رئیس جمهوری در مراسم استقبال از لوکاشنکو تأکید کرد: ما هیچ مرز و محدودیتی برای توسعه روابط با کشور دوست و برادر بلاروس نداریم.

وی روز دوشنبه پس از مراسم استقبال رسمی از رییس جمهوری بلاروس در گفتگو با خبرنگاران روابط دوکشور را بسیار خوب و روبه پیشرفت دانست و گفت: ایران و بلاروس دو کشور مستقل و متقدر هستند و روابط بسیار خوبی در عرصه‌های گوناگون دارند و خوشبختانه این روابط همواره رو به گسترش بوده است.

رئیس جمهوری بلاروش یکشنبه شب وارد تهران شد.

گزارش ایرنا حاکی‌است، احمدی نژاد با تاکید بر اینکه تهران و مینسک دیدگاههای مشترک در مورد مسائل منطقه‌ای و جهانی دارند، گفت: هر دوکشور مصمم هستند روابط بسیار خوب و دوستانه خودرا در همه زمینه‌ها گسترش دهند.

احمدی نژاد با تاکید براینکه دو کشور دارای ظرفیت‌ها و توانایی‌هایی فراوانی هستند ، گفت: ما علاقه مندهستیم در همه زمینه‌ها از جمله سیاسی، اقتصادی و تجاری ، آموزشی و گردشگری روابط خودرا گسترش دهیم.

رییس جمهوری با تاکیدبراینکه در سفر لوکاشنکو به تهران مذاکرات خوبی برای گسترش روابط انجام خواهد شد، ابراز امیدواری کرد ، که این سفر ، نقطه عطفی در روابط دو کشور باشد.

الکساندر لوکاشنکو رییس جمهور بلاروس نیز تاکیدکرد که هیچ مساله بسته ای در همکاری دو کشورایران و بلاروس وجود ندارد .

لوکاشنکو با اشاره به این که تعداد زیادی از متخصصین ، کارشناسان و روسای شرکتهای اقتصادی کشورش وی را در این سفر همراهی می‌کنند، گفت: ما آماده‌ایم که دراین سفر برای گسترش همکاری در تمام زمینه‌ها مذاکره کنیم و به توافق دست یابیم .

لوکاشنکو تاکیدکردکه ما یک کشور مستقل هستیم و هیچ محدودیتی برای همکاری با سایر کشورهای نداریم .

رییس جمهوری بلاروس با اشاره به اینکه‌روابط سیاسی و دیپلماتیک دو کشور ایران و بلاروس در سطح بسیار خوبی است گفت: ایران و بلاروس درخصوص مسائل جهانی و بین‌المللی مواضع مشترک دارند و باید زمینه‌ای فراهم کنیم که همکاریهای اقتصادی و تجاری نیز هم پای همکاری سیاسی تقویت شود.

لوکاشنکو ابراز امیدواری کرد، در پایان سفرش به تهران شاهد افزایش چشمگیری در همکاریهای دوکشور در تمامی زمینه‌ها به ویژه همکاریهای اقتصادی باشیم .

اولین دوره مذاکرات رسمی هیات‌های عالی رتبه دوکشور صبح دوشنبه با ریاست ، روسای جمهوری ایران و بلاروس آغاز شد.

کد خبر 7483

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز