همشهری آنلاین: صدها تن از شیعیان عربستان در اعتراض به حملات اخیر نیروهای امنیتی سعودی علیه زائران شیعه در شهر العوامیه در شرق این کشور تظاهرات کردند

به گزارش خبرگزاری مهر ابراهیم المقیطیب رئیس انجمن حقوق بشر عربستان در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اظهار داشت: شب گذشته دو تظاهرات در شهر العوامیه در نزدیکی قطیف در شرق عربستان بر پا شد که در آن صدها تن از شهروندان شیعه شرکت کردند.

وی خاطرنشان کرد که نیروهای ضد شورش عربستان برای متفرق کردن تظاهرکنندگان وارد عمل شدند. از تلفات حملات این نیروها یا بازداشت تظاهرکنندگان گزارشی ارائه نشده است.

این تظاهرات در اعتراض به حملات اخیر نیروهای پلیس عربستان علیه زائران شیعه در مسجد النبی صورت گرفت.

این در حالی است که منصور الترکی سخنگوی وزارت کشور عربستان گفت که روز دوشنبه در جریان درگیری با زائران در صحن مسجد النبی 9 تن را بازداشت کردند و بازجویی از آنها ادامه دارد.

این حملات از آنجا آغاز شد که ماموران سعودی در شب رحلت پیامبر اکرم (ص) بدون دلیل خاصی با استفاده از بلندگو از زائران حرم پیامبر خواستند که این مکان مقدس را ترک کنند.

این ماموران در عین حال بانوان زائر را هدف ضرب و شتم و فحاشی قرار دادند که زائران نیز با سر دادن شعار الله اکبر و هیهات منا الذله به این حملات پاسخ دادند.

رسانه های عربستان از انتشار اخبار این حملات منع شده‌اند.

کد خبر 76009

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز