همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه کشورمان گفت از سفر همتای ایتالیایی‌اش به ایران استقبال می‌کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر منوچهر متکی گفت: از سفر وزیر امورخارجه ایتالیا به ایران استقبال می‌کنیم.

متکی در حاشیه همایش درآمدی بر کارنامه نظام جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به اینکه نقاط قوت و ضعف جمهوری اسلامی ایران در 30 سال گذشته چه بوده است، افزود: هرجا بر مبنای اصول انقلاب و آرمانهای امام راحل ایستادیم و به تبیین آن پرداختیم تولید قدرت کردیم و هر جا از این اصول فاصله گرفتیم مغلوب شرایط و از نقاط قوت انقلاب دور شدیم.

وی گفت: سیاست خارجی کشور در تولید فرصت در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی به ویژه در سالهای اخیر موفق بوده و در حال معرفی ظرفیت‌های کشور به دنیاست.

وزیر امورخارجه اضافه کرد:‌ سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در سالهای اخیر به یک جایگاه صاحبنظرانه به جای حضور خنثی در میهمانی‌ها ارتقا پیدا کرده است.

متکی افزود: در حال حاضر ما در سکوی نقش آفرینی در معادلات بین المللی و جهانی قرار گرفته‌ایم ، مانند ورزشکاری که به مسابقات جهانی می‌رود و کسب مدال می‌کند.

وی دیگر ویژگی سیاست خارجی در سالهای اخیر را تکیه بر عمل مستقلانه و حفظ استقلال کشور دانست و گفت: این مهم ارزشمندترین میراث امام راحل است که باید با همه وجود از آن حراست کنیم.

در حال بررسی شرکت در اجلاس رم هستیم
وزیر امور خارجه گفت:‌در حال بررسی برای شرکت در اجلاس رم (بررسی مسائل افغانستان) هستیم.

متکی در پاسخ به این که گفته می شود در سفر رئیس جمهور عراق به ایران، جلال طالبانی از مسئولان کشورمان درخواست بخشش غرامت هشت ساله جنگ تحمیل را کرده است، ‌گفت:‌ چنین موضوعی را نشنیده‌ام.

کد خبر 76211

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز