عضو شورای شهر تهران با اشاره به انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن توسط دادستانی تهران گفت: این لیست از نظر اطفا حریق و شاخص‌های آتش نشانی بوده که مالک می‌تواند با نصب هشدار دهنده اطفا حریق و تجهیزات دیگری که در لحظات اولیه حریق را اعلام می‌کند، ساختمان خود را ایمن سازی کند.

ساختمان ناایمن

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی عباسی با اشاره به انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن از سوی قوه قضائیه گفت: انتشار این لیست از سوی دادستانی، احترام به افکار عمومی و اعتمادسازی در بدنه اجتماعی بود و به شهروندان این پیام منتقل شد که مسئله‌ای مهمتر از جان و سلامتی شهروندان وجود ندارد.

اسامی ساختمان‌های ناایمن شهر تهران منتشر شد

وی با بیان اینکه باید به صورت ویژه از دادستانی و قوه قضائیه تشکر کرد که پای کار آمدند، تصریح کرد: قطعا ذی نفعان و گروه‌های خاص نمی‌توانند مانع انتشار چنین لیستی شوند.

این عضو شورای شهر تهران افزود: هرگونه تأخیر در انتشار، بر شدت و سختی مسئله اضافه می‌کرد، اما دادستانی با اقدام هوشمندانه این لیست را منتشر کرد که موجب ارتقای حقوق شهروندی و مطالبه عمومی برای ایمن سازی شد.

وی با تاکید بر اینکه مالکان این ساختمانها متوجه شدند که باید در مقابل ملک ناایمن خود پاسخگو باشند و مدیریت شهری باید درگیر ایمن سازی این ساختمانها شود، گفت: شهرداری تهران باید نشست‌های دوره‌ای را برگزار کند و به مالکان مشاوره دهد و کمک کند تا ایمن سازی ساختمان‌های خود را انجام دهند.

عباسی توضیح داد: در مواردی که با افراد غیر منطقی روبرو می‌شویم که به ایمن سازی تمکین نمی‌کنند، می توان با دستور قضائی اقدام به پلمب یا قطع انشعابات آنها کرد و حتی با نصب بنر هشدار لازم را داد و مانع تردد آنها شد تا بتوانیم آمار خوبی در مرتبه بعدی در حوزه ایمن سازی ساختمان‌ها به مردم بدهیم.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه هیچ چیزی غم انگیزتر از بین رفتن جان افراد نیست و نباید برخی‌ها به بهانه معیشت افراد به ایمن سازی تمکین نکنند، اظهار کرد: ما هم قبول می کنیم اگر از فعالیت این ساختمان‌های ناایمن جلوگیری شود به معیشت افرادی لطمه وارد می‌شود، اما با این اقدام از منافع اکثریت محافظت کرده‌ایم و از سویی منفعت صاحبان و مالکان اینگونه ساختمان‌ها نیز این است که ایمنی را بالا ببرند چراکه اگر دچار حادثه شوند سرمایه افراد دچار بحران می‌شود.

وی تاکید کرد: این لیست از نظر اطفا حریق و شاخص‌های آتش نشانی بوده که مالک می‌تواند با نصب هشدار دهنده اطفا حریق و تجهیزات دیگری که در لحظات اولیه حریق را اعلام می‌کند، ساختمان خود را ایمن سازی کند.

کد خبر 763179
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha