یکشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۲
۱ نفر

تسلا اولین بار در سال ۲۰۱۷ نیمه کامیون ۱۸ چرخ خود را معرفی کرد و پنج سال بعد اولین سری این کامیون را شرکت پپسی پس از چندین بار تاخیر در تولید، تحویل گرفت.

نیمه کامیون تسلا

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از بیزنس اینسایدر، این کامیون که رسما «تسلا نیمه» نامگذاری شده است، اولین پیشنهاد سازنده خودروهای برقی فراتر از خودروهای سواری است. ایلان ماسک در دسامبر گذشته گفته بود: اگر یک کامیون‌دار هستید و بهترین کامیون را برای جاده را می خواهید، همین نیمه کامیون تسلا را می‌توانید انتخاب کنید.

تصاویر | با کامیون ۱۸ چرخ تسلا آشنا شوید


از این نیمه کامیون دو نسخه وجود دارد یک نسخه با برد بالا و یک نسخه با برد کوتاه؛ این نیمه کامیون‌های 18 چرخ در حالی که به طور کامل با ظرفیت حدود ۴۰ هزار کیلوگرم بارگیری می‌شوند، حداکثر برد آن‌ها با یک بار شارژ در برد کوتاه ۴۸۳ و در برد بلند ۸۰۵ کیلومتر است.

در حال حاضر تعدادی «تسلا نیمه» در جاده‌ها وجود دارد که قیمت کنونی آن نامشخص است. تسلا در سال ۲۰۱۷، اعلام کرد که قیمت این نیمه کامیون‌های برد کوتاه ۱۵۰.۰۰۰ دلار(حدود ۷ میلیارد و پانصد میلیون تومان) و قیمت ۸۰۵ کیلومتری آن ۱۸۰.۰۰۰ دلار(حدود ۹ میلیارد تومان) خواهد بود.

تصاویر | با کامیون ۱۸ چرخ تسلا آشنا شوید


طراحی داخلی این نیمه کامیون بسیار شیک است و دارای یک صندلی مرکزی با دو صفحه نمایش ۱۵ اینچی در سمت چپ و راست فرمان است. علاوه بر ارائه اطلاعاتی در مورد سرعت کامیون و سطح باتری، این نیمه کامیون‌ها به لطف چهار دوربین که نمای تقریبا ۳۶۰ درجه‌ای را نشان می‌دهند به راننده کمک می کنند نقاط کور را پوشش دهد.

تصاویر | با کامیون ۱۸ چرخ تسلا آشنا شوید


نیمه کامیون‌های ۱۸ چرخ تسلا دارای کابین خواب نیستند زیرا برای سفرهای یک روزه طراحی شده‌اند. تسلا گفته است که این نیمه کامیون می‌تواند در ۳۰ دقیقه تا ۷۰ درصد شارژ شود. این می‌تواند مزایای زیادی را برای شرکت‌هایی که می‌خواهند در کاهش انتشار کربن مشارکت کنند، به همراه داشته باشد.

تصاویر | با کامیون ۱۸ چرخ تسلا آشنا شوید


غیر از پپسی، آنهوسر پوش، والمارت و یوپی اس، از دیگر شرکت های بزرگی هستند که این خودرو را سفارش داده‌اند. نیمه کامیون‌های تسلا با نشان Frito-Lay در جاده‌های اطراف تأسیسات کمپانی پپسی مشاهده شده است، اما ظاهرا تعدادی از آن‌ها خراب شده‌اند. در ماه مارس سال جاری، تسلا ۳۵ دستگاه نیمه کامیون خود را به دلیل خطر از کار افتادن ترمز دستی و چپ کردن کامیون فراخواند.

بیشتر بخوانید:

ایلان ماسک مدیر عامل تسلا در سال ۲۰۱۸ گفته که حدود ۲.۰۰۰ «تسلا نیمه» رزرو شده است، اما مشخص نیست که چه تعداد تا کنون سفارش داده شده است. مدیرعامل تسلا افزود: ما واقعا سعی نکرده‌ایم این نیمه کامیون‌ها را بفروشیم. اینطور نیست که یک تلاش فروش مداوم وجود داشته باشد. ماسک همچنین در ۲۰۲۲ گفته بود، هنوز انتظارات زیادی وجود دارد، زیرا این شرکت در نظر دارد تا سال ۲۰۲۴  حدود ۵۰.۰۰۰ «تسلا نیمه» در آمریکای شمالی تولید کند.

کد خبر 771154

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha