که نتیجه آن را در انتخابات "کنست" می بینیم. الان مردم آنها به خیابان ها آمده اند.

طائب خاطر نشان کرد: اسراییل در سند امنیت ملی خود، ایران را تهدید اول و آمریکا ایران را تهدید سوم خود می داند، ولی قرار بود آمریکا اول  با ایران بعد روسیه و سپس چین مقابله کند. قرار نبود روسیه به اوکراین حمله کند، بلکه اوکراین قرار بود به روسیه حمله کند و سرزمین ها را پس بگیرد، ولی روسیه زودتر حمله کرد.

وی همچنین گفت: اسراییل در اصفهان عملیاتی انجام داد و سپس اینگونه جلوه داد که با همکاری آمریکا این اقدام را انجام داده اند، اما آمریکا بلافاصله هم پیغام پنهانی داد و هم رسماً اعلام کردند که ما هیچ نقشی نداشتیم.

طائب ادامه داد: دشمن دنبال جنگ ترکیبی است و ابهام ایجاد کرده تا گسستی در جامعه رخ دهد و گسست ذهنی به تقابل مردم با هم و سپس مقابل با حاکمیت بینجامد. یکی بگوید چرا با بی‌حجابی برخورد نمی کنی و دیگری بگوید چرا برخورد می کنی؟ یکی بگوید چرا مماشات می کنی و دیگری بگوید چرا برخورد می کنی؟ دشمن دنبال تغییر سبک زندگی، ایجاد نافرمانی، شبکه سازی برای خشونت آفرینی و تبدیل هیجانات به خشونت علیه حاکمیت و طرفداران حاکمیت است تا در نهایت ایران پای میز مذاکره امتیاز دهد.

وی تاکید کرد: راهبرد ما باید ارتقای سرمایه اجتماعی با مطالبه تغییر باشد. اگر واقعیت خوب نیست، باید تغییر در واقعیت ایجاد کنیم. اگر تصویر از واقیعت خراب است، آن تصویر را اصلاح کنیم. تصویر واقعی ما این است که مقتدر و امن هستیم، ولی نقاط ضعفی هم داریم که باید آن را رفع کنیم. باید برای تغییر واقعیت‌ها مطالبه گری کنیم و تلاش کنیم تصویر واقعیت به درستی نشان داده شود. باید برای تغییر ناامیدی به امید و ناکارآمدی به کارآمدی تلاش کنیم.

طائب در پاسخ به این پرسش که چرا وضعیت اقتصادی کشور این روزها به هر ریخته است؟ گفت: جنگ ترکیبی یک روزه دو روزه نیست، بلکه طولانی است. آمریکا دنبال این بود که با موضوع اقتصادی و فرهنگی به سراغ دانشگاه ها برود و سپس اعتراضات به سایر اقشار رفته و به کف خیابان بیاید، ولی این فصل تمام شد. الان دنبال این است که مسایل را از اغتشاشات به مسایل امنیتی بیاورند مثل عملیات اصفهان. گام دیگر آنها ایجاد بی ثباتی اقتصادی است.

وی با بیان اینکه دولت جدید۱۳۰ میلیارد دلار با سایر کشورها تفاهم امضا کرده است، گفت: دولت قبل همه مسایل به برجام موکول شده بود اما دولت سیزدهم دنبال سیاست همسایگی است. دولت همچنین دنبال فروش  ۱/۵ میلیون بشکه نفت و فرآورده نفتی در روز بود تا پول آن را به داخل بیاورد. مولد سازی و جذب سرمایه گذار از دیگر برنامه های دولت بود. دیدید چگونه در افکار عمومی مولدسازی را زدند که این تصمیم اجرایی نشود. این اموال برای دولت هزینه زا بود و دولت می خواست آن را بفروشد و مولدسازی کند. برای آن هم ناظر سه قوه قبل از فروش وجود داشت.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: آمریکا نمی خواهد زیرساخت پیشرفت در کشور شکل گیرد. آمریکا جنگ ارزی راه انداخته است. او در اربیل، هرات، امارات، سبزه میدان و سایت های فردایی با قیمت بازی کرده و عملیات می کند. در داخل خرید را راه می اندازد تا ناامنی ادراکی به راه بیندازد. دولت و بانک مرکزی باید به موقع دخالت و برخورد می کرد که مقداری تاخیر وجود داشت. نباید دولت ذخایر خود را تخلیه کند تا قیمت را نگه دارد. ارز باید صرف سرمایه گذاری شود. این ورق جنگ ارزی عوض شدنی و قابل مدیریت است.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه همچنین در خصوص لزوم جدا کردن صف اعتراض از اغتشاش گفت: تا زمانی که دشمن دارید، او از همه ابزارهای خود استفاده می‌کند. حتما یکی از راه های قوی شدن، جدا کردن صف اعتراض از اغتشاش است، اما این حلال همه مشکلات نیست چون دشمن شبکه سازی کرده و از همه ابزارهای خود استفاده می‌کند. مگر تا پیش از این تجمعات در اعتراض به حقوق و دستمزد برگزار نمی شد؟ خیلی وقت‌ها دستگاه‌های اطلاعاتی مطالبه معترضان را از دستگاه ها پیگیری می‌کردند. اما جریان نفوذ اعتراض را به اغتشاش تبدیل می کند و نیروی امنیتی هم برخورد می کند. باید صف اعتراض از اغتشاش جدا شود؛ اما دشمن همواره از همه ابزارهای خود بهره می برد.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص برخورد با فساد گفت:در کشور هیچ مصونیتی وجود ندارد. روند فساد افزایشی نیست. روند فساد در این چهار دهه کاهشی و روند برخوردی با آن افزایش داشته است. فساد از دوره سازندگی شروع شد. دستگاه های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس دنبال کشف پروژه های توسعه ایران رفتند. در آن دوره با پورسانت اولین فسادها شروع شد. از همان دوره هم برخوردهای ما شروع شد. البته زمانی نتوانستیم با فرزند یک رییس جمهور برخورد کنیم چون قدرت نداشتیم، اما بالاخره این برخورد را کردیم و پول را برگرداندیم و او هم زندان رفت. این مسایل دیر و زود دارد، ولی سوخت و ساز ندارد.

طائب افزود: مسأله ارز باید حل شود؛ به هر حال جنگ است و دولت باید خود را قوی کند و موفق شود. تا کسی نگوید چرا  شما با ترک فعل برخورد نمی‌کنید؟ باید یک زمانی به مسایل دوره قبل در خصوص بانک مرکزی رسیدگی شود، ولی الان وقتش نیست. به رییس بانک مرکزی هشدار دادیم که ذخایر در حال خالی شدن است و او هم پذیرفت، ولی به او دستور دادند که سیاست بانک مرکزی ادامه یابد. اولویت اول مردم حل مسأله اقتصادی، نه برخورد با ترک فعل قبلی هاست. باید مطالبه عمومی در این زمینه ایجاد و در زمان خودش به آن پرداخته شود.

وی در پاسخ به انتقاد از همکاری ایران با چین، گفت: مگر ما دلمان نمی‌خواهد با اروپا کار کنیم؟ در رقابت اروپا، آمریکا، چین و روسیه می‌توان بهتر سرمایه گذاری کرد. برجام را امضاء کردیم تا نفت و فرآورده را بفروشیم و تکنولوژی وارد کنیم. ترامپ بود که از برجام خارج شد. اگر اروپا همکاری نمی‌کند، ما با وین نباید همکاری کنیم؟ باید براساس منافع ملی و امنیت ملی با سایر کشورها تعامل کنیم. هر کشوری دنبال سرمایه گذاری در کشور باشد؛ باید تعامل کنیم. اما اگر هرکس دنبال براندازی باشد، باید مرگ بر او بگوییم.

وی در خصوص رزمایش موشکی پس از برجام نیز خاطر نشان کرد: آنها می خواستند ما موشک نداشته باشیم تا اسراییل ما را تهدید کند.در زمان جنگ تحمیلی مردم در مقابل حمله موشکی عراق می گفتند که موشک در برابر موشک. آمریکا می خواست بعد از برجام، توان موشکی ما را محدود کند و ایران در مسایل منطقه ای نقشی ایفا نکند.

طائب درباره  عملکرد اسراییل در قبال ایران، بیان کرد: اولویت اول اسراییل، مسایل داخلی است؛ البته از نظر آنها ایران تهدید اول است، ولی اولویت آنها مسایل داخلی است. آمریکا دنبال این است که از منطقه خارج شود.۷ تریلیون دلار در جنگ افغانستان و عراق هزینه کرد. در این شرایط اسراییل به آذربایجان، امارات و عمان می رود تا نقش آمریکا را ایفا کند. ما با حضور اسراییل در منطقه مخالفیم؛ اما دنبال تحکیم روابط خود با کشورهای عربی و آذربایجان براساس اصول خود هستیم. در برابر تغییر جغرافیای منطقه مقاومت می‌کنیم؛ ولی راهبرد ما تعامل است نه تقابل. حساب اسراییل با کشورهای منطقه جداست. اگر خواستند نقشه منطقه را عوض کنند با برگزاری رزمایش پیام خود را می دهیم؛ ولی دنبال تقابل با همسایگان نیستیم.

کد خبر 745020
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 80
  • نظرات در صف انتشار: 175
  • نظرات غیرقابل انتشار: 526
  • احمد IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    اگر امریکا در سبزه میدان بازی میکند پس مسئولین چه ... میکنند؟ تحریم که نعمت بود چه شد؟؟؟ ... .... ... ........ ..... ؟؟؟
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      شما بی وطن های غرگرای دشمن داخلی شرتون کم بشه این وضعیت هم درست میشه ...
    • به 16:59 IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      منفی بزنید به کامنتم .... های یائر لاپید و بن سلمان! منفی بزنید که منفی زدن شما ... ... ... ... برام افتخاره!
    • ابی سبزوار IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      اینقدر منفی می‌زنیم ... سرویس بشه،🤣🤣🤣
    • US ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      مسئولان ما فقط بلدن گل یا پوچ بازی کنن! چیکار کنن خب،دیگه بازی دیگه‌ای بلد نیستن
    • US ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      ...آن از رئیس جمهور کشورکه اقتصاد کشورراویران نمود این هم از طرفدارانش
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    کدوم حرف شماها رو باور کنیم.بالاخره آمریکا میتواند یا نمیتواند غلطی بکند؟ ... .... .... .... .... .... ....
    • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      آمریکا که غلطه نمی کنه، اما نوچه ها و مزدورهای وطن فروشش در داخل کشور همه غلطی دارن انجام میدن :)
  • بنده خدا IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    عجب سبزه میدان هم در تصرف امریکاس
  • ناشناس IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    همه اعضای دولت که .... هستند، دیگه چی میخواید!!!
    • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      اینو میخوایم که شر شما بی وطن ها از کشور کم بشه و اینقدر ... ... ....!!!
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    آقایون اگه دشمن سازی نکنند و بی کفایتی وبی تفاوتی های خودشون برای وضع موجود را گردن دیگرانندازند، خدای ناکرده از تک وتا می افتند
    • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      همین که دشمن رو نمیشناسی و از دشمن سازی حرف میزنی نشون مونده چه ... .... ای هستی
    • US ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      این ارزشی چی میگه؟ همه جا کامنت میذاره! منفی هم میخوره،ولی از رو نمیره
    • افشین IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      ارزشی بودن بهتر از بی ارزش بودن هست. ما هیچوقت دشمن سازی نکردیم و نمی‌کنیم اما این دیگران هستند که با کشورهای مستقل دشمن هستند. استقلال داشتن و دنبال قدرت افزایی بودن برای مستکبران دنیا قابل تحمل نیست و مزدورانشان هم که اختیاری از خود ندارند. برجام ثابت کرد که امثال شما چقدر در اشتباه بودید و هستید. در جنگ تحمیلی که اوایل انقلاب راه انداختند دشمنان کشور ما از بیست و خورده ای کشور اسیر داشتیم. خیلی از کشورهای منطقه بودجه جنگ را برای صدام تامین میکردند و ما بعد از جنگ از گناه آنها گذشتیم و با همه آنها ارتباط گرفتیم ولی همانها از پشت خنجر زدند. شماها آنقدر شستشوی مغزی شدید که تا مرز مزدوری و وطنفروشی پیش رفته آید و تنها نیاز به یک هل دارید. تمام زندگی را در راحت طلبی می‌بینید که در هیچ کجای دنیا همچین سیستمی نیست . ختی امروز در آمریکا و اروپا مردم با مشکلات اقتصادی زیادی روبرو هستند که تا خودفروشی آنها را پیش برده است. از همه جالبتر اینجاست که افرادی که توان ندارند یک خانواده و یا حتی خودشان را تامین و زندگی شخصیشان را مدیریت و تامین کنند به مدیریت کشور ایراد می‌گیرند آنهم در این شرایط .
  • توکل IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    اقای طایب شما میفرمایید برجام را امضا کردیم. اولا شما امضا نکردید. ثانیا امضا کنندگان برجام مرتب مورداهانت و فحاشی بودند و شما مخالف بودید چطور بعد از سالها که مزایای برجام را فهمیدید میخواهید بنام خود ثبت کنید. تاریخ گواه است که هنوز هم دلتان راضی نیست به قبول برجام ولی بایدتسلیم اراده اکثریت مردم باشیدتا از این وضع اقتصادی بیرون بیاییم. ملت در تمام دوران سنگ تمام را گذاشت که اخرینش شنبه تاریخی بود پس شما هم کمی بفکر جبران باشید و دست از تندرویها بردارید.
    • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      به عنوان بخشی از "مردم" و "ملت" دهنت رو ببند و از جانب من نظر نده .... غربگرا. مزایای برجام هم تا امروز روز پشخصه و اصر و دردش رو همه داریم حس می کنیم :)
    • به:۱۷:۰۱ IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      زیر همین لایک منفیا له بشی و ... و .... شی ایشالا،🤣🤣🤣🤣🤣🤣
    • ایرانی IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      دقیقأ مشخصه همه این جوابها رو یه نفر ... .... ..... ... میده و‌ منفیها هم خوب ... .... ....
  • فرهاد IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    بخدا اینقدر که شما بیان میکنید آمریکا گنده نیست چرا ناکارامدین مسئولان رو به گردن آمریکا میندازین شما اصلا نباید اسم اون رو بیارید اگه واقعا میخواستی مستقل باشید الان آمریکا باید وضع ما رو میداشت
    • ناشناس IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      پشخصه و اصر 😐.تو اول درست نوشتن رو یاد بگیر بعد نظر بده.همین امثال تو .... مملکت رو به این وضعیت کشیدن
    • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      منتظر افاضات جناب عالی بودیم استاد ادبیات
  • وحید IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    گردن آمریکا نندازید کسیکه دلار را در ایران با ریال می‌خرد را به مردم معرفی کنید. تا مردم بفهمند باخصوصی سازی از سال64 تا84 چه بلایی به سرشان امده آنهاییکه دلار را در ایران قیمت‌گذاری می‌کنند قبلا ایران را خریده‌اند.
  • اسماعیل IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    گفتید دولت یکدست بشه مشکل حل میشه آمدیم رای دادیم. ... ... ... ... همه چیز اندازه ۴۴سال گران شد عرض ۱سال
    • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      چه قدر پول گرفتی بیای اینجا چند تا ... .... پشت سر هم بنویسی بی وطن؟!
  • تنها IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند
    • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      شما به همه و به هر انتقادی فقط بلدی بی وطن بگی و خودتون خلاص کنید شاید انتفاد از درد باشد و اتفاقا از وطن پرستی و ایران دوستی باشد حتما زندگی خودت تامین و راحت هست که عمق درد و مشکل مردم را درک نمبکنی
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    شما که میگفتید مشکل کرمانی‌ها آمریکا و تحریمها نیست، بیعرضگی .... است حالا که دولت، مجلس وقضائیه .... باهم هماهنگ هستن چرا دلار شد۶۰ هزار تومان و قیمتها بازاندیشی برابرند. ... .... .... مشکلات رابه گردن دیگران نندازید ... ... ... ....
  • علی IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    به نظرم با موشک سبزه میدان را بزنیم همه چیز حل میشه
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    اسراییل را از صفحه روزگار حذف کنیم همه مشکلات جهان و ایران حل خواهد شد.
    • GB ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      اسرائیلی ها هم همین رابرای ایران در حال اجرا کردن هستند.
    • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      154 7
      دمت گرم
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    اقتصاد بخاطره همین است که همه دخالت می کنند خواهشند شما کار خودتون را انجام بدهید کاری به بانک اقتصاد نداشته باشید
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    دلار را از بازار حذف کنید خرجها وهزینه های بی مورد راکم کنید به فکر افراد کم درامد باشید
  • علی IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    کاش عمله های اسرائیل خفه خون می گرفتند
    • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      واقعا ای کاش
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    طائب جان ... ... ... ... ، حاج محمد ادریس رئیس بانک مرکزی افغانستان اعلام آمادگی کرده بیاد ایران وبه وضعیت اسفناک اقتصاد ایران سرو سامان بدهد گفته که این کار رو بخاطر آسایش افغانی های مقیم ایران انجام خواهد داد و اجر و مزدی هم نمی خواهد ، اولین حرکت اقتصادی اش رو اعلام کرده تمام اختلاسگران و رانت خواران و حقوق نجومی بگیران در هر مقامی که باشند و باهرکه فامیل باشند رو دستگیر و اعدام خواهد کرد و هرکس هم سفارششان رو بکند رو مجازات حواهد کرد
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    328 8
    به نظرم کسانی که دانش (... ... ... ..) اقتصاد ندارند ساکت شوند بهتر است ... ... ....
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    همه بد بخت بیچارن فقط ایران خوشبخت .... ... ... ... ....
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    بنظرتون روزی خواهد رسید گرانی تمام بشه
    • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      254 9
      گرانی که نه ولی عمر من و شما حتما تمام میشه
  • شهاب IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    این صحبت ادامه جمله کلیدی هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید است
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    چرا هر اشتباه، گناه، اختلاس، دزدی،... .... و ............ دیگر اتفاق میافتد، گردن امریکا و غرب میاندازید، ... ..... ..... ..... ..... ...؟؟؟؟؟
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    پس شماها چکاره اید ... ... ....؟
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    219 8
    برادر من تحلیل شما مرور آنچه گذشت بود نه آنالیز. شما برنامه را از سال 2000 در جریان بودید در واقع پاسخنامه را داشتید اما موفق نشدید چرا؟؟ چرا در ۸ سال جنگ نتوانستند چون اراده مردم پشت دولت بود چون هنوز دزدی فساد ریا رانت جایی پیدا نکرده بود. امریکا هیچ عددی نیست اگر زبان ریاکار و دست دزد و فاسد کوتاه باشد.سناریوی دولت باید پیادهسازی شیوه نامه علی ع باشد.امریکا و اسراییل بهانه است
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    247 9
    واقعا ... .... .... باید متاسف شد. آخه مگر ایران بی در وپیکره که امریکا بیاد سبزه میدون دلاری که دست خود بانک مرکزی ودولته چطور این حرف رو می زنید !؟
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    244 7
    متاسفم ... ... که آمریکا تا سبزه میدان آمده ... ....
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    176 6
    به حلوا حلوا دهن شیرین نمیشه میتونی درستش کن
  • محمود احمدی IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    انقلابی که به خواست خدا محقق شده ؛با توکل بخدا بر دشمنان در همه ابعاد سیاسی،اقتصادی،،وفرهنگی سر بلند، پیروز خواهد شد.
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      191 6
      🤣🤣🤣
    • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      69 5
      به خو است خدا نه ، به اسم خدا
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    ماهم قراربود درچشم انداز۱۴۰۰ پیشرفته ترین کشور منطقه حتی جلوتر ازکره جنوبی باشیم ولی امروز عقب مانده ترین کشور منطقه ایم
    • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      اگه ... .... .... نفهمیدی که بالجبازی و جنگ با دنیا غیر از بدبختی‌ چیزی عاید مردم‌ نمیشه دیگه نمیفهمی
  • آتش IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    169 5
    آمریکا ،سبزه میدان، عجب
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    176 4
    انگار آمریکا تا مغز استخونمون نفوذ کرده ... .... ....
  • جانباز جنگ تحمیلی IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    164 4
    عجب سناریویی شونصد تا فیلم میشه از بغلش درست کرد
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    177 7
    از کی تا بحال تو سبزه میدان آمریکایی ها خرید و فروش دلار میکنن؟ نکنه اینقدر بدبخت شدن 🤣🤣🤣🤣 واقعا جالبه دستتون درد نکنه خاطر جمع شدیم که کار دشمن هست
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    111 5
    بابا کار اطلاعاتی انجام بدین رو سبزه میدان که مردم رو بدبخت کردن
  • سید‌هادی‌عاصی علوی‌تفتی IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    46 25
    سلام.خدا قوت‌ یک نمونه اشتباه بانک مرکزی در این اوضاع کنونی بد اقتصادی در داخل کشور.به بانکها دستور مسدود حسابهای مشتریان بانکی داده که اگر حتی یک قطعه چک برگشت بشود. حسابهای بانکی مسدود می‌کند.و برای کمک به دشمنانی که ما را تحریم کردند.و فشار اقتصادی بر شانه مردم و فعالان اقتصادی است.بسیار مضر است.که چرخ اقتصاد را کند میکند. هر چه سریع تر این قانون مسدودی را لغو کنند.تا تراکنش های بانکی.و چرخش مالی سرعت بگیرد.و چکهای برگشتی شده .پاس بشود.فوری.
  • محمود نعمتی IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    179 6
    بالاخره چی شد بزرگوار، میتونید اوضاع رو درست کنید یا بیشتر صبر کنیم؟ فقط حساب سن و سال ما رو بکنید پیر شدیم ... ... ... ...
  • سید‌هادی‌عاصی علوی‌تفتی IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    35 20
    سلام.خدا قوت‌ یک نمونه اشتباه بانک مرکزی در این اوضاع کنونی بد اقتصادی در داخل کشور.به بانکها دستور مسدود حسابهای مشتریان بانکی داده که اگر حتی یک قطعه چک برگشت بشود. حسابهای بانکی مسدود می‌کند.و برای کمک به دشمنانی که ما را تحریم کردند.و فشار اقتصادی بر شانه مردم و فعالان اقتصادی است.بسیار مضر است.که چرخ اقتصاد را کند میکند. هر چه سریع تر این قانون مسدودی را لغو کنند.تا تراکنش های بانکی.و چرخش مالی سرعت بگیرد.و چکهای برگشتی شده .پاس بشود.فوری.
  • بهرام IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    این ... بود که دولت روحانی و دار و دسته اش به این کشور زدند و مملکت را به فنا دادند. و این گرانی ها نتیجه این ... .... .... هست.... دولت روحانی در ۸ سال خدمتش، نه تنها برای مردم هیچ کاری نکرد، بلکه چندین برابر دولتهای قبل خودش، ایران را تخریب کرد و باید سالها کار شود تا به حالت قبل روحانی برگردد. ولی دولت فعلی در این یک و نیم سال، چندین برابر آن دولت ویرانگر، به مردم خدمت کرده است.... خدا نگذرد از کسانی که این تحولات را می بینند و بجای راه کار، نق میزنند و سنگ اندازی می کنند. دولت روحانی، دولت تخریب گر بود و برای اصلاح ایران هم هیچ برنامه ای نداشت..... .... .... ..... .... ....
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    دوستانی که مارک بی وطنی به بعضی ها میزنند آیا همیشه نمی گویند هویت و تاریخ ایران رو به اعراب گره میزنند
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    141 6
    اگر مشکلات اقتصادی با فوریت پیگیری نشه مملکت دچار بحران میشه که ممکنه خدای ناکرده غیر قابل کنترل باشه از ما گفتن
  • مهدی IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    173 7
    این طرفی که زیر اکثر نظرات کامنت بی وطن گذاشته پیشنهاد میکنم یه قرص فشار بخور حتما
  • عباس IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    126 5
    شماکه هم به داخلی هم به بیرونی هشدار میدید روز به روز هم بدتر میشه جریان چیه
  • د IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    144 6
    خداوکیلی همه چیز رو میندازین گردن این آمریکای لعنتی بابا این مسعولانی که پول میدزدن و اختلاس میکنن هم حتما از آمریکا اومدن لطفاً به خودتون بیاید
  • حمید IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    190 4
    اوستا کی به این نتیجه رسیدی که تو سبزه میدون همچین اقدامی صورت گرفته؟؟!!! چقدر تو زرنگ و باهوشی کلک
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    143 3
    اوکراین می خواست به روسیه حمله کند واقعا خنده دار این تحلیل
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    120 4
    اجازه دهید اقتصاددان ها بیایند جلو و اقتصاد را اداره کنند.
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    122 3
    خوب آقای تایب البته که آمریکا و اسرائیل نخواهند گذاشت ما پیشرفت کنیم اما خودتون گفتید مسئولینی هستند دلسوز کشورند اما کاره ای نیستند تصمیم گیر نیستند اکثریت مسئولین ما یا خودشان یا بچه ها و نزدیکان شان شرکت بزرگ و زیر مجموعه آنها را گرفتند عملا اقتصادی کشور دست یک عده ای خاص هست خودتون هم میدونید عملا مردم ایران روز بروز فقیر تر و سرمایه اندک شان از بین میره دزدی اخلاص بی قانونی رشوه در ادارات اقتصاد بی مایه و ورشکسته فحشا بخاطر نداشتن همه اینها حاصل کار برخی آقایان است حالا شما هم توجیه کنید آمریکا اسرائیل باعثش هست خوب اگر اینها اینقدر قدرت دارند چرا که با آنها کنار نمائید و چهل سال ملت را گرفتار کردید
  • دهقانی IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    134 3
    شما که ابر قدرت دنیایید برجام را می خواهید چکار کنید یک رور اسراییل و یک روز آمریکا و یکروز هم انگلیس را از روی زمین بردارید خیالتون راحت بشه
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    172 5
    سکه تقصیر سلطان سکه است اون دنیا داره سکه را قیمتش بالا میبره دلار هم تقصیر جمشید بسم الله مقامات مسئولین هم هیچ تقصیری ندارند
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    139 4
    اگر مشکلات را به گردن دیگران بیاندازیم دیگر اقدامی در جهت مشکل نخواهیم کرد پس بیایید مسولیت کارهایشان را قبول کنیم و از خواب بیدارشویم
  • محمد IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    6 65
    درود بر طائب
  • داودکوهن IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    37 9
    آمریکا غیراز سبزه میدان توسایتهای خبری هم آدم داره.
  • حکمت IR ۰۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    8 84
    اقای طائب افکار خوبی دارد و به درستی تجزیه و تحلیل کرده چه در باب بانک مرکزی و چه منطقه و دولتها و امریکا و اسراییل
  • IR ۰۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    6 64
    درود برشرفت ایول
  • IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    56 3
    افکار عمومی خوب می دانند چه می شود
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    54 5
    آمریکا تا سبزه میدان تهران آمده ؟؟؟؟