همشهری آنلاین - سپیده بهکام: سیر حرکت شاخص‌های بورس، روز شنبه ۲۴ اسفند، به دنبال باز شدن نماد ۲۲ شرکت باز هم نزولی شد.

در این روز بیشترین تاثیر را بر روند کاهشی شاخص‌ها، بازگشایی دو نماد تراکتورسازی ایران و ایران خودرو دیزل داشت که نمادشان در پی اعلام تعدیل پیش‌بینی سود طی دادوستدهای امروز بورس اوراق بهادار تهران باز شد.

حجم مبادلات بورس تهران امروز به ۷۴ میلیون سهم به ارزش ۱۸۹.۸۲ میلیارد ریال رسید و شاخص کل قیمت سهام در پایان معاملات این روز با ۱۰.۱ واحد افت به رقم ۸ هزار و ۱۲۰ واحد بازگشت.

همچنین در این روز شاخص بازار اول (شاخص عملکرد تالار اصلی) ۷.۷ واحد و شاخص بازار دوم (شاخص عملکرد تالار فرعی) ۱۹.۳ واحد افت کردند.

پرطرفدارترین سهم امروز بورس تهران سهام پالایش نفت اصفهان بود. در این روز ۱۸۶ دستور فروش برای ۵.۸۶ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۲۸.۵۵ میلیارد ریال صادر شد.

در سوی دیگر بازار طی مبادلات ۲۴ اسفند ماه، حجم عرضه سهام گل‌گهر از سایر شرکت‌های بورسی بیشتر بود به طوری که ۶۳۲ هزار و ۷۰۲ سهم این شرکت به ارزش ۶.۵ میلیارد به فروش گذاشته شد.

همچنین در این روز ۸۲ نفر اقدام به فروش ۴۷۸ هزار و ۶۷۵ سهم ماشین‌آلات تراکتورسازی به ارزش ۵.۴۴ میلیارد ریال کردند و ۲۰۲ نفر هم تعداد ۱.۳ میلیون سهم فولاد خوزستان به ارزش ۵.۱۶ میلیارد ریال را به فروش گذاشتند.

کد خبر 77222

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز