شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹
۱ نفر

محسن مهدیان؛  مدیرمسئول روزنامه همشهری در یادداشتی با عنوان مسئولان حجاب درمظان ۱۰ اتهام به تحلیل نحوه مواجهه با موضوع حجاب پرداخته است که در ادامه می خوانید:

مهدیان

۱-اخیرا در برخی رسانه‌ها با حالت تمسخر نوشته‌اند که دوربین‌های هوشمند فراجا تبدیل شده است به گوشی‌های موبایل.
از روز اول دلسوزان گفتند که فراجا چنین دوربین‌هایی در سطح شهر، خاصه شهرستان‌ها ندارد... .
۲-اخیرا یک سلبریتی به‌دلیل کشف حجاب به دادگاه احضار و بعد هم به یک‌ونیم میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده است. آن بازیگر هم در صفحه شخصی خود نوشت که از مردم و از هیچ‌کس عذرخواهی نمی‌کنم.
پیش‌تر دلسوزان گفتند که این میزان جریمه بازدارنده نیست و وهن دستگاه قضایی است... .
 ۳-لایحه عفاف و حجاب مدتی بین قوای مختلف سرگردان بود و کسی حاضر نشد ضعف‌های این لایحه را گردن بگیرد.
بسیاری از دلسوزان گفتند که این لایحه به جهات مختلف ناقص است و بدتر اینکه حواله دادن ماموریت عدلیه و نظمیه به دستگاه‌های اجرایی و خدماتی خطاست.
بگذریم که حرف بسیار است؛
اما هر تدبیری داریم مراقب باشیم در مظان اتهام در افکارعمومی قرار نگیریم. اتهاماتی از این‌دست:
۱-مراقبت کنید در مظان این اتهام قرار نگیرید که مسئولان اهتمام لازم برای اجرای قانون را ندارند و به یکدیگر حواله می‌دهند.
۲-مراقبت کنید در مظان این اتهام قرار نگیرید که بعد از حوادث سال گذشته، قوای قهریه در اجرای قانون دچار انفعال و سردرگمی‌اند.
۳-مراقبت کنید در مظان این اتهام قرار نگیرید که در اجرای قانون گرفتار تبعیض هستیم و صدای‌مان مقابل ضعفا بلند و مقابل قانون شکنی دانه‌درشت‌های سلبریتی اهل کرنشیم.
۴-مراقبت کنید در مظان این اتهام قرار نگیرید که خدای نکرده به‌خاطر ایام انتخابات و قدرت و رای، از اهتمام بر اجرای ضرورت دین و قانون کشور کوتاه آمده‌اید.
۵-مراقبت کنید در مظان این اتهام قرار نگیرید که حرف حق کار فرهنگی، پوششی برای فرار از ماموریت‌های سلبی شده است.
۶-مراقبت کنید در مظان این اتهام قرار نگیرید که به‌جز رهبرانقلاب که صریح و روشن درباره حجاب موضع عقلانی و شرعی گرفته است، بقیه مسئولان حاضر نیستند هزینه دهند.
۷-مراقبت کنید در مظان این اتهام قرار نگیرید که مسئولان کشور هنوز متوجه نشده‌اند که مسئله حجاب فراتر از پوشش است و امروز مسئله اصلی دشمن در عرض «تجزیه کشور» و «تحریم سفره‌های اقتصادی مردم» است و اقدامی امنیتی است نه صرفا فرهنگی.
۸-مراقبت کنید در مظان این اتهام قرار نگیرید که اعتراض مردم متدین شهر و گلایه‌های آنها از تساهل و تسامح مقابل قانون‌شکنان برای‌تان بی‌اهمیت است.
۹-مراقبت کنید در مظان این اتهام قرار نگیرید که در مواجهه با قانون‌شکنی فرق ۳عنوان «کشف حجاب» و «جریحه‌دار کردن احساسات عمومی» و بدتر از همه «تکمیل نقشه امنیتی دشمن» فرق قائل نیستید. گناه سیاسی همان گناه شرعی نیست.
۱۰در نهایت اینکه هر کار می‌کنید مراقبت کنید انقلاب را در مظان این اتهام قرار ندهید که اهتمام بر حجاب آنچنان هم ضرورت و موضوع مهمی نبوده که سال‌ها بر آن هزینه دادیم... رحم کنید بر نسل‌های جدید.

کد خبر 765932

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 28
  • نظرات غیرقابل انتشار: 29
  • هاشمی IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    احسنت آقای مهدیان جانا سخن از زبان ما می گویی
    • US ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      آقای دلسوز! اگه واقعا جزو دلسوزان هستین! موندم چرا دل‌تون برای فقر و مشکلات اقتصادی ملت نمی‌سوزه،اتفاقا انقدر این دلسوزان ناکارآمد هستن که نه میتونن اقتصاد رو درست کنن و نه بی‌حجابی رو!
    • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      به فرموده، حضرت سید الشهدا،علیه السلام  «از گندم ری نخواهد خورد»  کسی که برای کسب رای و پست و مقام،  و  ثروت و شهرت و محبوبیت به دین خدا و اهل بيت خیانت کند آن مسؤلان منفعت طلبی که ، باعث رواج بی عفتی شدند ، آیا نمی‌دانند  توطئه  «زن،. زندگی،. آزادی،» .   هدفی  جز  تروج انحرافات اخلاقی  به منظور از  بین بردن،بنیان خانواده و اصالت ملی و دین  ندارد  ،.  آن افرادی  نادانی  که به بهانه مشکلات معیشتی،  بی  حجابی را توجیه می‌کنند، آیا نمی‌بیند  که میزان  بی بند و باری در قشر مرفه جامعه بسیار بیشتر از   پایین شهر  و افراد ضعیف جامعه است. آن سلبریتی های،  یک لا قبای، نون به نرخ روز خور،  غربگدایی، که از قبال  همین انقلاب و امنیتی که  از خون شهدا  ايجاد شده،. ، به شهرت و ثروت رسیدند،. آیا نمیفهمند  ژست‌ مضحک اپوزیسیونی آنها ، باعث آشوب و تضعیف امنیت ملی می‌شود  و عملاً  دارند وطن فروشی و خیانت ، می‌کنند
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    مسئولین رفتند گل بچینند
  • بنده خدا IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    خیلی هم عالی
  • سیدمحمد IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    احسنت حرف دل خیلی از انقلابی ها رو گفتید ولی کو گوش شنوا
    • GB ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      انقلابی بی تدبیر
    • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      ساکت
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    کاش به درد اصلی مردم هم چنین اهمیت میدادید
  • محمد IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    128 8
    همین مردم بعضا بی حجاب قبل انقلاب بودند که با جان و مالشون پای وجب به وجب این خاک ایستادند...در ضمن بی کفایتی مسئولین اقتصادی در تنگتر شدن سفره های مردم ربطی به حجاب نداره...مسئولین علنن جلوی دوربین وعده میدند بعد هم هیچی!اصول و فروع دین اسلام و رها کردید وای بر شما!!دنبال زیر بغل مار میگردید...
  • محمد IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    جناب اقای مهدیان به یک استدلال ساده توجه کنید. وقتی طبق یک قانون 10 نفر خطاکار یا مجرم باشند می شوند این تعداد را تنبیه و مجازات کرد اما وقتی شما قانونی تصویب می کنند که طبق آن اکثریت بالایی از شهروندان خطاکار یا مجرم هستند مجازت این تعداد ادم مشکل و غیر ممکن می شود. شما بر حسب دغدغه دینی و انقلابی عقیده دارید مسئولین با بانوان بدحجاب یا کم حجاب برخورد کنند اما توجه بفرمایید که با توجه به معیارهای مورد نظر شما در مورد حجاب اگر قانون مطلوب و سختگیرانه شما اجرا شود آن وقت عده زیادی از بانوان مجرم خواهند بود و باید تحت تعقیب یا کیفر قضایی قرار بگیرند که چنین سناریویی اصلاً عملی و منطقی نیست. وقتی بنا بر قانونی چند میلیون خانم مجرم باشند پس اشکال از قانون است نه از بانوان.
  • داریوش IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    124 7
    چون مدیر مسئول روزنامه همشهریه، یه دفعه سه چهارم نظرات مردم غیر قابل انتشار میشن. بابا رسانه ی آزاد :))
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    122 9
    فکر می کنی کی هستی ؟
    • IR ۰۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      6 60
      یک مومن
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    احسنت به شما
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    پدر دنیا بسوزد که انسان را گرفتار خودش می کند. آنان که حجاب را بعداز پیروزی انقلاب درست کردند با سیاستمدارانی کار می کردند که گرفتار زخارف دنیا نشده بودند و بدهکار مردم نبودند. ببینید کار به کجا رسیده که قانونی را که وجو داشته و هنوز باید جاری باشد تا قانون جدید تصویب شود. اجازه اجرا نمی دهند. و قانون جدیدی که پیشنهاد کرده اند با عملا مطامع دشمنان انقلاب را تامین می کند.
  • محمد US ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    150 7
    گرانی ها هم که کلا بی خیال شدن
  • ایرانی IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    7 60
    دهن کجی به قانون اسلام و قرآن تکلیفش معلوم مسئولین وعلمای سکولار را محکمه ومجازات کنید
  • صدر GB ۰۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    6 86
    متاسفانه حاکمیت از عمد یا از غیر عمد داره روز به روز از احکام و حدود الهی و قوانین شریعت اسلامی عقب نشینی میکنه!!به طوری حتی برای ما حزب اللهی ها هم فلسفه و ماهیت کنونی نظام قابل درک نیست.یعنی من به عنوان یک مسلمان وقتی میبینم در کشوری که حکومت اسلامی در آن حاکم است.دست دزد قطع نمیشه،سنگسار انجام نمیشه،ربا حذف نمیشه و بسیاری از ناهنجاری ها و فسق و فجور و فساد در جامعه وجود داره نسبت به همه چیز و حتی کل نظام بدبین میشم!!اگر حکومت واقعا بخواد قوانین اسلامی،شریعت و حدود الهی در کشور اجرا کنه براش مثل آب خوردن الانم که به اصطلاح دولت اسلامی هم تشکیل شده پس دیگه چه بهانه ای داریم؟!چرا اسلام ناب محمدی اجرا نمیکنیم؟!!