مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی و دبستانی وزارت آموزش و پرورش درباره تکرار پایه در دوره ابتدایی (مردودی) توضیح داد.

مدرسه غیردولتی - مدرسه غیرانتفاعی - دانش آموزان

به گزارش همشهری آنلاین، محمد محمدی مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی و دبستانی وزارت آموزش و پرورش درباره شرایط تکرار پایه می‌گوید: در صورتی که دانش‌آموز در امتحانات خردادماه در دروس فارسی و ریاضی توصیف «نیازمند تلاش بیشتر» کسب کرد، معلم باید از طریق روش‌هایی همچون طراحی پروژه و تعیین تکلیف در ایام تابستان به ارتقای آنها کمک کند و پس از آن در شهریور از دانش‌آموز امتحان گرفته می‌شود. اگر همچنان در ۲ درس فارسی و ریاضی توصیف «نیازمند به تلاش بیشتر» را کسب کرد، مشمول تکرار پایه می‌شود.

به گفته محمدی، تکرار پایه در دوره ابتدایی شروطی دارد از جمله اینکه پرونده دانش‌آموز به شورای مدرسه می‌رود و در آنجا باید از خانواده دانش‌آموز نیز دعوت شود و در این شورا برای ارتقا یا تکرار پایه تصمیم‌گیری می‌شود. البته باید تمام مسائل به ویژه احتمال آسیب روانی یا سرخوردگی دانش‌آموز در نظر گرفته شود و در صورت چنین مسائلی از تکرار پایه جلوگیری شود.

همچنین میثم نجات‌خواه مشاور تحصیلی معتقد است که اگر تکرار پایه منجر به سرخوردگی و دلزدگی دانش‌آموز از تحصیل شود باید از آن جلوگیری کرد چون تبعات بسیاری خواهد داشت که احتمالاً تا سال‌ها دامنگیر دانش‌آموز خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه برای تکرار پایه باید مسائل بسیاری را بررسی کرد از جمله شرایط روحی و روانی دانش‌آموز گفت: دانش‌آموزان دوره ابتدایی قدرت تحلیل کافی ندارند و در صورت تکرار پایه ممکن است این تصور برایشان ایجاد شود که که توانایی و استعداد لازم برای درس خواندن ندارد و به اعتماد به نفس و سلامت روان آنها آسیب وارد شود.

کد خبر 762315
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha