رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: غرب علی‌رغم آنکه همه حرفش این بود که می‌خواهد به زن آزادی دهد، اما در عمل با نگاه ابزاری و کالایی به زن، او را به اسارت کشید.

قالیباف

به گزارش همشهری آنلاین، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (سه‌شنبه ۲۹ فروردین ماه) در نشست «زنان و مشارکت سیاسی» که توسط شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: متأسفانه هنوز که هنوز است در کارهای خود عمدتاً مردسالارانه حرکت می‌کنیم. شخصاً تلاش بسیاری کردم تا هر جا که جبهه انقلاب لکنت زبان و تردید در تصمیم‌گیری دارد، تصمیم جدی و عقلانی و محکمی درباره حضور زنان و جوانان در عرصه‌های مختلف گرفته شود.

وی ادامه داد: همه این تصمیمات مبتنی بر اندیشه‌های سیاسی حضرت امام و نگاه مقام معظم رهبری در حوزه زن و زنان در مسائل اجتماعی و فرهنگی است، اما متأسفانه گاهی اوقات تصمیمات لازم را به وقت خودش نگرفتیم و به همین علت خسارت و هزینه زیادی دادیم؛ امروز اگر بگوییم باور ما حضور و فعالیت پیشروی زنان بوده است، پذیرش این موضوع از سوی افکار عمومی ممکن است دچار تردید باشد.

قالیباف تاکید کرد: غرب با نگاه ابزاری و کالایی به زن، علیرغم آنکه همه حرفش این بود که می‌خواهد به زن آزادی دهد، اما در عمل او را به اسارت کشید.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در اتفاقات سال گذشته که شعار زن زندگی آزادی می‌دانند، باید بپرسیم آنها به کدام یک از فرهنگ‌های عمومی، انسانی، ایرانی، اخلاقی و آزادی پایبند بودند!؟ آنها در کلام خود بر روی همه باورهای انسانی، ملی، دینی و اخلاقی و سنت‌های جامعه پا گذاشتند و بر همه‌چیز تاختند. در واقع آنها نسبتی با آنچه در شعار زن زندگی آزادی بیان می‌کردند، نداشتند.

وی بیان کرد: کارنامه و نگاه انقلاب اسلامی و فرصت‌هایی که برای زنان مهیا شده است، قابل دفاع بوده است. اگرچه همانطور که اشاره کردم نقدهایی به ما وارد است اما انصاف قضیه آن است که انقلاب توانسته زن را در محوریت خانواده قرار دهد و او را به عنوان یک فعال اجتماعی در عرصه‌های مختلف به میدان مسائل متفاوت بیاورد. البته بعضی موضوعات، نگاه‌ها و مسائل بر نتیجه سایه انداخته است.

قالیباف افزود: امروز ۴۰ درصد اعضای هیئت علمی و ۲۰ درصد از مدیران حوزه‌های مختلف را زنان تشکیل می‌دهند. همچنین در برخی گرایش‌های دانشگاهی بیش از ۶۰ درصد را بانوان به خود اختصاص داده‌اند. البته باید چاره‌اندیشی کنیم بعد از دوره دانشگاه با ظرفیت‌ها و توقعاتی که وجود دارد چه برنامه‌ای در دست قرار دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برخی برداشت می‌کنند انقلاب اسلامی با حضور زنان در عرصه اجتماعی مخالف است؛ بدون شک این برداشت صحیح نیست. انقلاب نشان داده این حضور باید باشد. البته ما باور داریم که زن رکن اصلی خانواده است و خانواده است که اساس پیشرفت جامعه در همه ابعاد را شکل می‌دهد.

وی تاکید کرد: مهم‌ترین بحث پیشرفت یک جامعه، منابع انسانی است و در تربیت منابع انسانی قطعاً نقش زنان و مادران بی‌نظیر است. البته این بدان معنا نیست که زنان فقط نقش فرزندآوری دارند.

کد خبر 754895
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 43
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    50 8
    ایران چی؟
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    10 74
    دقیقا"دشمن می خواهدبدحجابی کامل درایران اسلامی باشد
  • برادرشهید IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    8 75
    مااجازه نفوذ بی حجابی نخواهیم دادمگرمرده باشیم
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    6 59
    ازآقای قالیباف خیلی ممنونیم
  • فاطمه مهدوی IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    10 68
    اسلام به زن عزت دادبرخلاف فرهنگ غربی
  • مسلمان IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    7 57
    حیاوایمان درکنارهم هستندبی حجابی بستربی حیایی راایجادمی کند
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    7 58
    اف برغربی هاکه زنان راازنگاه پلیدخودخوارمی شمارند