همشهری آنلاین: کمیسیون انتخاباتی افغانستان با رد درخواست حامد کرزای اعلام کرد که انتخابات ریاست جمهوری در 20 اوت برگزار خواهد شد.

به گزارش الجزیره، حامد کرزای پیشتر خواستار برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در فصل بهار شده بود.[دستور کرزای برای برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست‌جمهوری]

کرزای هفته گذشته با صدور یک فرمان حکومتی اعلام کرده بود: برمبنای قانون اساسی افغانستان که مقرر می‌دارد، انتخابات 30 تا 60 روز پیش از پایان دوره زمامداری رئیس جمهوری برگزار شود. بهتر است کمیسیون انتخاباتی تا ماه آوریل سال جاری انتخابات را برگزار کند.

اما در روز چهارشنبه 4 مارس مقامات انتخاباتی با تکرار مواضع یشین خود اعلام کردند که برگزاری انتخابات منصفانه در فصل بهار به دلیل تهدید به اقدامات خشونت بار و احتمال بارش برف در مناطق کوهستانی ممکن نخواهد بود. بیم آن می‌رود که گروه طالبان که از حضور در روند سیاسی خودداری ورزیده و هم اکنون با در دست داشتن بخش‌های وسیعی از خاک افغانستان موقعیت خود را تقویت کرده است، دست انجام حملات خشونت بار در جریان انتخابات بزند.

از همین رو، رئیس کمیسیون مستقل انتخاباتی افغانستان اعلام کرد: در حالی که ما به حکم رئیس جمهوری احترام می‌گذاریم اما برگزاری انتخابات به دلیل مسائلی که ما پیشتر فهرست وار عنوان کرده بودیم بویژه مسائل امنیتی و آب و هوایی مقدور نیست.

کد خبر 76508

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز