یک بررسی جدید نشان می‌دهد که بازدهی و کارایی تولید تسلا به‌طور قابل‌توجهی برای ارتقای مدل‌های آتی بهبود خواهد یافت.

تسلا 1

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از اینساید ای‌ویز، شرکت خدمات مهندسی «کرسافت گلوبال تکنولوژیز»  مستقر در میشیگان، که متخصص در معیارهای فیزیکی و دیجیتالی است، تخمین می‌زند که سرمایه‌گذاری تسلا در کارخانه‌ها ممکن است تا ۳۰ درصد در آینده کاهش یابد.

بازده تولید تسلا در سال‌های اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده است. سال گذشته، در یک گزارش تحلیلی کارخانه تسلا در «فرمونت» به عنوان پربازده‌ترین کارخانه خودروسازی آمریکای شمالی معرفی شد. طبق گزارش‌ها، این کارخانه خودروهای بیشتری در هفته نسبت به کارخانه تویوتا در جورج تاون، واقع در کنتاکی کنتاکی، کارخانه بی ام وی در «اسپارتانبورگ»، کارخانه خودروسازی کارولینای جنوبی و کارخانه کامیون‌سازی »فورد» در «دیربورن» واقع  میشیگان تولید می‌کرد.

ارتقای بازدهی تسلا در تولید خودرو | تویوتا هنوز عقب‌تر است

متیو واچاپارامپیل، مدیرعامل کرسافت به «اتوماتیو نیوز» گفت: تسلا، فرهنگ خاص مشارکتی برای دنبال کردن پیشرفت‌های اساسی از سال به سال، حتی در طراحی پلاک‌های مشابه دارد. این شرکت پیش‌بینی می‌کند که زمان مونتاژ برای مدل‌های آینده تسلا تا ۲۵ درصد بهبود می‌یابد، در حالی که فضای کف کارخانه تا ۳۰ درصد کاهش می‌یابد، کارایی کارگاه رنگ نیز افزایش می‌یابد.

قدرت تولید این برند، که حتی دوست دارد آن را به رخ  نیز بکشد، در سال‌های اخیر در صنعت خودروسازی سر و صدای زیادی برپا کرده است. یکی از این نمونه‌ها گیگا پرس است، یک دستگاه ریخته گری فشار بالا که آلومینیوم مذاب را به قالب‌های ریخته گری تزریق می‌کند. این فرآیند پیچیدگی‌های مونتاژ مجموعه‌های خاصی مانند زیر بدنه عقب را کاهش داد و تعداد قطعات مورد نیاز را به شدت کاهش داده است.

پس از اجرای موفقیت آمیز این تکنیک در مدل Y و مدل ۳، چندین خودروساز قدیمی رویکرد تسلا را تکرار کردند. اگرچه، برندهایی مانند تویوتا  همچنان کارهایی در این مسیر دارند. بر اساس گزارش «کرسافت» درباره خودروهای برقی، تویوتا  bZ۴X از از نظر هزینه مواد و ساخت سه سال از مدل Y تسلا عقب تر است.

بیشتر بخوانید:

توانایی تولید تسلا در اعداد فروش آن نیز منعکس شده است. تولید جهانی خودروی برقی  آن در سه ماهه اول ۲۰۲۳ نسبت به سه ماهه اول ۲۰۲۲ به میزان ۴۴ درصد افزایش یافته است. اگرچه به نظر می رسد تولید «سایبرتراک» در نهایت در حال انجام است، این برند در طول توسعه خود با چالش ها و تاخیرهای متعددی روبرو شده است.

کد خبر 769989

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha