شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۸:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: کریستوفر هیل فرستاده سابق آمریکا به گفت​و​گو‌های چند جانبه، سفیر جدید امریکا در عراق شد.

به گزارش الجزیره، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه 27 فوریه همزمان با اعلام خروج نیروهای عملیاتی آمریکایی از عراق تا اوت 2010 ، انتصاب کریستوفر هیل به جای رایان کروکر سفیر سابق آمریکا در عراق را تائید کرد.

اوباما طی سخنانی در این باره گفت: سفیر هیل از زمان خدمت در هیات صلح تا زمان خدمت در کوزوو و کره، آزمایش خود را پس داده و پراگماتیسم (عمل گرایی) و مهارتی را که اکنون به آن نیاز داریم از خود بروز داده است.

مقامات آمریکایی در اوائل ماه فوریه نیز به این مساله اشاره کرده بودند که کریستوفر هیل کاندیدای اصلی جایگزینی رایان کروکر در مقام سفیر آمریکا در عراق خواهد بود.

کریستوفر هیل که از دیپلمات‌های با سابقه وزارت امور خارجه آمریکا محسوب می‌شود، در زمان ریاست جمهوری جرج بوش سلف اوباما به عنوان فرستاده ویژه آمریکا در گروه گفت​وگو‌های شش جانبه بر سر برنامه هسته‌ایی کره شمالی فعالیت می‌کرد.

هیل از متحدان سیاسی ریچارد هالبروک است که هم اکنون در مقام فرستاده آمریکا به افغانستان و پاکستان انجام وظیفه می‌کند و پیشتر نیز در به امضا رساندن قرار داد صلح بوسنی هرزگوین موسوم به موافقنامه‌های صلح دیتون نقش ایفا کرده بود. 

کد خبر 76132

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز