سه‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۱
۰ نفر

گروه حوادث: مردی که به‌خاطر یک تصادف مرگبار محکوم به پرداخت دیه شده بود برای تهیه پول دیه و نرفتن به زندان، تصمیم به جیب‌بری در ایستگاه‌های اتوبوس گرفت.

راز فعالیت‌های این مرد سارق بعدازظهر 20 بهمن و زمانی فاش شد که مرد جوانی هنگامی که در یکی از ایستگاه‌های اتوبوس در میدان آزادی ایستاده بود متوجه مردی شد که قصد سرقت پول‌هایش را داشت.

به‌دنبال فریاد‌های« دزد، دزد» دیگر مسافران نیز متوجه ماجرا شدند و بعد از دستگیری سارق جوان، موضوع را به پلیس اطلاع دادند.

دقایقی بعد با حضور ماموران کلانتری در محل، سارق جیب‌بر دستگیر و با دستور بازپرس شعبه 16 دادسرای ناحیه 5 تهران برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

مرد جوان در تحقیقات اولیه به 90 فقره سرقت جیب بری از ابتدای امسال تا‌کنون اعتراف کرد و مدعی شد بیشتر سرقت هایش را در محدوده میدان آزادی، ترمینال غرب، ایستگاه‌های اتوبوس BRT، ایستگاه تاکسی و مکان‌های شلوغ انجام داده است.

متهم در بازجویی‌ درباره انگیزه‌اش از سرقت مدعی شد: یک سال قبل به‌دنبال تصادف با یک عابر پیاده، باعث مرگ او شدم و دادگاه مرا به پرداخت دیه محکوم کرد. اما من هیچ پولی برای پرداخت این مبلغ نداشتم.

به همین خاطر تصمیم گرفتم جیب‌بری و سرقت از رهگذران و مسافران را شروع کنم تا شاید از این طریق بتوانم مبلغ دیه را پرداخت کنم.

وی ادامه داد: من بیشتر سرقت‌ها را بین ساعت 6 تا 8 شب و زمانی که ایستگا‌ه‌های اتوبوس، تاکسی و پیاده‌روها حسابی شلوغ بود و ازدحام جمعیت مانع از آن می‌شد که مالباخته‌ها متوجه نقشه‌ام شوند، انجام می‌دادم.

در این زمان‌ها در حالی که وانمود می‌کردم مسافر هستم به طعمه‌هایم نزدیک شده و در اقدامی سریع جیب آنها را خالی می‌کردم و بیشتر گوشی تلفن همراه به سرقت می‌بردم. بعد از هر سرقت هم گوشی‌ مسروقه را به یک مالخر با قیمت پایینی به فروش می‌رساندم و بعد به سراغ طعمه‌ بعدی می‌رفتم.

سرهنگ کارآگاه مهرداد یگانه - رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ- با اعلام این خبر گفت: متهم هم‌اکنون در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات تکمیلی برای فاش شدن دیگر فعالیت‌های مجرمانه او ادامه دارد.

وی همچنین با هشدار به شهروندان تاکید کرد: از آنجا که با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، ازدحام جمعیت در پیاده‌روها، مجتمع‌های تجاری و ایستگاه‌های اتوبوس بیشتر می‌شود، افراد سودجو دست‌ به کار شده و با استفاده از این شلوغی سعی می‌کنند نقشه‌های مجرمانه خود را عملی کنند.

بنابراین به شهروندان توصیه می‌شود مراقب اموال خود باشند و سعی کنند طوری از کیف پول یا گوشی تلفن همراه خود مراقبت کنند که کسی نتواند آنها را سرقت کند.

کد خبر 75951

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز