محمد نصرتی، مربی تراکتور تبریز با اشاره به آخرین وضعیت این تیم گفت: «پس از جام جهانی از هفته دوازدهم به تراکتور آمدیم و آمار تیم در این هفته‌ها، عملکرد ما را نشان می‌دهد، با وجود اینکه تیم را نبسته بودیم. البته در راس کادر فنی آقای خمز هستند.

محمد نصرتي

نصرتی در گفت‌وگو با همشهری آنلاین ادامه داد: «الان در رده چهارم هستیم و چه بسا اگر در برخی بازی‌ها در زدن ضربات آخر دقت لازم را داشتیم و خوش شانس هم بودیم، جایگاه‌مان بالاتر بود. در دو بازی پرسپولیس و مس رفسنجان آن‌ هم در تبریز امتیازاتی را از دست دادیم که اگر این امر اتفاق نمی‌افتاد، الان تراکتور هم در کورس قهرمانی بود. با این حال باشگاه و در راس آن آقای زنوزی همه شرایط را مهیا کردند تا تیم بتواند با موفقیت راه خود را ادامه دهد. نکته ای که از همه چیز مهم‌تر است بحث هواداران بی‌نظیر تراکتور است. خودم در پرسپولیس بازی کرده‌ام، اما هواداران تراکتور واقعا برای حمایت تیم‌شان بی‌نظیر هستند. در همین بازی با پیکان ۴۵ -۵۰ هزار هوادار به ورزشگاه آمده بودند.»

مربی تراکتور اضافه کرد: «انتظار دارم همانطور که بازی‌های استقلال و پرسپولیس با رسیدگی لازم از شبکه سراسری پخش می‌شود، بازی‌های تراکتور هم از شبکه سوم پخش زنده داشته باشد و اگر این اتفاق بیفتد قطعا تراکتور روند رو به رشدی خواهد داشت. دیدید در بازی با سپاهان نزدیک به ۷۰- ۸۰ هزار هوادار در ورزشگاه بود. با این سرمایه عظیم، تراکتور  این پتانسیل را دارد تا جزو بهترین های آسیا باشد، زیرا زیرساخت و هوادار لازم را دارد.»

نصرتی با اشاره به رقابت سه تیم استقلال، پرسپولیس و سپاهان برای کسب عنوان قهرمانی لیگ امسال گفت: «لیگ خوبی شده است. مخصوصا در این هفته‌های پایانی رقابت در صدر جدول خیلی سخت شده و اگر در  تیم تراکتور هم یک مقدار زودتر تغییرات انجام می‌شد، ما هم الان در  کورس قهرمانی بودیم، اما از این نکته هم نباید غافل شد که مربیان خارجی که امسال به لیگ ما آمدند مانند خمز، مورایس و ساپینتو مربیان خوبی هستند. این خیلی به فوتبال ما کمک می‌کند. خود من خیلی چیزها از خمز یاد می‌گیرم.»

او تاکید کرد: «اگر در لیگ چهارم شویم نیم نگاهی به حذفی داریم تا اگر اتفاقاتی افتاد، بتوانیم در لیگ قهرمانان آسیا هم حضور داشته باشیم.»

مربی تراکتور درباره اینکه در لیگ امسال موقعیت گل کمی را شاهد هستیم و تیم‌ها کمتر به جوان‌گرایی فکر می‌کنند هم گفت: «فوتبال روز دنیا تهاجمی است. این سبک باعث می‌شود خود بازیکنان و هواداران از فوتبال لذت ببرند. در زمان بردیف، مربی قبلی تراکتور ایجاد موقعیت گل کمی داشتیم اما از زمانی که خمز آمده در هر بازی موقعیت‌های گل زیادی را ایجاد می‌کنیم. جوانگرایی هم شجاعت و شهامت می‌خواهد. الان در تیم‌مان قنبری ۲۴ ساله یا میلاد کر بازیکن تیم ملی جوانان و بازیکنانی مانند آرش قادری، مهدی هاشمی نژاد و بهزاد سلامی را داریم که همگی ۲۴ -۲۳ سال سن دارند. خمز تفکر جوانگرایی دارد. خودم هم وقتی در لیگ یک سرمربی بودم، ۳-۴ بازیکن به تیم ملی جوانان معرفی کردم. امیدوارم لیگ مان جوان شود.»

او درباره اینکه زنوزری مالک باشگاه تراکتور درصدد بستن تیمی قدرتمند برای فصل بعد است گفت: «در جریان جزییات نیستم، اما خود آقای خمز در راس کادرفنی جزو کمیته نقل و انتقالات هستند و می‌خواهند تیم قدرتمندی را برای فصل بعد آماده کنند تا نماینده خوبی در لیگ قهرمانان آسیا باشیم.»

بازیکن پیشین تیم ملی کشورمان درباره اینکه ممکن است برای تیم امید مربی خارجی انتخاب شود اظهار داشت: «باید برای تیم امید مربی‌ای انتخاب شود که از فوتبال و فرهنگ کشور ما شناخت دارد و نباید فرصت را بیشتر از این از دست داد. هرچه سریع‌تر مربی را انتخاب کنیم تا تاثیرگذار باشد و تیم امید بعداز سال ها به المپیک صعود کند.»

کد خبر 756913

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha