این کار باعث میشود ارتباط شما با مشتری در رویاییترین حالت ممکن آغاز شود و پیش به سوی رابطهای بلندمدت و هدفمند حرکت کند. در پاسخ به شرکتهایی که میپرسند راز ایجاد یک باشگاه مشتریان چیست باید بگوییم، همه چیز به تعامل مثبت شما با افراد بستگی دارد؛ بنابراین باید این پیام را از هر نظری جدی گرفت؛ از همین رو در این مطلب به طور کامل به چگونگی ارسال این پیام میپردازیم و نکات مهمی را در مورد آن به شما آموزش میدهیم.
معرفی دستگاه ارسال پیام خوشامدگویی
دستگاه ذخیره شماره موبایل ابزاری است که به صورت اتوماتیک، برای مشتریانی که شماره آنها را هنگام خرید در آن وارد میکنید، پیام خوشامدگویی ارسال میکند. در یک نظرسنجی جهانی، ۷۳% از بازاریابان حرفهای اعمال کردهاند که به نظر آنها ارسال پیام خوشامدگویی بهترین راه برای آغاز رابطه با مشتری است. این پیامها در حدود ۵ برابر نرخ باز شدن بیشتری دارند و بدون شک دیده میشوند.
با توجه به این آمار حیرتانگیز، استفاده از این دستگاه میتواند نقش مهمی در ارتقای رابطه شما با مشتریانتان داشته باشد. دستگاه ارسال پیامک خوشاندگویی با ظاهر بسیار شیک و حرفهای، روی پیشخوان فروشگاه شما قرار میگیرد تا به راحتی شماره افراد را در آن ثبت کنید. لازم به ذکر است که این دستگاه به یک پنل اختصاصی متصل است که به شما اجازه میدهد شمارههای دریافتی را مدیریت نموده و برای آنها پیامک ارسال کنید؛ همچنین میتوانید پیام خوشامدگویی دلخواه خود را در آن تنظیم کنید؛ اما اگر نمیدانید این پیام را چگونه بنویسید که نظر افراد را به خود جلب کند و باعث تعامل بیشترشان شود، در ادامه همراه ما باشید.
نکته های طلایی برای نوشتن پیام خوش آمدگویی
هنگام ارسال پیامک خوشآمدگویی به مشتریان جدید، ایجاد یک تجربه مثبت و جذاب برای آنها بسیار مهم است. به قول معروف: خشت اول چو نهد معمار کج/ تا ثریا میرود دیوار کج! پس برای اینکه اولین خشت ارتباط با مشتری و ساخت باشگاه مشتریتان را درست و اصولی بگذارید، به موارد زیر دقت کنید. این موارد بهترین و حیاتیترین نکتهها برای نوشتن یک پیامک خوشآمدگویی عالی هستند.
قدردانی کنید
پیام خود را با ابراز احساس قدردانی و تشکر از مشتری برای انتخاب فروشگاه خود یا پیوستن به باشگاه مشتریتان شروع کنید. اگر این کار را با لحنی گرم و مثبت انجام دهید بهترین نتیجه ممکن را میگیرید. مشتری در لحظهای که از شما خرید کرده، نیاز دارد تا ببیند که شما او را ارزشمند تلقی میکنید. با این قدردانی و تشکر از او بابت انتخابش، به مشتری بفهمانید که از تعامل با او خشنود هستید.
کارت ویزیت خود را در پیام ارسال کنید
پس از تشکر، وقت آن است که تمام شبکههای اجتماعی و وبسایت خود را به مشتری معرفی کنید. در واقع با این کار شما ضمن خوشآمدگویی به باشگاه مشتریان، از او دعوت میکنید تا دامنه تعاملش با شما را افزایش دهد. زمانی که او به طور مثال وارد صفحه اینستاگرام شما شود، با دیدن تمام نمونهکارهایتان مشتاق میشود پیج را دنبال کند. به این ترتیب میتواند هر زمان دوباره به محصولاتتان نیاز پیدا کرد از طریق همین پیج موجودی آنها را بررسی کند.
تخفیف دهید
یکی دیگر از مواردی که حسابی در پیام خوشآمدگویی جواب میدهد، اطلاع رسانی یک تخفیف انحصاری به مشتری است. در واقع میتوانید پس از تشکر بابت خرید و خوشآمدگویی به باشگاه مشتریان، یک تخفیف جانانه به او پیشنهاد دهید. این کار مشتریان را تشویق میکند تا برای خرید بعدی خودشان نیز به یاد شما بیفتند و دوباره به سراغتان بیایند.
اطلاعات ضروری را ارسال کنید
اگر محصولات شما دارای شرایط استفاده خاص هستند و یا برای استفاده نیاز به آموزش دارند، بهتر است در پیام خوشآمدگویی هوای مشتری را داشته باشید. در واقع میتوانید لینک صفحه مقالات آموزشی وبسایت خود را در پیام قرار دهید. با این کار به محض دیدن پیام، مشتری متوجه میشود که با خرید از شما، خیالش میتواند راحت باشد چون همیشه در کنارش هستید.
متمرکز باشید
پیامک جای داستان تعریف کردن نیست. در مختصرترین حالت ممکن روی یک یا دو چیز تمرکز کنید و فقط اطلاعات مفید مربوط به آنها را ارسال کنید. برای مثال یک جمله خوشآمد ساده کافی است و پس از آن میتوانید لینکهای دلخواه خود را در پیام بگذارید و به مشتری به صورت تیتروار بگویید که این لینکها او را به چه پلتفرمی میبرند.
آزمایش کنید!
هیچ آیهای نازل نشده که حتما باید اولین پیام شما، بهترین باشد. چندین پیام خوشآمدگویی مختلف را در بازههای زمانی یکسان بررسی کنید و ببینید که کدام یک از آنها بازخورد بهتری دارد. برای اینکه بتوانید مقایسه حرفهای و خوبی داشته باشید، در پیام خود لینکهایی را به کمک UTM ایجاد کنید که بتوان بعدها آنها را بررسی کرد. به کمک این لینکها میتوانید ببینید دقیقا چند نفر از کدام پیامک شما به وبسایتتان سر زدهاند. به این ترتیب پس از مدتی آزمایش پیامهای مختلف، بهترین را پیدا میکنید.
پس از ارسال پیام خوش آمدگویی چه کنیم؟
کار شما پس از ارسال این پیام تازه شروع میشود. دقت داشته باشید که تعامل با مشتری اگر به صورت مستمر تداوم پیدا نکند، نتیجه درخشانی به دنبال ندارد؛ بنابراین همیشه ارتباط خود با مشتریان را حفظ کنید و پیامکهای مختلفی را در مواقع خاص برای آنها ارسال کنید. به طور مثال میتوانید با شروع هر فصل یا ماه، تخفیفهای هیجانانگیز ارسال کنید تا آنها را به خرید دوباره تشویق کنید.
همچنین میتوانید در تمام اعیاد عمومی، مناسبها و حتی روز تولد افراد برای آنها پیامک ارسال کنید و یک امتیاز ویژه مانند تخفیف یا ارسال رایگان را به آنها ارائه دهید. با این کار همیشه نام شما در ذهن مشتری تکرار شده و تعاملتان با افراد به خوبی حفظ میشود. فراموش نکنید که یک باشگاه مشتری خوب، باشگاهی است که ارتباط با اعضاء در آن پویا و خلاقانه باشد. برای خلاق بودن در این تعاملات میتوانید به جای تخفیف، امتیازات دیگری را نیز برای افراد ارسال کنید؛ مثلا میتوانید در روز تولدشان یک محصول رایگان کوچک یا هدیهای خلاقانه بدهید.
همین امروز دست به کار شوید
راه اندازی باشگاه مشتریان برای کسبوکارها و فروشگاههایی که میخواهند از طریق افزایش تعامل با مخاطبین، سودآوری خود را افزایش دهند، امری ضروری است. البته این اصلا کار سختی نیست، فقط کافی است اولین پیام خود را به کمک دستگاه باشگاه مشتری یا همان دستگاه ثبت شماره موبایل ارسال کنید. برای خرید این دستگاه میتوانید به فروشگاه دایرکت (/https://direct.ir/shop) سر بزنید. در این فروشگاه میتوانید رنگهای مختلف این دستگاه و قیمت آن را بررسی کنید و همچنین برای محافظت از آن، یکی از پایههای جذاب این وبسایت را تهیه کنید.
نظر شما