گروه سیاسی: سخنان مقام معظم رهبری در اجلاس بین‌المللی «فلسطین نماد مقاومت، غزه قربانی جنایت»، بازتاب گسترده‌ای در خبرگزاری‌ها و رسانه‌های منطقه و جهان داشت.

رویترز در گزارشی که فارس آن را منتشرکرد، نوشت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در کنفرانسی درباره فلسطین در تهران، رژیم صهیونیستی را غده سرطانی و خبیث توصیف کردند و اظهار داشتند که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری جدید آمریکا همان راه اشتباه سلف خود، جورج بوش را در حمایت از اسرائیل می‌رود.

رویترز همچنین تلاش کرد که سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی‌ایران را به رابطه ایران و آمریکا مرتبط کند و مدعی شد سخنان آیت‌الله خامنه‌ای که فصل‌الخطاب سیاست‌های تهران در قبال واشنگتن است، منجر به سرخوردگی آمریکا در مذاکره با ایران می‌شود که پیش از این خواستار بازشدن مشت گره‌کرده تهران شده بود.

پایگاه خبری لبنان الآن نیز آن بخش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی‌ایران که در آن تأکید کردند مقاومت تنها راه آزاد‌سازی‌ فلسطین است را تیتر خبر خود برگزید.

پایگاه خبری المحیط نیز با درج تصویری از مقام معظم رهبری با تیتری به نقل از ایشان نوشت: اسرائیل غده سرطانی است. این پایگاه خبری همچنین آن بخش از سخنان رهبری را که مقاومت را تنها راه نجات فلسطین خواند، بازتاب داد.

پایگاه خبری بی‌بی‌سی نیز سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی ‌مبنی بر اینکه مقاومت تنها راه نجات فلسطین است را برجسته کرد و به‌عنوان تیتر اصلی خود برگزید.

به نوشته این پایگاه خبری، رهبر ایران به سیاست‌های دولت جدید آمریکا در قبال مسئله فلسطین اشاره کردند و گفتند: حتی رئیس‌جمهوری جدید آمریکا هم که با شعار تغییر در سیاست‌های دولت بوش بر سر کار آمده است، از تعهد بی‌قید و شرط به امنیت اسرائیل دم می‌زند ولی از تهاجم اسرائیل به غزه حمایت کرد که منجر به قتل عام بیش از یک هزار فلسطینی شد.

خبرگزاری روسی نووستی نیز به انعکاس سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در اجلاس بین‌المللی در حمایت از مردم غزه پرداخت و به نقل از ایشان نوشت: مقاومت تنها راه نجات ملت فلسطین است.

بنا بر گزارش این خبرگزاری روس، ایشان تصریح کرد‌ه‌اند که نجات فلسطین با دریوزگی از سازمان ملل یا از قدرت‌های مسلط یا رژیم غاصب به دست نمی‌آید و راه نجات، فقط ایستادگی و مقاومت است.

نووستی در ادامه نوشت که آیت‌الله خامنه‌ای خواستار محاکمه سران سیاسی و نظامی‌رژیم غاصب که در فاجعه‌ غزه نقش‌آفرین بودند و نیز مجازات آنها براساس عدل و عقل شدند.

دادگاه بین‌المللی

خبرگزاری آلمان نیز از تهران آن بخش از سخنان ایشان که خواستار تشکیل دادگاه بین‌المللی جنایات جنگی برای محاکمه سران رژیم صهیونیستی را شده بود، برجسته کرد و تیتر خبر خود برگزید.

خبرگزاری قطر نیز به نقل از رهبر معظم انقلاب اسلامی‌ایران از تهران اعلام کرد، حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی برضد‌ملت فلسطین و دولت قانونی را نشانه عجز و فروپاشی این رژیم دانستند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی‌کویت نیز آن بخش از سخنان مقام معظم رهبری را که در آن به جنایت رژیم صهیونیستی در حق ملت فلسطین و نیز ویران کردن خانه‌ها، بمباران مدارس، مساجد و به‌کارگیری بمب‌های فسفری و برخی سلاح‌های ممنوع دیگر اشاره کردند بازتاب داد و به نقل از ایشان این اقدام رژیم صهیونیستی را نشانه خوی وحشیگری و جنایت در سران دولت جعلی صهیونیست دانست.

پایگاه خبری اسلام آنلاین نیز از دیگر پایگاه‌هایی بود که سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی‌ایران در اجلاس بین‌المللی «فلسطین نماد مقاومت، غزه قربانی جنایت» در تهران  را بازتاب داد.

این پایگاه خبری آن بخش از سخنان ایشان را که درباره دولت منتخب فلسطین ایراد کردند برجسته کرد و به نقل از ایشان نوشت: جنگی که رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و دولت قانونی در غزه به‌راه انداخت، ناتوانی و درماندگی این رژیم و فروپاشی آن را به اثبات رساند.

چشم‌اندازهای آینده

پایگاه اینترنتی فلسطین الیوم در گزارشی از تهران که واحد مرکزی خبر آن را منتشرکرد، نوشت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کرد: مسئله فلسطین همچنان برای جهان اسلام نخستین مسئله است و حوادث مهمی‌که اخیرا رخ داد نیز تاکیدی بر این موضوع بود و این حوادث چشم‌اندازهای آینده مسئله فلسطین را مشخص‌تر و مسئولیت ما را در قبال آن بیشتر کرده است.

خبرگزاری ترند جمهوری آذربایجان مهم‌ترین عناوین خبری خود را به بیانات آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ‌ایران در مراسم افتتاحیه چهارمین کنفرانس حمایت از فلسطین اختصاص داد.روزنامه جروزالم پست چاپ رژیم صهیونیستی نیز در گزارشی نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای خاطر نشان کرد: باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا مسیر اشتباهات دولت جورج دبلیو بوش رئیس‌جمهوری سابق را با حمایت بدون قید شرط از اسرائیل دنبال می‌کند.

مسئله اول مسلمانان

شبکه تلویزیونی المنار لبنان نیز نوشت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنان خود در کنفرانس پارلمانی غزه تصریح کرد: فلسطین همچنان مسئله اول مسلمانان است.

این منبع خبری که به شکل گسترده‌ای سخنان رهبر معظم انقلاب را انعکاس داد و مهر به نقل از این شبکه گزارش می‌داد، همچنین نوشت: با کمک طلبیدن از سازمان ملل متحد یا گروه‌های قدرتمند و همچنین از رژیم غاصب نمی‌توان موجب نجات فلسطینی‌ها شد بلکه تنها راه نجات ملت فلسطین پایداری و مقاومت است.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه در تهران، سخنان آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای را در آغاز به کار نشست دو روزه سازماندهی شده از سوی تهران برای کمک به غزه و فلسطینی‌ها بازتاب داد و نوشت: رهبر عالی ایران گفت که مقاومت، تنها راه نجات فلسطین است.

کد خبر 76536

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز