همشهری آنلاین: ارتش سریلانکا اعلام کرد که 10 هزار نفر طی هفته اخیر از منطقه‌ای که در آن نبرد میان نیروهای دولتی و شبه نظامیان تامیل جریان دارد، گریخته‌اند.

به گزارش سی ان ان، بر اساس اخبار انتشار یافته از وزارت دفاع سریلانکا، بیشتر این 10.501 نفری که خانه و کاشانه خویش را ترک کرده‌اند از اهالی شهر کیلینوچی هستند و تعداد دیگری از این افراد از ساکنان شبه جزیره جفنا محسوب می‌شوند. بیش از نیمی از این آوارگان نیز زنان و کودکان هستند.

دولت سریلانکا اعلام کرده است که در حال فراهم کردن سرپناه و اختصاص کمک‌های پزشکی برای آوارگان  است.شهر کیلینوچی که در شمال سریلانکا واقع است، پیشتر مرکز عملیات شورشیان تامیل بود. نیرو‌های دولتی در ماه ژانویه این شهر را به تصرف خود در آوردند و اکنون نبردها در اطراف کیلینوچی جریان دارد.

گروه‌های حقوق بشر اعلام کرده‌اند که قریب به 250 هزار شهروند بی دفاع در منطقه درگیری‌ها گیر افتاده‌اند و حملات ارتش سرلانکا علیه شورشیان تامیل شدت یافته است.

از همین رو آژانس‌های امداد رسان خواستار افزایش میزان دسترسی به مناطق شمال سریلانکا شده‌اند و وضعیت در این مناطق را هولناک توصیف کرده‌اند.

هفته گذشته نیز بیمارستان پودوکودیروپو در منطقه وانی که آخرین مرکز پزشکی فعال در منطقه بود به دلیل شدت یافتن درگیری‌ها بسته شد.

کد خبر 74968

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز