مجموع نظرات: ۱۰
چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
۰ نفر

اگر خواننده پروپاقرص سرنخ باشید حتما درباره کودکان مبتلا به پروگریا چیزهایی شنیده‌اید؛ بچه‌هایی که در سن کودکی، پیر می‌شوند و تمام علائم و نشانه‌های انسان‌های پیر از سفید شدن مو تا ریختن دندان‌ها در آنها ظاهر می‌شود.

دختری که هرگز بزرگ و پیر نمی شود

به گزارش همشهری آنلاین، «بروک گرین برگ» درست برعکس آنها بود و با اینکه ۱۷ سال از تاریخ تولدی که در شناسنامه‌اش ثبت شده می‌گذشت اما مثل بچه‌های یک ساله به نظر می‌رسید! بیماری بروک آن‌قدر عجیب و نادر است که هنوز تحقیقات پزشکان بر روی او ادامه دارد.

 بروک گرین برگ در هشتم ژانویه سال ۱۹۹۳ در بیمارستان «سینای» مریلند متولد شد. او یک ماه قبل از موعد مقرر به دنیا آمد و هنگام تولد فقط ۸/۱ کیلوگرم وزن داشت. در شش سال اول زندگی بروک با بیماری‌های زیادی دست و پنجه نرم کرد؛ بیماری‌هایی مثل زخم معده حاد و حتی تشنج.  وقتی که او به سن پنج سالگی رسید ناگهان به حالت کما رفت، پزشکان معالج بروک تشخیص دادند که این کودک پنج ساله مبتلا به تومور مغزی شده است.  

دختری که هرگز بزرگ نشد
      کارلی در این عکس نه سال دارد و خواهر بزرگترش بروک را که ۱۲ ساله است در آغوش گرفته.

خیلی‌ها از زنده ماندن او قطع امید کردند اما بروک بعد از ۱۴ روز به هوش آمد و در کمال تعجب بعد از انجام آزمایشات مجدد، دیگر هیچ توده‌ای در مغز او دیده نشد و به اعتراف پزشک معالجش، منبع آن بیماری همچنان رازی سر به مهر باقی ماند. روزها می‌گذشت اما بروک همچنان مثل یک کودک یک ساله بود و اصلا رشد نمی‌کرد. با انجام تحقیقات زیاد، بالاخره اعضای تیم پزشکی، به این نتیجه رسیدند که در کروموزم یک او، جهش ژنی‌ای به وجود آمده که علت آن ناشناخته است به خاطر همین اسم بیماری او را سندروم ایکس گذاشتند. در سال ۲۰۰۶ وقتی دامنه تحقیقات گسترده‌تر شد، دکتر «ریچارد واکر» یکی از استادان دانشکده پزشکی جنوب فلوریدا در مورد بیماری بروک این‌طور توضیح داد که اعضای بدن بروک مانند یک عضو واحد رشد نمی‌کنند اما هر یک از اجزا به طور جداگانه و جدا از عضو دیگر رشد می‌کنند.  

دختری که هرگز بزرگ نشد
اینجا بروک با وجود اینکه ۱۶ سال از عمرش می‌گذرد مثل یک کودک به نظر می‌رسد.

با اینکه در ابتدا علت بیماری بروک جهش ژنی تشخیص داده شد اما در آزمایشات بعدی هیچ اختلال ژنتیکی یا جهش ژنی در این دختر مشاهده نشد. در سال ۲۰۰۹ بروک تحت آزمایش‌های بیشتری قرار گرفت و دکتر واکر هنگام اعلام نتیجه آزمایش‌ها گفت: «تغییرات اندکی در مغز بروک مشاهده شده اما رشد مغزی بروک فقط به اندازه یک کودک تازه متولد شده است. اما بخش‌های دیگر بدن او تقریبا به همان حالت باقی مانده و به نظر می‌رسد که هیچ ارتباطی با مغز ندارند».

دختری که هرگز بزرگ نشد
   کودک سمت راست بروک را در سن سه سالگی به همراه خواهر کوچکترش نشان می‌دهد.

بروک گرین برگ می‌گذرد در 17 سالگی رشد ذهنی به اندازه یک کودک نه ماه تا یک ساله داشت و وزن او فقط ۳/۷ کیلوگرم بود.  

دختری که هرگز بزرگ نشد
      در این عکس چهار دختر خانواده گرین برگ در کنار هم هستند. در این تصویر کارلی چهار سال، کایتلین ده سال، امیلی ۱۳ سال و بروک هفت سال دارد.

کد خبر 771391
منبع: همشهری سرنخ

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 7
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایران IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    18 0
    زمان بدنیا آمدن1/8کیلوگرم بوده است.
  • ناشناس IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    8 2
    عکس چهارم سن و سال دو خواهر با هم همخوانی ندارد ..خواهرش از بروک 3 سال کوچکتره.پس اگر بروک سه ساله باشه خواهرش تازه به دنیا اومده ولی در عکس حداقل 2-3 ساله به نظر میاد
  • مبی IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    18 2
    اخی ولی اخرش نفهمیدم مرد یازنده موند