فرمانده انتظامی استان گیلان از انهدام ۱۳ باند "کلاهبرداری، هرمی و مواد مخدر" در گیلان خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، سردار عزیزالله ملکی پیش‌ازظهر امروز در حاشیه برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انتظامی استان گیلان در حوزه کشفیات مواد مخدر، مقابله با سرقت و برخورد با اراذل و اوباش از حساسیت‌های ویژه در حوزه مقابله با سرقت خبر داد و اظهار داشت: طرح امنیت محله‌محور با توجه به وضعیت استان در ۴۰ روز گذشته با هدف کاهش جرائم در سطح استان اجرایی شد که در این راستا ۲ هزار و ۷۵۷ محله شناسایی شد و در یک‌هزار و ۳۲۰ محله نیز اجرای طرح داشتیم.

فرمانده انتظامی استان گیلان تصریح کرد: علاوه بر گشت‌ کلانتری‌ها، ۱۲۳ واحد خودرویی به‌همراه ۴۶ واحد موتوری در طرح مذکور به‌کارگیری شدند و ۴۶۰ نفر نیز در جهت کاهش جرائم به‌ویژه در حوزه مقابله با سرقت فعالیت کردند و خوشبختانه با کاهش ۱۴درصدی جرائم مواجه بودیم.

سردار ملکی با اشاره به اقدامات‌ پیشگیرانه پلیس از ابتدای سال تاکنون خاطرنشان کرد: از ابتدای سال بالغ بر ۸۶۴ طرح استانی در جهت ارتقاء امنیت اجتماعی توسط پلیس در مرکز استان و شهرستان‌ها اجرا شده است.

او با اعلام کشف ۴۷۴ فقره پرونده کلاهبرداری و دستگیری ۱۴۷ نفر در این حوزه، انهدام ۲ باند کلاهبرداری و دستگیری ۱۶ نفر و همچنین انهدام ۲ باند شرکت‌های هرمی و دستگیری ۱۱ نفر در این حوزه بیان کرد: در حوزه کشفیات مواد مخدر نیز یک‌هزار و ۹۶۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به انهدام ۹ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در طول چند ماه گذشته خاطرنشان کرد: ۲۳۷ قاچاقچی مواد مخدر و  ۲ هزار معتاد متجاهر هم دستگیر شدند.

سردار ملکی از کشف ۱۰۹ میلیارد تومان کالای قاچاق در سطح استان و افزایش ۱۵درصدی در این حوزه خبر داد و اضافه کرد: در این بخش، ۸۵۸ فقره پرونده تشکیل شد و ۹۰۴ نفر دستگیر شدند.

او با ابراز دستگیری ۲۷۹ نفر از اراذل و اوباش شناسنامه‌دار و کشف سلاح‌های گرم و سرد این اراذل در سطح استان تصریح کرد: ۱۸ فقره قتل عمد هم در استان اتفاق افتاد که ۲۹ نفر در این ارتباط دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به آغاز طرح‌های سالم‌سازی دریا در گیلان و به‌کارگیری یک‌هزار و ۱۰۰ نفر نیرو به‌همراه ۲۱۰ گشت خودرویی و ۹۸ گشت پیاده در این حوزه خاطرنشان کرد: برخورد با ناهنجاری‌ها، اراذل و اوباش و برهم‌زنندگان نظم و امنیت مردم در دستور کار پلیس است و با آنها که برای نوامیس ایجاد مزاحمت کنند برخورد قاطع خواهد شد.

سردار ملکی مهم‌ترین هدف پلیس از استقرار کنار دریا و تفرجگاه‌ها را خدمت به مردم دانست و افزود: پلیس در خدمتگزاری به مردم در هیچ نقطه‌ای کوتاهی نخواهد کرد.

کد خبر 769176

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha