لیگ فوتبال عربستان با خرید ستارگان بزرگ جهان مانند کریستیانو رونالدو و کریم بنزما قدم در راه تبدیل شدن به یکی از لیگ‌های معتبر جهان است. حتی عربستانی‌ها در این فکر هستند با ادامه این روند خرید ستاره‌های فوتبال جهان در آینده نزدیک در زمره ۱۰ لیگ برتر دنیا قرار بگیرند.

رونالدو

در همین ارتباط هوشنگ مقدس سرپرست سابق تیم ملی که ساکن کشورهای عربی است در گفت‌وگویی با همشهری آنلاین در این خصوص توضیحاتی را ارائه کرد.

مقدس که خود سال‌ها سابقه اجرایی در فوتبال کشورمان دارد، درباره اینکه پروژه عربستان برای تبدیل به یکی از بهترین لیگ‌های دنیا موفق خواهد بود یا نه به همشهری آنلاین گفت: «عربستانی‌ها در ابتدا می‌خواستند با خرید تیم‌های سرشناس اروپایی خودشان را به دنیا نشان دهند، اما موفق نبودند. حالا می‌خواهند دنیا را با خرید ستاره‌های فوتبال به عربستان بیاورند. با پولی هم که بابت خرید ستارگان داده و می‌دهند، می‌خواهند کشورشان در دنیا دیده شود، در فوتبال پیشرفت کند و بیشتر مطرح شود.»

این کارشناس فوتبال کشورمان درباره اینکه مسولان فوتبال عربستان تاکید دارند تا لیگ‌شان جزو ۱۰ لیگ برتر دنیا شود، گفت: «با این روندی که عربستانی‌ها طی می‌کنند، ۱۰ لیگ برتر دنیا که هیچ، حتی بالاتر هم می‌توانند بروند و جزو ۵-۶ لیگ برتر دنیا شوند. لیگ عربستان قوی است و در گذشته هم ستاره‌های بزرگی به این کشور آمده بودند.»

مقدس که احاطه ویژه‌ای بر روی اوضاع فوتبال حوزه خلیج فارس دارد، اضافه کرد: «روزگاری در دهه ۷۰-۸۰ میلادی روبرتو ریولینو کاپیتان برزیل و چند بازیکن مطرح دیگر در لیگ عربستان بازی می‌کردند. یعنی می‌خواهم بگویم عربستانی‌ها بار اول‌شان نیست که ستاره‌های خارجی جذب می‌کنند، ولی آن دفعه موفق نبودند، اما این بار با جدیت تمام آمده‌اند و موفق هم می‌شوند؛ چراکه ستاره‌های آن زمان که به لیگ عربستان آمدند در اندازه های بنزما و رونالدو نبودند.»

او ادامه داد: «این بار استادیوم‌های عربستان کاملا مجهز شده و آزادی‌هایی که به مردم دنیا برای ورود به این کشور می‌دهند، خیلی بیشتر شده است. قبلا درهای کشور عربستان بسته بود و به راحتی نمی‌شد به این کشور سفر کرد، ولی الان راحت می‌توان این کار را انجام داد. حتی ایرانی‌ها می‌توانند به راحتی به این کشور سفر کنند؛ ویزا هم به صورت آنلاین داده می‌شود. الان شاید خیلی از اروپایی‌ها بخواهند برای دیدن بازی رونالدو به عربستان سفر کنند یا بسیاری از مردم فرانسه برای دیدن بازی‌های بنزما به عربستان بیایند و دیگر این کار را خیلی راحت انجام می‌دهند.»

لیگ عربستان در زمره ۵، ۶ لیگ برتر دنیا می‌شود | سعودی‌ها فوتبال را به عنوان یک قطب اقتصادی می‌بینند

کارشناس فوتبال کشورمان تاکید کرد: «نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که سعودی‌ها به فوتبال به‌عنوان منبع درآمد و قطب اقتصادی نگاه می‌کنند. مطمئنا خرید ستاره‌ها درآمدزایی‌اش بیشتر از هزینه‌هایش است. وقتی هواداران فوتبال در عربستان برای مراسم معرفی کریم بنزما بیش از ۸۰ هزار بلیت، می‌خرند، فردا روزی احتمالش هست که بیش از ۱۰ میلیون پیراهن او را بفروشند. این یعنی در همان لحظه اول کل پولی که به بنزما داده‌اند را درمی‌آورند. این یعنی فقط به چشم مسایل اقتصادی به قضیه نگاه می‌کنند.»

او اضافه کرد: «همانطور که بن سلمان حاکم عربستان گفت، تا چند سال دیگر احتیاجی به پول نفت نداریم؛ در فوتبال یکی از راه‌های آن، همین است که لیگ‌شان را وارد بازار کنند که دیگر احتیاجی به پول نفت نداشته باشند.»

کد خبر 766090

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کیوان IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    2 0
    لیگ حرفه ای عربستان،فقط سرعت و پیشرفت این کشور رو نگاه کن با خرید فوق ستاره های دنیا تا چند سال دیگه یکی از لیگ های معتبر دنیا میشن،بعد ما اینجا سقف قرارداد گذاشتیم،قرارداد بازیکنای خارجی درجه دو ،سه رو ریالی کردیم😂
  • کیوان IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    3 0
    امسال لیگ قهرمانان چه لیگی بشه،بیچاره لنگیا یه کورسوی امیدی برای قهرمانی آسیا داشتن حالا با این وضعیت دیگه فک کنم رنگ قهرمانی رو تا ابد نخواهند دید همه چی دود شد رفت هوا😂