فولکس واگن نسل جدیدی از شاسی بلند تایرون را با هدف جهانی کردن آن می‌سازد. این شاسی‌بلند جدید دارای گنجایش ۷ سرنشین خواهد بود و جایگزین «فولکس واگن تیگوان آل اسپیس» می‌شود.

تایرون

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از موتور ۱، یکی از مدل‌های بسیاری که توسط فولکس واگن در چین ساخته و فروخته می‌شود، «تایرون» (Tayron) است، یک کراس اوور جمع‌وجور که توسط سرمایه‌گذاری مشترک محلی FAW-VW ساخته شده است. این خودرو از سال ۲۰۱۸ عرضه شده است و همچنین با طراحی کوپه به عنوان«تایرون ایکس» (Tayron X) در دسترس است. هر دو بر روی پلت فرم MQB سوار می شوند و به طور انحصاری در چین در دسترس هستند. با این حال، اگر بخواهیم به گزارش جدیدی که توسط «اتو کار ایندیا» منتشر شده تکیه کنیم، ممکن است همه چیز برای مدل نسل بعدی تغییر کند.
 

تصاویر | گام بلند فولکس واگن با شاسی بلند جدید | تایرون جهانی می‌شود

این نشریه ادعا می کند فولکس واگن قصد دارد «تایرون» را به یک مدل جهانی تبدیل کند تا با پسوندهای L و Allspace جایگزین تیگوان شاسی بلندی شود که در برخی بازارها فروخته می‌شود. این خودرو در جایگاه بالاتری از نسل بعدی تیگوان و پائین تر «توارگ» فیس لیفت شده قرار می گیرد و در عین حال به عنوان معادل نسل دوم اشکودا کودیاک فولکس واگن عمل می کند. شایعات حاکی از آن است که تولید آن از سال آینده در آلمان انجام می شود و برنامه‌هایی برای فروش این شاسی بلند در اروپا و هند و احتمالاً در مناطق دیگر نیز وجود دارد.

تصاویر | گام بلند فولکس واگن با شاسی بلند جدید | تایرون جهانی می‌شود


گزارش «اتوکار ایندیا» مطابق با یک سند داخلی است که توسط «اتوماتیو نیوز یوروپ» در اواخر سال ۲۰۲۰ به دست آمده است. فولکس واگن این شاسی بلند خود را بر اساس «تایرون» که در حال حاضر در چین تولید می‌شود، خواهد ساخت. این شاسی بلند از سال ۲۰۲۴ در ولفسبورگ آلمان ساخته می‌شود. در عین حال به نظر می‌رسد، این تصمیم برای متوقف کردن واردات تیگوان جمع و جوراز کارخانه پوبلا در مکزیک گرفته شده است.
 

تصاویر | گام بلند فولکس واگن با شاسی بلند جدید | تایرون جهانی می‌شود


مشخص نیست که آیا تولید تیگوان مدل بزرگ‌تر باقی خواهد ماند تا نسل جدیدی از آن تولید شده و در برخی بازارها حضور یابد یا اینکه «تایرون» به طور کامل جایگزین آن خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 756087

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha