رئیس شورای شهر تهران با اشاره به هزینه خرید اتوبوس‌ها گفت: در سال ۹۶ خرید یک دستگاه اتوبوس دو کابین ۸۰۰ میلیون تومان محاسبه می‌شد اما هم اکنون برای خرید یک دستگاه اتوبوس تک کابین داخلی حداقل باید ۵ میلیارد تومان هزینه پرداخت شود.

اتوبوس

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی چمران در مراسم بهره‌برداری پروژه تکمیل تقاطع‌های بزرگراه شهید همدانی با خیابان شهید پوررضا (گل‌ها) و خیابان شهید زینعلی (کاج) در قالب چهلمین پویش شنبه امید و افتخار که با حضور عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، مهدی حاجوی شهردار منطقه ۲۲ و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد، گفت: امیدواریم سازمان فنی مهندسی شهرداری تهران نیز همچنان با قدرت و دقت سایر پروژه‌های عمرانی را پیگیری و به بهره‌برداری برساند و امیدواریم عقب‌ماندگی و توقفی که در سال‌های گذشته بر جای مانده است را جبران کنیم.

او با اشاره به بهره‌برداری از بزرگراه شهید همدانی و سایر بزرگراه‌های بزرگ تهران، اظهار کرد: این پروژه‌ها در سال ۹۶ و بعد از آن به بهره‌برداری رسید؛ اما در آن مقطع به دلیل برنامه‌ریزی جهت افتتاح بزرگراه‌های اصلی؛ بهره‌برداری از دسترسی‌ها به تعویق افتاد و در این دوره از مدیریت شهری بنا داریم دسترسی‌های بزرگراه‌ها را به بهره‌برداری برسانیم تا شرایط بهتری جهت تسهیل رفت و آمد شهروندان فراهم شود.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به بهره‌برداری پروژه تکمیل تقاطع‌های بزرگراه شهید همدانی با خیابان شهید پوررضا (گل‌ها) و خیابان شهید زینعلی (کاج)، گفت: افتتاح این دو پروژه باعث می‌شود که ۴۰ کیلومتر مسیر تردد شهروندان کمتر شود و انتظار داریم وزارت نفت نیز به میزان صرفه‌جویی که در بخش بنزین در این بزرگراه‌ها انجام می‌شود به همان میزان کمک‌هایی را به شهرداری تهران داشته باشد. ضمن اینکه در چند روز آینده نیز چند ایستگاه از مترو در پایتخت به بهره‌برداری خواهد رسید و این موارد موجب صرفه‌جویی در مصرف بنزین در شهر تهران خواهد شد.

چمران با اشاره به افتتاح پروژه‌های اشاره شده تصریح کرد: این موارد یکی از راه‌های کاهش آلودگی هوا است و اصلاح دسترسی و گشایش در رفت و آمد می‌تواند شرایط بهتری را جهت رفاه شهروندان ایجاد کند. آرزو داریم هر چه سریع‌تر سایر پروژه‌های در دستور کار شهرداری نیز افتتاح و در اختیار شهروندان قرار بگیرد تا شرایط بهتری در شهر فراهم شود.

حمل و نقل تهران در شرایط خوبی نیست

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در تهران از نظر حوزه حمل و نقل در شرایط خوبی نیستیم، گفت: متاسفانه ترافیک شدیدی را در همه جای شهر بویژه در بزرگراه‌ها در نوبت صبح، عصر و شامگاه شاهد هستیم و باید فکر اساسی بویژه در حوزه حمل و نقل عمومی پاک از جمله مترو بشود تا مردم بهتر از امکانات استفاده کنند.

چمران همچنین به لایحه بودجه شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: این لایحه با رقم ۷۸ هزار میلیارد تومان به شورای شهر تهران ارسال شد که در شورا با مطالعاتی که انجام شد این رقم به ۶۵ هزار میلیارد تومان تقلیل پیدا کرد. ولی در بودجه شهرداری تهران تاکید شد که مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان فقط برای حوزه حمل و نقل عمومی در سال آینده اختصاص پیدا کند.

او با اشاره به اینکه بودجه امسال شهرداری تهران ۵۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود، گفت: این رقم در سال آینده به ۶۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته ضمن اینکه بر اساس آخرین آمار انجام شده میزان زیادی از بودجه امسال شهرداری تهران محقق شده است.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه دوستان ما نیز در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران انعقاد قرارداد را از امروز آغاز کرده‌اند، گفت: امیدواریم حداقل سال آینده ۳ هزار اتوبوس را وارد شهر تهران بکنیم البته این میزان اتوبوس نیز پاسخگوی نیاز شهر تهران نخواهد بود.

او با بیان اینکه در روزهای پایانی فعالیت شورای چهارم در سال ۹۶، نزدیک به ۳ هزار دستگاه اتوبوس تحویل مدیریت شهری پنجم شد، گفت: این آمار در سال ۱۴۰۰ و در بدو آغاز به کار شورای ششم به ۱۸۰۰ دستگاه اتوبوس تقلیل پیدا کرده بود که در این مدت نیز با تلاش‌های صورت گرفته از سوی شهرداری تهران به حدود ۲۴۰۰ - ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس رسیده است.

چمران با اشاره به هزینه خرید اتوبوس‌ها گفت: در سال ۹۶ خرید یک دستگاه اتوبوس دو کابین ۸۰۰ میلیون تومان محاسبه می‌شد اما هم اکنون برای خرید یک دستگاه اتوبوس تک کابین داخلی حداقل باید ۵ میلیارد تومان هزینه پرداخت شود و برای خرید اتوبوس دو کابین باید بیش از ۱۳ الی ۱۴ میلیارد تومان هزینه شود.

لزوم تکمیل تقاطع‌های بزرگراهی در شهر تهران برای ارتقاء آسایش شهروندان

مهدی چمران همچنین در پایان مراسم افتتاح تقاطع بزرگراه شهید همدانی با خیابان گل‌ها و کاج در جمع خبرنگاران، گفت: این دو پروژه در امتداد پروژه‌های افتتاحی روزهای شنبه به بهره برداری رسید و جزو پروژه‌هایی است که با بهره برداری از آنها به مرور ۷۰۰ کیلومتر از مسیر شهروندان تهرانی کاهش می‌یابد.

او افزود: دو پل تقاطع بزرگراه شهید همدانی از مجموعه تقاطع‌هایی است که پس از افتتاح بزرگراه شهید همدانی در سال ۹۶ تکمیل آنها باقیمانده بود که به مرور در دوره مدیریت جدید مشغول تکمیل آنها هستیم. بی تردید این بهره برداری‌ها در جهت ارتقاء آسایش مردم تاثیر بسزایی خواهد داشت.

کد خبر 746173
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha