بمب افکن مافوق صوت Tu-۲۲M۳ که با نام Backfire-C نیز شناخته می‌شود، یک هواپیمای بمب افکن استراتژیک روسی است. «سرگئی کوبیلاش» فرمانده نیروی هوایی دور بُرد روسیه گفت: با عملیاتی شدن پرواز بمب افکن Tu-۲۲M۳ از پایگاه هوایی حمیمیم سوریه، این بمب افکن می‌تواند به تمامی اهداف در دریای مدیترانه دست پیدا کند.

به گزارش همشهری آنلاین، این بمب افکن استراتژیک روسی ویژگی‌های خاص دارد که مهمترین ویژگی آن برای حمل ۲۴۰۰۰ کیلوگرم تسلیحات و عمدتا بمب های FAB-۲۵۰ و FAB-۱۵۰۰ طراحی شده و دارای برد عملیاتی نزدیک به ۷۰۰۰ کیلومتر است.

علاوه بر بمب‌ها، این هواپیما قادر به حمل موشک‌های هسته‌ای یا ضد رادار Kh-۱۵ و همچنین موشک‌های تهاجمی دریایی دوربرد Kh-۲۲ است. بمب افکن استراتژیک روسی تحت آخرین نسخه خود، با خدمه‌ای متشکل از چهار نفر می‌تواند به حداکثر سرعت بیش از ۲ ماخ (۲۳۰۰ کیلومتر در ساعت) برسد. شلیک موشک‌های مافوق صوت Kh-۴۷M۲ که می‌توانند کلاهک‌های‌هسته ای را حمل کنند، که از دیگر تسلیحات ویژه این بمب افکن است.

کد خبر 770254

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    2 2
    متاسفانه بشر تکنولوژی را بیشتر برای قدرت طلبی های عده ای محدود می خواهد تا راحتی تمام انسان ها ! حتی پیشرفت های شگفت آور پزشکی و مهندسی هم به ابزاری چهت سودرسانی برای عده ای خاص تبدیل می شوند .