مسئولان شهرداری منطقه۹ تهران با همکاری اداره کل امور بانوان شهرداری تهران، اختتامیه نخستین دوره رویداد ایده‌پردازی «تهران دخت» را در برج آزادی برگزار کردند.

منطقه9

همشهری آنلاین _ رضا نیکنام : شهردار منطقه۹ درحاشیه این مراسم گفت:«دختران امید و آینده‌سازان کشورمان ایران هستند که با تلاش، کوشش، تفکر و تدبر و دستیابی به درجات علمی و آموزشی بالا و تکیه بر خدای مهربان، جایگاه‌های ویژه‌ای در عرصه‌های بین‌المللی و کشوری می‌توانند کسب کنند.»

«سیدمحمد رحیم‌مرتضوی» افزود:«امسال در تلاش هستیم با بهره‌گیری از حداکثر ظرفیت‌های موجود، مشارکت اجتماعی و همدلی دختران نوجوان و بانوان توانمند در حل مسائل شهری بهره‌مندی بیشتری داشته باشیم. درواقع رویداد ایده‌پردازی «تهران دخت» سرآغاز راهی است که ارتباط شهرداری با دختران و بانوان توانمند ما را سازماندهی خواهد کرد.»

به عقیده مرتضوی، اجرای این‌گونه برنامه‌ها موجب افزایش همدلی بین دختران نوجوان و خانواده‌هایشان و ایجاد نگرش مثبت و سازنده بیش از پیش در الگوگیری رفتاری و عملی از شایسته‌ترین بانوی عالم هستی حضرت فاطمه زهرا(س) می‌شود.

نخستین دوره رویداد ایده‌پردازی «تهران‌دخت» در برج‌ آزادی کلید خورد

در این برنامه که «مریم اردبیلی» مدیرکل امور زنان از رویداد ایده‌پردازی «تهران‌دخت» به‌عنوان طرحی نو یاد کرد و گفت:«امروز بیش از هر زمانی دختران و زنان می‌توانند توانمندی خود را نشان دهند و به‌طور حتم این توان و انرژی را دارند تا آینده‌ای روشن بسازند. دختران امیدی برای حل مسائل این شهر هستند.»

وی افزود:«از همه ۷۰ایده پردازی که طرح کنش‌گری اجتماعی را با ما به اشتراک گذاشتند قدردانی می‌کنیم و دست همکاری به سوی این ایده‌ها و طرح‌ها دراز می‌کنیم. از مجموع این طرح‌ها و ایده‌های ارسالی، ۱۶ مورد آن برگزیده شد و با همه این افراد قرارداد همکاری خواهیم بست که امیدواریم از ظرفیت آنها برای شهر تهران استفاده شود.»

اردبیلی در پایان با بیان اینکه این مراسم اختتامیه نیست بلکه شروعی برای فعالیت دختران در حوزه شهری است، افزود:«با توجه به اینکه این رویداد ظرفیت ملی شدن هم دارد به همین منظور به کلانشهرهای کشور این رویداد را معرفی خواهیم کرد تا این اتفاق به‌صورت ملی رخ دهد. البته معتقدم موضوعی که برای دختران باشد همیشه ادامه‌دار خواهد بود.»

نخستین دوره رویداد ایده‌پردازی «تهران‌دخت» در برج‌ آزادی کلید خورد

کد خبر 771119

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha