آمارها نشان می‌دهد که قیمت اوراق تسهیلات مسکن در ۲ سال گذشته، تحت‌تأثیر تحولات بخش مسکن با فراز و نشیب‌های زیادی مواجه شده است.

اوراق مسكن

به گزارش همشهری آنلاین، آن طور که روند قیمت اوراق تسهیلات مسکن مرداد ۱۴۰۰(تسه ۵۰۰۰) نشان می‌دهد، قیمت این اوراق از زمان انتشار در ۲سال پیش ابتدا یکبار تا محدوده ۸۰هزار تومان تا مهرماه ۱۴۰۰افزایش یافت اما بعد از آن با یک دور کاهش قیمت به محدوده ۶۵هزار تومان عقب نشینی کرد اما بعد از آن روند رو به رشد قیمت این اوراق تا بهمن ۱۴۰۰ادامه داشت و در دوره ای که قیمت مسکن نیز با رشد زیادی مواجه شده بود، به مرز ۱۸۰هزار تومان رسید.

این بالاترین نرخ رشد اوراق از زمان آغاز معاملات اوراق تسه در فرابورس است. اما بعد از آن یکباره قیمت با افت مواجه شد و حتی تا فروردین ۱۴۰۱به ۷۰هزار تومان هم رسید. بعد از آن، بار دیگر قیمت این اوراق دوباره رشد کرد و تا سطح ۱۴۷هزار تومان افزایش یافت و در نهایت وارد یک کانال نزولی شد و آنطور که آخرین اطلاعات نشان می‌دهد، قیمت این اوراق اکنون به محدوده ۹۰هزار تومان رسیده است.

با توجه به اینکه مهلت استفاده از این اوراق ۲ سال است، معاملات این اوراق در پایان‌ ماه جاری به اتمام می‌رسد. خریداران اوراق تسه، می‌توانند با خرید این اوراق از امتیاز تسهیلات مسکن استفاده کنند.

روند پر فراز و نشیب قیمت وام مسکن | قیمت اوراق تسهیلات مسکن از مرداد ۱۴۰۰ تاکنون

کد خبر 770546
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha