یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۸:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان تربیت بدنی با اعلام این که تاکنون کمیته تحقیق درباره شکست تیم‌های ملی در المپیک 2008 پکن20 جلسه برگزار کرده است، گفت: حداکثر تا دو هفتة آینده نتیجه نهایی این کمیته به اطلاع مردم خواهد رسید.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد علی آبادی در برنامه زنده نگاه یک سیما، افزود: تا جایی که من اطلاع دارم کمیته تحقیق علت اصلی ناکامی تیم های ملی در المپیک 2008 پکن را، سوء مدیریت فدراسیون کشتی اعلام خواهد کرد.

وی گفت: ما در این المپیک چند نقطه قوت مانند داشتن 55 سهمیه و یک نقطة ضعف داشتیم که آن نتیجه نگرفتن کشتی در این عرصه بود.

رئیس سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک افزود: اگر قرار است علت اصلی ناکامی‌ها را در المپیک تحلیل کنیم باید به این سؤال پاسخ دهیم که چرا شصت سال است که ما با دو رشته به المپیک می‌رویم؛ این در حالیست که افزایش رشته‌ها، افزایش موفقیت در پی خواهد داشت.

وی در عین حال سنگین‌ترین انتقادات در مدت ریاستش بر این سازمان را مربوط به ناکامی اخیر در المپیک پکن دانست و گفت: این انتقادها از طرف نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ورزشکاران بوده است.

علی آبادی همچنین در پاسخ به این که در بازی با مخالفانتان چند هستید؟ افزود: ما 99 هستیم و مخالفانمان یک هستند.

قول رئیس جمهور برای افزایش بودجه ورزش  

رئیس سازمان تربیت بدنی از قول رئیس جمهور برای افزایش بودجة جاری ورزش کشور به منظور کمک به هیئت‌ها، فدراسیون‌ها و باشگاه‌های ورزشی خبر داد.

علی آبادی درباره بودجه ورزش در سال 88 گفت: در بخش زیرساخت‌ها این بودجه 20میلیارد تومان کاهش دارد که از طریق عوارض سیگار جبران خواهیم کرد.

وی افزود: برای سال آینده به علت برگزاری مسابقات ورزشی کشورهای اسلامی در کشورمان، بودجة قهرمانی ورزش دو برابر شده است.

علی آبادی بودجه جاری ورزش کشور را ناکافی و به اندازه یک سوم نیاز ورزش دانست و گفت: بودجة سازمان تربیت بدنی در ابتدای کار دولت نهم 40 میلیارد تومان بود در حالی که با تلاش‌های من و همکارانم این بودجه هم اکنون به 400 میلیارد تومان رسیده است.

رئیس سازمان تربیت بدنی توسعه زیرساخت‌های ورزش را از نخستین اقدامات دولت نهم برشمرد و افزود: هم اکنون سرانة ورزشی در کشور از 65 صدم درصد عبور کرده است.

علی آبادی گفت: با اقدامات در دست اجرا، سرانة ورزش کشور به 75 صدم درصد خواهد رسید.

ی ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال 89 یا ابتدای سال 1390، فضای ورزشی در کشور دو برابر شود.

علی آبادی در پاسخ به اینکه آیا کارهای شما ادامة بسترسازی دولت‌های گذشته بوده است؟ گفت: نه، چون ما کارهای جدید بسیار زیادی آغاز کردیم.

وی اقدامات زیرساختی ورزش در دولت‌های قبلی را کم خواند و افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا سال 1380، 1500 مکان ورزشی در کشور ساخته شد در حالی که در طول سه سال و نیم اخیر ساخت 3000 مکان ورزشی تمام شده و 3500 مکان ورزشی نیز نیمه کاره است.

رئیس سازمان تربیت بدنی گفت: بیشترین ساخت و سازهای ورزشی بین سال های 75 تا 84 و هاشمی طبا موفق‌ترین رئیس سازمان تربیت بدنی قبل از من بوده است.

علی آبـــــادی با بیان اینکه هم اکنون در حالی که ماهانه صد طرح ورزشی به بهره برداری مـــــی‌رسد، صد طرح جدید نیز جایگزین آنها می‌شود، افزود: قرار است از سال 1389 به بعد، سازمان تربیت بدنی طرح‌های جدید با کمک بخش خصوصی اجرا کند.

دوشغله بودن قانونی است  

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی داشتن دو شغل در ورزش را قانونی اعلام کرد و گفت: اگر قرار باشد دو شغله‌های ورزش را کنار بگذاریم باید30 هزار نفر را از ورزش جدا کنیم.

علی آبادی درباره پیگیری‌های سازمان بازرسی کل کشور درباره جلوگیری از فعالیت دو شغله‌ها در ورزش افزود: هم اکنون حدود سی هزار کارمند دولت در حدود 17 هزار هیئت، صدها باشگاه و ده‌ها فدراسیون، مشغول کمک به ورزش کشور هستند.

وی با بیان این که کمک این افراد به ورزش، شغل محسوب نمی‌شود، گفت: حدود دو برابر بودجه عمومی که ما در ورزش استفاده می‌کنیم را این 30 هزار نفر تأمین می‌کنند.

علی آبادی افزود: نظر معاونت حقوقی رئیس جمهور، معاونت حقوقی سازمان تربیت بدنی و عموم نمایندگان مجلس نیز مانند نظر من است و حضور این 30 هزار نفر را در ورزش شغل محسوب نمی‌کنند.

رئیس سازمان تربیت بدنی همچنین دربارة حضور سیاستمداران در عرصة مدیریتی ورزش کشور گفت: فکر می‌کنم کسی که سیاستمدار است وارد حیطة ورزش نمی‌شود؛ مدیران کنونی ورزش سیاستمدار نیستند چون مشکلات ورزش بسیار زیاد است.

علی آبادی افزود: بسیاری از کارهای مدیران ما در ورزش، کار ورزشی و فنی نیست بلکه مدیریتی است تا جایی که حتی باید تنظیم کنندة روابط بین‌الملل فدراسیون‌های تازه نیز باشند.

وی انتخاب رؤسای فدراسیون‌ها را از طریق برگزاری مجمع عمومی و انتخابات و بدون هر گونه دخالت سازمان تربیت بدنی عنوان کرد.

اردن، قطر، چین، رقبای تدارکاتی تیم ملی

رئیس سازمان تربیت بدنی از بازی‌های تدارکاتی فوتبال کشورمان با تیم‌های ملی اردن، قطر و چین خبر داد.

علی آبادی وضع تیم ملی کشورمان را خوب ارزیابی کرد و گفت: طبق آخرین صحبتی که با مسئولان فدراسیون فوتبال داشتم، قرار است پیش از بازی با عربستان، دو بازی تدارکاتی با اردن (در ایران) و قطر (در قطر) داشته باشند.

وی افزود: تیم ملی فوتبال کشورمان یک بازی تدارکاتی نیز با تیم ملی چین پس از بازی با عربستان در چارچوب انتخابی جام جهانی خواهد داشت.

علی آبادی همچنین از چند بازی تدارکاتی دیگر برای تیم ملی فوتبال خبر داد.

رئیس سازمان تربیت بدنی دربارة تغییر نام پرسپولیس گفت: این تغییر نام چند سالی است که از پرسپولیس به پیروزی سندیت قطعی یافته است اما مردم چون این تیم را با نام پرسپولیس بیشتر می‌شناسند، این تیم را به عنوان پرسپولیس خطاب می‌کنند.

علی آبادی در بخش دیگری ورزش همگانی را بر عهده شهرداری دانست و افزود: شهرداری چون از ابتدا، امر ورزش همگانی را بر عهده نگرفت، ما پیگیری کردیم اما هم اکنون حاضریم شش دانگ سند این ورزش را به شهرداری تقدیم کنیم.

وی همچنین درباره خصوصی سازی در ورزش گفت: هم اکنون20 هزار باشگاه خصوصی ورزشی در کشور مشغول فعالیت است.

علی آبادی با بیان اینکه قانون واگذاری همة فضاهای ورزشی را به بخش خصوصی اعلام کرده است، افزود: برای این منظور و جلوگیری از مشکلات ورزش قهرمانی، دو کار می توانیم انجام دهیم؛ که یکی اجاره به شرط تملیک فضاهای ورزشی و دیگری اجاره بلند مدت است.

کد خبر 75831

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز