راه ارتباطی مستقیم مردم با شهرداری تهران از طریق تماس با سامانه۱۳۷محقق شد. این سامانه تحول بزرگی را در شهر تهران رقم زد تا خدمات شهرداری پایتخت متناسب با تقاضاهای شهروندی انجام شود.

137

به گزارش همشهری آنلاین، ۱۳۷مسیری را فراهم کرد تا شهروندان تهرانی بتوانند در کمترین زمان ممکن انتقادات، پیشنهادها و مشکلاتی که در سطح شهر با آن روبه‌رو هستند را به مدیریت شهری منتقل کنند. این سامانه قبلا در ۳شیفت به‌صورت شبانه‌روزی مشغول به‌کار بود. در دوره فعلی مدیریت شهری، سامانه ۱۳۷ به ۱۳۷پلاس ارتقا پیدا کرد و بعد از گذشت یک دوره افول و کاستی، دوباره فعال و تنور تماس‌ها با ۱۳۷ توسط شهروندان مجددا داغ شد، اما این سامانه که انتقال‌دهنده درخواست‌های مردمی به بخش‌های اجرایی شهرداری تهران است، روزانه در کنار دریافت شکایت‌ها و درخواست‌های خدمات‌محور از مدیریت شهری، شاهد تماس‌های غیرمرتبطی است که جزو مسئولیت‌های شهرداری تعریف نشده و سایر دستگاه‌های اجرایی متولی آن هستند. شهرداری تهران در دوره جدید براساس مسئولیت اجتماعی که برای خود قائل شده نسبت به این دسته از تماس‌ها بی‌تفاوت نبوده و اقدامات لازم را تا جایی که امکانش وجود دارد، انجام می‌دهد. در همین رابطه با رضا ناصری‌سرای، سرپرست سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی سازمان بازرسی شهرداری تهران (سامانه۱۳۷پلاس) گفت‌وگوکردیم.

در خصوص تماس‌های غیرمرتبط چه اقدامی انجام می دهید؟

همکاران در ۱۳۷، مردم را راهنمایی می‌کنند و یک تعامل بین ما و دستگاه مربوطه برقرار می‌شود تا هرچه زودتر به درخواست‌ها پاسخ داده شود. اما به‌دنبال آن هستیم تا یک تعامل با سایر مراکز تماس‌ها داشته باشیم. درحال حاضر یک کارگروه  هم تشکیل شده تا این همکاری با سایر نهادهای بیرون از شهرداری هم انجام شود.

درباره تماس‌های غیرمرتبط با وظایف شهرداری تهران با سامانه ۱۳۷پلاس توضیح می‌دهید؟

تماس‌هایی از طرف مردم با سامانه۱۳۷ گرفته می‌شود که در خصوص روشنایی معابر و یا مربوط به وظایف راهور بوده و شهرداری تهران تکلیفی در آن مورد برعهده ندارد؛ همچنین در حوزه کودکان کار و تکدیگری تماس‌های زیادی را از سمت شهروندان دریافت می‌کنیم. شهرداری تهران تکلیف قانونی در حوزه مسائل اجتماعی ندارد، اما اقداماتی در دست انجام است.

درباره قطعی آب اخیر تماس با ۱۳۷ گرفته شده است؟

بله؛ در همین مدت به‌دلیل افت فشار آب یا قطعی‌های آب، با سامانه ۱۳۷تماس گرفته می‌شد؛ درحالی‌که برای قطعی آب باید با ۱۲۲ تماس بگیرند.

برای تماس‌های غیرمرتبط با وظایف شهرداری تهران چه اقداماتی انجام می‌شود؟

در بحث روشنایی معابر و ایمن‌سازی آن با اینکه وظیفه شهرداری تهران نبوده، اما درصورت دریافت تماس‌های مردمی ورود پیدا می‌کنیم. البته در برخی از موضوعات امکان ورود شهرداری وجود ندارد. در دوره فعلی مدیریت شهری، شهردار تهران تأکید دارد که درخواست‌های مردم بدون پاسخ نماند؛ چراکه اگر مسئولیت مستقیم نداریم، اما به‌دلیل مسئولیت اجتماعی باید به تمامی درخواست‌های شهروندان رسیدگی کنیم؛ حتی اگر امکان حل آن به‌صورت مستقیم توسط شهرداری وجود ندارد، باید تسهیلگری صورت گیرد.

تماس‌های عجیب‌وغریب با سامانه ۱۳۷ | برخی از تماس‌ها خارج از وظایف قانونی شهرداری تهران است

کد خبر 770878
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha