عضو شورای‌ عالی کانون صرافان با بیان اینکه پس از توافق ایران و عربستان روند کاهش نرخ ارز شدت گرفته است، گفت: امروز برخلاف روزهای گذشته در مقابل صرافی‌ها صفی برای خرید ارز نیست و دلار با قیمت ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری ندارد.

دلار

به گزارش همشهری آنلاین،  بازار ارز در ۱۰ روز گذشته با روند نزولی همراه بود به طوری که قیمت دلار در بازار آزاد غیر رسمی و کانال‌های تلگرامی حدود ۱۴ هزار تومان ریزش داشت و امروز (شنبه، ۲۰ اسفندماه) در نخستین روز کاری پس از اعلام خبر توافق با عرستان این افت بها ادامه دارد.

نرخ دلار در بازار آزاد غیر رسمی و کانال‌های تلگرامی پس از اعلام توافق ایران و عربستان برای ازسرگیری روابط دوجانبه، افت ۲ هزار تومانی روز گذشته و وارد کانال ۴۷ هزار تومان شد. امروز نیز این روند نزولی ادامه داشت به طوری هم اکنون و در آغاز معاملات در بازار آزاد غیر رسمی نرخ دلار به کانال ۴۶ هزار عقب نشینی کرد.

عضو شورای‌عالی کانون صرافان اظهار کرد: امروز برخلاف روزهای گذشته در مقابل صرافی‌ها صفی برای خرید دلار نیست و دلار با ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری ندارد.

کامران سلطانی زاده تاکید کرد: در ادامه کاهش قیمت ارز که از هفته گذشته شروع شده پس از توافق با عربستان شدت کاهش نرخ ارز در بازار شدت بیشتری یافته است و پیش‌بینی می‌شود این رود ادامه‌دار خواهد بود و دلار به کانال ۳۰ هزار تومان هم خواهد آمد.

وی گفت: به مردم توصیه می‌کنیم توجه داشته باشند که کانال‌های تلگرامی به صورت کاذب نرخ‌های دلار را بالا نگه می‌دارند تا از این طریق جلوی ضرر بیشتر دلالان را بگیرند و دلار خود را با نرخ‌های بالا بفروشند.

عضو شورای‌عالی کانون صرافان تاکید کرد: نرخ‌هایی که در کانال‌های تلگرامی اعلام می‌شود معمولاً هزار تا ۲ هزار تومان بالاتر در حال نرخ‌سازی است.

کد خبر 747784
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 11
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    33 23
    دلار و یورو به زیر ۴۰ هزار تومان میرسه. این خط و این نشان.
    • Borzoo NO ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      23 6
      یعنی قیمت گوشت از 500 هزار تومان به 100 هزار نزول خواهد کرد ؟؟؟ خیلی ببخشید ها...زیاد به دل خودتان صابون نزنید.. با این وعــــده ها آبی گرم نمیشود
  • هالو IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    40 1
    ای کاش قیمت سایر چیزها هم همینطور سرسره ای بیاد پایین،ولی میری یه چیز بخری میگن با دلار شصت تومنی خریدیم،میری یه چیز بفروشی میگن دلار رفته کانال!!؟؟ سی هزار تومان. مملکت خیلی خوبی داریم.
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    14 19
    دیدید یه خبر مذاکره چه کرد حالا هی بگید برجام بده
    • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      5 3
      مثلا چکار کرد پنجشنبه سوال لاستیک کردم دومیلیون ودویست بود شنبه خریدم دومیلیون وچهارصد درحالی که دلار پنج هزارکاهش داشت
  • حسن IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    18 0
    عجب اقتصاد قوی داره ایران.
  • محمد IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    12 0
    ماشاالله ما چه اقتصاد خوبی داریم همه چیز برپایه حرف است ،اگه فردا بگن ایران وامریکا قرار است بر میز مذاکره بشینن بدون شک دلار میاد رو ۲۰هزار تومن
  • سارا IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    15 0
    چه ملت بیچاره‌ایم ما، دلار را کردند 60هزار حالا ما آرزوی دلار 30تومانی را داریم. دلاری که قرار بود قیمتش درست بشه
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    5 4
    تو خواب من فکر نمیکنم
  • TH ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    4 1
    وقتی دلار هر کانالی بالا رفت چون وجود اشفتگی اقتصادی است عدم شفافیت بهره بری ارزش افزده در اقتصاد تولید اشتغال که در حال حاضر با وجود امارارقام فیک توسط دست اندرکاران از طرفی حقیقت این اقتصادی این که بهروری پایین است تولیدات اندک هم حتی توان رقابت با بازار جهانی ندارد عملا ارزی رانصیب اقتصاد کشور نمیشه بجز اندک صادرات خام فروشی که کفاف نمی دهد بطور خاص صعنت خودرو سازی که ۶۰ سال سابقه این گونه وضعیت داره که اگه عرضه قطره چکانی داخلی لاتاری سفته بازی دلالی را حذف کنند خریدار داخلی هم ندارد چه رسد به خارجی مشت نمونه خروار.........
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    5 0
    دلار پایین میاد ولی آیا مسولین اجازه میدهند نرخ اجناس هم صقوط کنه وسفره مردم در سال جدید وماه مبارک رمضان رنگ داشته باشه یا باید مثل رمضانهای گذشته با ریاضت روزه گرفت
  • IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    3 0
    یه کم از کسری بودجه دولت با افزایش دلار برطرف شد