جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۹
۰ نفر

با پایان یافتن بررسی لایحه بودجه 88 در کمیسیون تلفیق، بررسی آن در صحن علنی مجلس از یکشنبه آغاز خواهد شد.

با توجه به اینکه هدفمند کردن یارانه‌ها، مهم‌ترین ویژگی لایحه بودجه سال آینده محسوب می‌شود، مطمئنا به هنگام بررسی این طرح در صحن علنی مجلس، بحث‌های چالش‌برانگیزی در این باره صورت خواهد گرفت.

کمیسیون تلفیق بودجه رقم پیشنهادی دولت برای کسب 34هزار میلیارد تومان از هدفمند کردن یارانه‌ها را به 20هزار میلیارد تومان کاهش داد. هم‌اکنون 3نظر در میان مجلسیان وجود دارد؛ حمایت از مصوبه کمیسیون تلفیق، بازگشت به مصوبه دولت و تصویب پیشنهاد مرکز پژوهش‌های مجلس که افزایش قیمت کمتری را خواستار شده است.

در هر صورت، در این هفته قیمت حامل‌های انرژی در سال آینده یا نحوه قیمت‌گذاری آن مشخص خواهد شد. مطمئنا هر آنچه مجلس تصویب کند، دولت ملزم به اجرای آن خواهد بود و دیگر تجربه مصوبه کمیسیون تلفیق که رئیس‌جمهوری طی نامه‌ای خواستار تغییر آن شد و اینگونه هم شد، رخ نخواهد داد.

عضو هیات رئیسه مجلس اعلام کرد: تلاش می‌کنیم بررسی بودجه سال 88 را تا پایان هفته به اتمام برسانیم. حمیدرضا حاجی بابایی اظهار داشت: مجلس بررسی بودجه سال 1388 کل کشور را از روز یکشنبه در 2نوبت کاری آغاز می‌کند و درصورت نیاز نوبت شب هم برگزار می‌شود.

وی خاطر‌نشان کرد: براساس آیین‌نامه داخلی جدید مجلس شورای اسلامی، در آغاز بررسی کلیات لایحه بودجه 10 موافق و 10 مخالف هر کدام به‌مدت 10 دقیقه، سخنگوی کمیسیون تلفیق به‌مدت نیم ساعت و نماینده دولت به‌مدت 20 دقیقه صحبت خواهند کرد؛

یعنی در مجموع مجلس به‌مدت 250دقیقه به بررسی کلیات بودجه می‌پردازد. عضو هیات رئیسه مجلس افزود: این در حالی است که طبق آیین‌نامه قبلی 660دقیقه صرف بررسی کلیات لایحه بودجه می‌شد. حاجی بابایی گفت:  سعی می‌کنیم بررسی بودجه  تا پایان هفته به اتمام برسد.

کد خبر 76620

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز