دولت سیزدهم با انتصاب دستیار پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی رسیدگی میدانی به حقوق شهروندی مردم را در شهرهای مختلف در دستور کار خود قرار داده است.

سکینه سادات پاد

همشهری آنلاین- گروه سیاسی: دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی با حضور در شهر زاهدان از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات مردم این شهر قرار گرفت. این بازدید به دنبال سفر اخیر سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور به استان سیستان و بلوچستان و حضور سایر مقامات دولتی در این استان صورت گرفته است. مسئولان شهری به سکینه سادات پاد گفتند «شهرداری زاهدان یکی از پایین‌ترین سرانه‌های درآمدی را در کل کشور دارد. مردم اینجا حتی توان پرداخت عوارض شهرداری را هم ندارند. تا دولت تصمیم خاصی برای زاهدان نگیرد، قطعا ما برای خدمات‌رسانی به این مناطق مشکل داریم. »
در ویدئویی که از بازدید سکینه‌سادات پاد از مناطق حاشیه‌نشین زاهدان صورت گرفت، محمدامیر براهویی شهردار زاهدان به او می‌گوید «در پهنه شمالی شهر زاهدان جمعیتی بالغ بر ۴۴.۴ هزار نفر جمعیت داریم که یکی از مناطق پرتراکم شهر زاهدان است. از لحاظ بعد خانوار در هر منزل حداقل ۳ خانوار زندگی می‌کنند و اگر ۳ اتاق دارد، پدر و مادر و فرزندان‌شان و گاهی دختر و دامادشان هم در همین خانه زندگی می‌کنند. وضع اسکان در اینجا مشکل است. یکی از دلایل رشد حاشیه‌نشینی در این مناطق ۲ دهه خشکسالی‌های مستمر استان سیستان و بلوچستان بوده است که هم دامپروری مردم را دچار مشکل کرد و هم کشاورزی را از بین برد؛ خیلی از باغات و زمین‌های کشاورزی خشک شدند. این مسئله باعث شد که روستایی‌ها به سمت شهرها بیایند. شهر زاهدان ظرفیت پذیرش این جمعیت را داشت و به همین علت طی یک دهه اخیر رشد بسیار گسترده‌ای در حاشیه‌نشینی داشته‌ایم.»

ویدئوی طرح مشکلات زاهدان از زبان شهردار این شهر خطاب به دستیار رئیس‌جمهور را می‌بینید:

کد خبر 763885
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha