مدتی است با معرفی خانواده، با کسی دیدارهایی داشته‌اید و کم‌کم این موضوع شکل جدی به‌خودگرفته و با فرد محبوب‌تان نامزد کرده‌اید.

عشق

به گزارش همشهری آنلاین، تقریباً هر روز با هم تلفنی صحبت می‌کنید و آخر هفته‌ها همدیگر را می‌بینید. شما قطعا از نامزدتان خوش‌تان آمده و با او بودن برای شما بسیار لذت‌بخش و شادی‌آور است. ولی آیا این همان عشق است؟ اگر بتوانید تمام این هشت مورد ذکرشده در این مطلب را در خود پیدا کنید، حتما عاشق شده‌اید.

اولین فکر و ذکر شما اوست

وقتی از خواب‌آلودگی یک خواب خوب شبانه بیرون می‌آیید و روی موضوعات و حوادث اطراف خود متمرکز می‌شوید، فکر درباره فرد مهم زندگی‌تان به ذهن‌تان می‌آید. وقتی دندان‌های‌تان را مسواک می‌زنید و خواب‌آلود در آینه به خود خیره شده‌اید، به این فکر می‌کنید آیا او می‌پذیرد که امروز همراه شما باشد یا نه.

رازهای‌تان را به او می‌گویید

اگر در گفتن موضوعاتی که از آنها شرمسار هستید به نامزدتان احساس خجالت نمی‌کنید، حتما عاشق شده‌اید. در زندگی شما لحظه‌هایی وجود دارند که شما واقعا آنها را با کسی در میان نمی‌گذارید مگر در صورتی که با همسرتان آن قدر راحت باشید که اجازه دهید واقعیات زندگی شما را بداند. به عنوان مثال اگر با او در حال پختن شام باشید و بی‌پروا به او بگویید که معلم خود را مامان صدا می‌زدید، غوغا کرده‌اید.  

از کاستی‌های او نیز لذت می‌برید

در روزهای ابتدایی دوران نامزدی، هر چیز مربوط به او را دوست خواهید داشت. حتی مسائل کوچکی که قبلا از دیگران سر می‌زد و شما را عصبانی می‌کرد، اگر از او سر بزند، شما با مهربانی عجیبی با او رفتار می‌کنید؛ مثلا شاید هنگام خندیدن خرناس بکشد یا تمام سوپ خود را سر بکشد. اگر به رفتارهایی که به شما سردرد عصبی می‌دهند به دیده اغماض بنگرید، حتما عاشق شده‌اید.  

او را جزئی از آینده بلندمدت خود قرار می‌دهید

یکی دیگر از روش‌های مهم برای اینکه بگویید شما عاشق کسی هستید، این است که این شخص در افکار و برنامه‌های طولانی مدت شما حضور داشته باشد. به عنوان مثال اگر شما بخواهید به چشم اندازی سرسبز در دل جنگلی مه زده یا به ساحل دریا  بروید و ناگهان خود را آرمیده در کنار فرد مهم زندگی خود زیر نورخورشید تصور کنید، احتمال فراوانی وجود دارد که عاشق او شده باشید. اگر در تصور آینده خود بدون نامزد یا همسرتان  مشکل دارید، بیشتر می‌توانید از احساسات عاشقانه خود اطمینان داشته باشید.

فکر می‌کنید که او خاص است

همگی ما گمان می‌کنیم که دانه برفی منحصربه‌فرد معلق در نسیم زندگی هستیم اما به ندرت چنین طرز فکری را درباره دیگران داریم. در حقیقت ما به ندرت فکر می‌کنیم که دیگران خاص هستند و زمانی که چنین فکری را درباره نامزد یا همسرتان داشته باشیم، نشان‌دهنده این مطلب است که یا با او دوستی و رابطه عمیق و نزدیک داریم و اینکه عاشق او هستیم. عشق ما را در برابر منطق سرد و خشک آمار و ارقام کور کرده و به ما اجازه می‌دهد علیرغم وجود موارد عجیب حس کنیم که نیمه گمشده خود را یافته‌ایم.

می‌خواهید هر لحظه را با او سپری کنید

زمانی که عاشق نامزدتان می‌شوید، تلاش می‌کنید برای این حس خود توجیه بیاورید که هر اندازه از زمان خود را که با او سپری می‌کنید طبیعی است. اگر تمام هفته را با او گذرانده‌اید و نهار روز آخر هفته را نیز با او خورده باشید، همچنان برای برنامه‌ریزی شام و دیدن فیلم با او بیقرار و هیجان‌زده هستید، حتماً عاشق شده‌اید. در حقیقت دانشمندان نشان داده‌اند که انسان‌های عاشق همان رفتار وسواسی را از خود نشان می‌دهند که افراد معتاد به موادمخدر و قمار در مخالفت با وابستگی‌های عاطفی‌شان از خود بروز می‌دهند.

از دوستان خود می‌خواهید که او را دوست بدارند.

شاید به این دلیل نگران طرز فکر خانواده یا دوستان خود درباره نامزد یا همسر خود  هستید که آرزو دارید همه آنها را برای شام سال نو یا مهمانی‌های شبانه برای سالیان دراز دور هم جمع کنید. زمانی که تفکرات شما درباره فردی از حالت خصوصی خارج شده و به خانواده و دوستان کشیده شود، باید مطمئن شوید که رابطه شما با این فرد جدی است.  

می‌خواهید همیشه او را در کنار خود داشته‌ باشید

اگر با طولانی شدن و جا افتادن رابطه‌تان، نامزدتان را همچنان دوست دارید، شما قطعاً عاشق او هستید. اغلب آنچه پیش‌تر به بحث گذاشته‌ام، مراحلی هستند که شما در مسیر یک رابطه طولانی مدت آنها را سپری می‌کنید. عشق دیوانه‌وار، وسواس‌گونه و غیرمنطقی است، اما نهایتا تمام این احساسات از بین‌رفته و شما واقعیت افراد را مشاهده خواهید کرد. اگر شما به اندازه کافی برای مدت طولانی با هم بوده‌اید که مدعی شوید توانایی تفکر منطقی را دارید و همچنان می‌خواهید با او باشید، پس مطمئن باشید که عشق شما واقعی است.

کد خبر 749623
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha