چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۷
۰ نفر

پکن: پلیس چین به تازگی طرح توزیع پودر فلفل در بین رانندگان را آغاز کرده است.

 به موجب این طرح رانندگان در ایستگاه‌های بین راه فلفل دریافت می‌کنند تا خواب از سرشان پریده و پشت فرمان چرت نزنند.

بر اساس یک باور قدیمی در چین در فصل بهار افراد بیشتر دچار خواب آلودگی می‌شوند و در صورتی که رانندگان به آن دچار شوند، احتمال تصادفات رانندگی افزایش می‌یابد.

گفتنی است جاده‌های چین در فهرست خطرناک‌ترین جاده‌های جهان قرار دارند، چون در این جاده‌ها حجم کامیون و تریلی بسیار زیاد است و رانندگان با سرعت زیاد حرکت کرده و به‌طور مکرر اقدام به تعویض خطوط رانندگی می‌کنند. پلیس امیدوار است طرح جدید به حفظ هوشیاری رانندگان کمک کند.

استفاده از تلفن همراه ممنوع

دوشنبه: دولت تاجیکستان به منظور ارتقای سطح آموزشی و تحصیل در مدارس و دانشگاه‌های این کشور، استفاده از تلفن همراه را ممنوع کرده است. یکی از نمایندگان مجلس که به نفع این طرح رای داده است، گفت: این ممنوعیت موجب می‌شود که توجه دانش‌آموزان و دانشجویان بیشتر به درس معطوف باشد.

این در حالی است که افرادی که از این قانون پیروی نکنند، جریمه می‌شوند. گفتنی است حتی دانش آموزانی که تلفن همراه خاموش را به مدرسه ببرند نیز مجازات خواهند شد.

آمار نشان می‌دهد که فقط 3 میلیون و 200 هزار نفر از جمعیت 7 میلیون نفری این کشور از تلفن همراه استفاده می‌کنند که رقم چندان قابل توجهی نیست. از سوی دیگر اخیرا رفتن دانش‌آموزان و دانشجویان به مدرسه و دانشگاه با خودروی شخصی ممنوع شده‌است و دانش‌آموزان حق ندارند بدون لباس فرم  در محل تحصیل حاضر شوند.

از زندان تا موزه

لندن: یکی از زندان‌های قدیمی انگلیس، به فهرست بنا‌های تاریخی پیوست. شیوه خلاقانه معماری این بنا و فهرست طویل زندانیان مشهوری که در جریان جنگ جهانی دوم در آن زندانی بوده‌اند، موجب شده که این بنا نیز به فهرست بناهای تاریخی ملحق شود.

مواد مخدر در اسفناج

مکزیکوسیتی: با وجود ابتکار قاچاقچیان برای وارد کردن مواد مخدر از مرز، ماموران ایست بازرسی پلیس متوجه شگرد آنها شده و قاچاقچیان را به همراه محموله‌ای از مواد مخدر دستگیر کردند.  قاچاقچیان بسته‌های مواد مخدر را در کنسرو اسفناج جاسازی کرده بودند. اما ماموران هنگام وزن کردن یکی از قوطی‌ها متوجه اختلاف وزن با وزن قید شده روی قوطی شدند و باز کردن در این کنسرو، راز قاچاقچیان را برملا کرد.

هدیه عجیب عروسی

نیوجرسی: یک زوج جوان در اقدامی بی‌سابقه از میهمانان خود که در جشن عروسی‌شان شرکت می‌کنند، درخواست کرده‌اند که به جای هدیه، اعانه بدهند. این زوج که هر دو
 30 سال‌سن‌دارند در پایگاه اینترنتی که به منظور برنامه‌ریزی مراسم ازدواجشان راه‌اندازی کرده‌اند از میهمانان خود درخواست کرده‌اند برای کمک به یک پروژه خیابان‌سازی، اعانه بدهند.

آنها در این پایگاه نوشته‌اند که از میهمانانشان انتظار دارند مثبت باشند و به‌جای آوردن هدیه‌هایی نظیر مخلوط‌کن و اطو، برای احداث یک خیابان پول جمع‌آوری کنند. نکته جالب این است که دوستان و آشنایان این زوج هم از پیشنهاد آنها استقبال کرده‌ و اعلام کرده‌اند که هدیه آنها همان چیزی خواهد بود که مورد نظر عروس و داماد جوان است. این زوج جوان می‌گویند احداث این خیابان تردد به نواحی جنوبی شهر را ساده‌تر خواهد کرد.

کد خبر 77069

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز