چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۴:۳۲
۰ نفر

گروه ورزشی: امروز رودرروی تیمی قرار خواهیم گرفت که از ساختاری قوی بهره می‌برد و بیش از 20 سال است که دارای فوتبال حرفه‌ای است و سازماندهی خوبی دارد.

 کره‌جنوبی حریف امروز ما هفت دوره در رقابت‌های جام‌جهانی حضور داشته و این موضوع در میان تیم‌های آسیایی، این تیم را دارای شخصیت و تجربه بین‌المللی منحصر به‌فردی ساخته است. فدراسیون کره‌جنوبی بعد از رقابت‌های جام‌جهانی 2004 در تیم ملی این کشور دست به جوانگرایی زد، در حالی که جوانگرایی در تیم ما به نسبت حریف امروزمان با تاخیر زمانی زیادی صورت گرفت.

هر دو تیم به جهت بارها نبرد متقابل، شناخت دقیقی از هم دارند و این یکی از دلایل سختی این دیدار حساس برای دو تیم است. البته شانس ما در دیدار با کره‌جنوبی این است که تیم ایران تاکنون در خانه به رقیب قدرتمند خود نباخته و قطعا در وهله اول درصدد حفظ این برتری ذهنی و روانی مقابل کره خواهد بود. حضور لژیونرهای متعدد در ترکیب دو تیم به ما می‌گوید این دیدار بازی بسیار حساس و دشواری خواهد بود اما همانطور که گفته شد به جهت برگزاری این دیدار در زمین خودمان و استفاده از تماشاگران خودی که سرمایه اصلی ما محسوب می‌شوند، شانس برتری ما به مراتب بیش از حریف است.

تیم کره به لحاظ فنی از سرعت خوبی بهره می‌برد و انتقال توپ از دفاع به حمله در این تیم مطرح آسیایی بسیار خوب انجام می‌شود. حریف برای در اختیار گرفتن بازی از تکنیک و تاکتیک مناسبی بهره می‌برد و مطمئنا باید به نوعی بازی کنیم که روند بازی در اختیار کره قرار نگیرد. برد عربستان در خاک این کشور، نشان از قدرت کره‌جنوبی دارد بنابراین به هیچ‌وجه نباید از قدرت حریف امروز، غافل شویم.

مطمئنا برنامه‌ریزی و ارزیابی دقیق تیم کره، تیم ما را با بهترین آرایش ممکن راهی دیدار با کره خواهد کرد. به نتیجه‌گیری مقابل کره بسیار امیدوارم و معتقدم حتی کسب یک امتیاز هم برای کره نتیجه‌ای ایده‌آل در زمین ما محسوب می‌شود. کره احتمالا در دیدار برابر ما با روش دفاعی و محتاطانه به زمین خواهد آمد. قطعا در چنین حالتی باید بیش از پیش مراقب روزنه‌های دفاعی و سرعت وحشتناک بازیکنان کره‌ای باشیم تا در ضدحملات غافلگیر نشویم.

نکته حائز اهمیت در مورد کره‌جنوبی به حضور و اردوی دو هفته‌ای آنها در منطقه خاورمیانه بازمی‌گردد. این تیم بیشتر از یک هفته در امارات اردو زد و دو بازی تدارکاتی بسیار خوب را پیش از دیدار با ما برگزار کرد که این موضوع به لحاظ تطبیق‌پذیری برای کره ایده‌آل محسوب می‌شود. در حالی که در تیم ایران به نظر می‌رسد تنها دغدغه کادر فنی ما عدم هماهنگی بازیکنان، خصوصا لژیونرها با سایر بازیکنان است که البته کادر فنی تیم ایران نسبت به هماهنگی بازیکنان ملی‌پوش ایران برای دیدار با کره اطمینان‌خاطر داده است.

کد خبر 75063

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز