چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۷ - ۲۰:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: خلافکاران ایتالیایی به تازگی برای فرار از ردیابی و شنود تلفنی پلیس از سرویس‌های تلفن اینترنتی استفاده می‌کنند.

مأموران ارشد پلیس میلان می‌گویند که مافیای اسلحه و مواد مخدر برای دشوار ساختن تحقیقات پلیس، از یک سرویس تلفن اینترنتی استفاده می‌کنند.

کد‌ها و دستورات سرویس Skype از اسرار شرکت eBay می‌باشد و این شرکت از دادن این اطلاعت به پلیس ایتالیا خودداری کرده‌ است.

ماموران مبارزه با مواد مخدر میلان با ردیابی تماس‌های یک فروشنده کوکائین دریافتند که همدستانش برای دریافت اطلاعات محل و چگونگی خرید و فروش 2 کیلوگرم محموله کوکائین از این سرویس استفاده می‌کنند.

از طرفی دیگر دولت سیلویو برلوسکنی در حال محدود کردن ردیابی تلفن‌ها توسط پلیس به جرایم بسیار مهم و خطرناک است. پلیس ایتالیا نیز می‌گوید که هر سال میلیون‌ها یورو برای شنود و ردیابی تماس‌های خلافکاران هزینه می‌کند و اینگونه عملیات اطلاعات بسیار مهمی را در اختیار افسران پلیس قرار می‌دهد.

ردیابی و شنود مکالمات در ایتالیا سابقه طولانی دارد به طوری که تماس‌های ضبط شده از مجرمان و یا حتی اعضای دولت و خود شخص برلوسکنی یکی از منایع اصلی روزنامه‌ها و رسانه‌ها برای دستیابی به اخبار جدید است.

عدم موفقیت پلیس در ردیابی تماس‌های مافیا نگرانی مسئولان امنیتی کشورهای زیادی را درپی داشته است.

سال گذشته مدارکی که در وب‌سایت Wikileaks منتشر شد نشان داد که دولت آلمان به قدری نسبت به این موضوع حساسیت نشان می‌دهد که شرکتی خصوصی را مسئول ساخت اسب‌های تروجان برای نفوذ به تماس‌های کاربران کرده ‌است.

کد خبر 75597

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز