همشمهری آنلاین: 9 نفر از 135سرنشین هواپیمای خطوط هواپیمایی ترکیه که در آمستردام هلند سقوط کرده جان خود را از دست دادند و پنجاه نفر مصدوم شدند.

به گزارش بی‌بی‌سی سرانجام پس از گزارش‌های مختلف از تعداد کشته‌های هواپیما که در ابتدا یک نفر گزارش شده بود مدیر فرودگاه شیفول در یک کنفرانس خبری کشته شدن 9 نفر از سرنشینان هواپیما را تایید کرد.

پیش از این وزیر راه ترکیه گفته بود تمامی سرنشینان هواپیما نجات یافته‌اند. این هواپیما که یک بوئینگ 800-737 است نزدیک باند پرواز فرودگاه شیفول سقوط کرد و 20 نفر از سرنشینان آن به شدت مجروح شده‌اند. هواپیما به شدت صدمه دیده و به سه تکه تقسیم شده است. پرواز 1951 از استانبول به سمت آمستردام در حال پرواز بود.

این هواپیما 127 مسافر و هفت خدمه داشته است. پیش‌تر گزارش‌ها حاکی از آن بود که یک نفر از سرنشینان هواپیما کشته شده اما بینالی ییندریم وزیر راه ترکیه گفت که هیچ فردی در این پرواز کشته نشده است. [هواپیمای ترکیه نزدیک آمستردام سقوط کرد]تلویزیون هلند اعلام کرد: نیروهای امدادی به خاطر شرایط بد زمین به سختی به صحنه سقوط می‌رسند.

آخرین سانحه هوایی ترکیه در سال 2006 اتفاق افتاده است که در آن 65 نفر جان خود را از دست دادند. فرودگاه شیفور هلند پنجمین فرودگاه بزرگ اروپا است.

کد خبر 75996

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز