رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز تاکید کرد: افرادی که بر اثر سوء مصرف مشروبات الکلی دچار علایمی همچون اختلال در بینایی، تاری دید، حساسیت به نور، علایم گوارشی، حالت تهوع و استفراغ، درد شکم، علایم تنفسی و درد قفسه سینه شده‌اند فوراً و بدون اتلاف وقت به مراکز درمانی مراجعه کنند.

مصرف مشروبات الکلی

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر شهرام صیادی با بیان این مطلب افزود: تاخیر در مراجعه ممکن است عوارض جبران ناپذیری برای مسمومان داشته باشد.

 دکتر صیادی افزود: افراد دارای علایم مسمومیت ناشی از متانول بدون هیچ نگرانی و استرس از موضوعات دیگر به مراکز درمانی مراجعه کنند تا از آسیب های جدی جلوگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: تعدادی از افرادی که مراجعه کردند علایم مسمومیت نداشتند اما چون به همراه دیگر افرادی که دچار علایم شده‌اند مصرف الکل داشته‌اند به بیمارستان مراجعه کرده و سم متانول در آزمایش‌های آنها دیده و فوراً درمان برای آنها آغاز شده است.

رئیس دانشگاه تصریح کرد: مراجعه زودهنگام و دیالیز به موقع و سریع می‌تواند سم را از بدن فرد خارج کند و از بروز عوارض بیشتر همچون اختلال بینایی، نابینایی، خونریزی گوارشی، مغزی و حتی فوت جلوگیری کند.

کد خبر 767955
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 10
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    20 9
    خب کی در کشور توزیع می کنه ؟ چطور یه همچین فسادی داره گسترش پیدا می کنه؟ چرا ائمه جماعات سکوت می کنند؟ ایا فقط موجوداتی به نام زنان مصداق نا امنی و از بین رفتن دین و ایمان جامعه هستند؟ بهتر بود درخواست کنید توزیع کنندگان شناسایی و به اعدام محکوم بشن.
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    33 16
    خواهشا فروش مشروبات استاندارد رو ازاد کنید. من به مساله فرهنگی و دینی و قبح نوشیدن کاری ندارم، ولی ما نمیتونیم ادعا کنیم تو جامعه ی ما مصرف کننده الکل نباید وجود داشته باشه! بلاخره یه درصدی هستن که مصرف کننده اند و اتفاقا تو ایران این امار خیلی بالاست. پس حداقل با فروش مشروبات استاندارد، عوارضو تلفات رو میشه کم کرد.
  • ناشناس IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    15 21
    خوردن نجسی حرام است هرکی خربزه می خوره پای لرزش هم وایسه