چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۵:۲۶
۰ نفر

گروه ورزشی: قهرمانی پیکان در لیگ والیبال در حالی رقم خورد که در دیدار پایانی مقابل حریف سنتی خود، شکست خورد تا همه چیز تحت‌تاثیر برتری نایب‌قهرمان در برابر قهرمان قرار گیرد.

 در این میان، اعتراض تیم سایپا به قهرمانی پیکان باعث شد تا در مراسم پایانی لیگ حاضر نشود. مدیران سایپا معتقد بودند که به دلیل هم‌امتیازی با پیکان آنها می‌بایست در کنار پیکان قهرمان مشترک لیگ والیبال باشند اما مسئولان فدراسیون والیبال این موضوع را رد کردند.

از همه جالب‌تر اما عدم حضور سایپا در مراسم پایان لیگ بود، تیم پیکان به تنهایی روی سکوی نخست ایستاد تا بازیکنان سایپا از قبول مدال خود امتناع کنند.موضوعی که باعث واکنش شدید فدراسیون فوتبال شده است.

تهدید به تعلیق فعالیت‌های والیبال

حمید سجادی، مدیرعامل باشگاه سایپا با اعلام خبر تعلیق فعالیت این باشگاه در والیبال به‌نوعی نسبت به آنچه تبعیض فدراسیون می‌نامنداعتراض می‌کند. او می‌گوید: «تا برطرف‌نشدن تبعیض در رقابت‌های باشگاهی والیبال، سایپا در هیچ رده سنی شرکت نخواهد کرد.»

در پاسخ به این حرکت، داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در گفت‌وگو با همشهری گفت: «در تماسی که با سجادی داشته‌ام او عنوان داشت که سایپا همچنان در والیبال حضوری فعال خواهد داشت و ما هم به او گفته‌ایم که برای منافع  والیبال، سایپا سرمایه بزرگی به حساب می‌آید.» رئیس فدراسیون والیبال ضمن انتقاد حرکت کادر فنی تیم سایپا در نفرستادن بازیکنان روی سکو گفت: «با افراد متمردی که موجب شدند تا مراسم پایانی لیگ برتر دچار مشکل شود برخورد خواهد شد و به زودی این افراد به کمیته انضباطی فرا خوانده و جریمه خواهند شد.»

مسابقه پیکان و سایپا اما در شرایطی برگزار شد که قرار بود در پایان این بازی 9 بازیکن از سوی دو تیم به تیم ملی دعوت شوند اما بازیکنان دو تیم به خوبی بازی‌های قبلی‌شان ظاهر نشدند. قهرمانی زودهنگام پیکان و بی‌انگیزگی بازیکنان این تیم و البته انگیزه بیشتر سایپا برای اثبات شایستگی‌ها و انتقام شکست دور رفت، باعث شد که در این بازی سنگین‌ترین شکست قهرمان لیگ برتر رقم بخورد. بازی متفاوت سایپا موجب شد تا کارخانه حتی نتواند برخلاف دیدارهای گذشته با انجام تغییرات تاکتیکی با حریف روبه‌رو شود و در نهایت هم با وجود تعویض پزشکی و محمودی به جای امیر حسینی و محمد کاظم پیکان موفق به گرفتن نتیجه مطلوب نشد.

سایپا بالاتر از پیکان

در پایان دیدار پیکان و سایپا حسین معدنی سرمربی تیم ملی والیبال اسامی 9 بازیکن از این دو تیم را برای پیوستن به اردوی تیم ملی اعلام کرد. با وجود قهرمانی پیکان این تیم تنها چهار نماینده در اردو خواهد داشت و این در حالی است که سایپا با پنج بازیکن بیشترین سهم را در تیم ملی دارد. اسامی دعوت‌شدگان به تیم ملی به شرح زیر است: علیرضا نادی، محمد محمدکاظم، محمد موسوی و حسام بخشی (پیکان) و سعید معروف، محسن عندلیب، عادل غلامی، فرهاد ظریف و فرهاد نظری افشار (سایپا).

کد خبر 77003

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز