چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶
۰ نفر

مراسم وداع با شهید تازه‌تفحص‌شده، جانی بت اوشانا، شهید آشوری، بعد از نماز جمعه تهران برگزار می‌شود.

ییییییییییییییییییی

به گزارش همشهری آنلاین، پیکر پاک «جانی بت اوشانا»، سرباز تیپ ۵۵ هوابرد ارتش جمهوری اسلامی ایران، پس از ۳۸ سال تفحص و از طریق آزمایش DNA شناسایی شد و طی مراسمی که در کلیسای حضرت یوسف منطقه ٦ با حضور شهردار منطقه برگزار شد خبر به اطلاع بازماندگان شهید رسید.

شناسایی خانواده این شهید به دلیل اینکه پدر، مادر و برادر این شهید از دنیا رفته‌اند، از طریق عکس‌ها قدیمی منتشرشده در کتابی با عنوان «مسیح در شب قدر» انجام شد که در سال ١٣٩٧ با تصاویری از دیدارهای رهبر انقلاب با خانواده شهدای آشوری و مسیحی منتشر شد. در بخشی از کتاب به نقل از یکی از ۳ بردار شهید آمده است : «مادر شهید با شنیدن نام آقای خامنه‌ای سراسیمه از جا بلند می‌شود و به طرف در می‌رود. ما هم پشت سر او به طرف در می‌دویم. در پاگرد پله‌ها مادر به حاج‌آقا خامنه‌ای می‌رسد، خوشامد می‌گوید و از روی عبا دست ایشان را می‌بوسد. من و چارلی نیز در راهرو با ایشان سلام‌ علیک و به داخل خانه تعارف‌شان می‌کنیم. من، چارلی و حاج آقا پشت میز ناهارخوری می‌نشینیم و ایشان شروع می‌کنند به خوش و بش کردن. بعد، از مادر می‌پرسند که چرا دست‌شان را بوسیدند؟ مادر می‌گوید: حاج‌آقا! ما در کلیسا، دست کشیش‌مان را می‌بوسیم؛ شما هم برای من مثل کشیش هستید؛ برای همین خواهش کردم اجازه بدهید دست‌تان را ببوسم».

مراسم وداع با شهید جانی بت اوشانا پنجشنبه ۷ اردیبهشت در «پادگان ۰۱» ارتش و مراسم تشییع پیکر این شهید روز جمعه ۸ اردیبهشت بعد از نماز جمعه تهران برگزار خواهد شد. برنامه اختصاصی کلیسا نیز طبق آیین مذهبی آشوریان در کلیسای حضرت یوسف برگزار می‌شود.

کد خبر 755911

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha