دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی با نخست وزیر اسپانیا دیدار کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی که به دعوت رسمی رئیس کنگره نمایندگان اسپانیا به مادرید سفر کرده است با خوزه لوئیس رودریگز زاپاته رو نخست وزیر اسپانیا دیدار و درباره مسائل دو جانبه، تحولات منطقه ای و بین‌المللی گفتگو کرد.

خبرنگار اعزامی واحد مرکزی خبر به مادرید، در این دیدار که تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند نخست وزیر اسپانیا آمادگی کامل خود را برای همکاری‌های سازنده در همه زمینه‌ها با جمهوری اسلامی ایران از جمله احقاق حق مردم فلسطین و ایجاد ثبات در افغانستان، عراق و مبارزه موثر با تروریسم اعلام کرد.

زاپاته رو همچنین افزود اسپانیا آمادگی دارد برای اعتماد سازی بین ایران و اتحادیه اروپا از همه ظرفیت‌های خود استفاده کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز ضمن اشاره به سیاست‌های اصولی ایران و روابط دیرینه دو کشور از ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای که دارای ذخایر انرژی است نام برد و بر ضرورت استفاده از توانایی‌های دو کشور برای بهره برداری از منابع انرژی پایدار تاکید کرد.

لاریجانی همچنین درباره فلسطین گفت فراهم شدن زمینه آرامش فلسطین منوط به باز شدن تمام گذرگاه‌ها است و همه بخش‌های فلسطین باید مورد توجه قرار گیرد و هیچ بخشی از آن مستثنی نشود.

زاپاته رو نیز در این باره ضمن اشاره به نقش سازنده ایران در ایجاد صلح و آرامش تاکید کرد باید همه برای وحدت فلسطین تلاش کنند.

در این ملاقات که با حضور وزیر خارجه اسپانیا و دبیر کل سیاست خارجی نخست وزیری و اعضا هیات عالی رتبه ایرانی و سفیر ایران برگزار شد لاریجانی از زاپاته دعوت کرد در فرصت مناسب از ایران دیدن کند.

کد خبر 74999

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز