یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۶
۰ نفر

شهردار تهران قول داد ظرف 5 سال آینده تهران به سطح 10 کلانشهر برتر دنیا در حوزه آی‌تی یا شهر مجازی برسد

درحالی که هم‌اکنون تهران در رده چهل و چهارم جدول جهانی در حوزه آی‌تی قراردارد، محمد باقر قالیباف شهردار تهران در مراسم بهره‌برداری از پل تقاطع غیرهمسطح شهید کلاهدوز، قول داد ظرف 5 سال آینده تهران به سطح 10 کلانشهر برتر دنیا (نظیر سئول، نیویورک، لندن و پاریس) در حوزه آی‌تی یا شهر مجازی (انفورماتیک) برسد.

این امر به اعتقاد شهردار تهران می‌تواند به لحاظ کنترل آلودگی هوا، کاهش ترافیک، صرفه جویی در وقت شهروندان و مصرف انرژی و... تاثیرات چشمگیری داشته باشد.

به گزارش همشهری، همچنین در مراسم بهره‌برداری از پل غیرهمسطح شهید کلاهدوز از سوی احمد دنیا‌مالی، معاون فنی عمرانی شهرداری تهران اعلام شد: طرح پل غیرهمسطح شهید کلاهدوز یکی از سخت‌ترین پروژه‌های عمران شهری در طول عمر فعالیت شهرداری تهران بوده است.

یکی از عمده‌ترین این مشکلات به گفته دنیا‌مالی مربوط به 12 بار تغییر مسیر ترافیکی در جریان ساخت این تقاطع، آن هم در یکی از اصلی‌ترین محورهای شرقی تهران بود که به هیچ وجه نمی‌بایست در ترافیک این نقطه اختلال به‌وجود می‌آمد.

به گفته دنیا مالی، از ویژگی‌های مهم و بی‌نظیر تقاطع غیرهمسطح شهید کلاهدوز عبارت است از ایجاد 20حرکت ترافیکی، به این معنا که تقریبا از هر طرف این تقاطع غیرهمسطح یک دسترسی وجود دارد.

دنیا مالی اظهار داشت: احداث این تقاطع علاوه براینکه مشکل تقاطع هجرت را برطرف کرد موجب احداث 1200متر کانال دو سلوله به نام سرخه‌حصار شد. همچنین دنیا‌مالی افزود: 12 محور در این تقاطع وجود دارد که کار انتقال ترافیک را تسهیل کرده، امکانات حرکت‌های گردشی و مستقیم اصلی بدون تاخیر و چراغ قرمز را فراهم ساخته است.

محمد باقر قالیباف، شهردار تهران نیز طی سخنانی در این مراسم، همکاری و همراهی فرماندهان سابق و کنونی سپاه پاسداران را عامل به ثمر نشستن به موقع این طرح دانست و گفت: 23 سال قبل هنگامی که پس از جنگ برای زندگی به تهران نقل مکان کردم روزی هنگام عبور از میدان شهید کلاهدوز در ترافیک سنگین این نقطه گیرکردم؛ ترافیکی که البته هر سال که گذشت بر میزان آن افزوده شد.

وی ادامه داد: البته آن زمان به من گفتند قرار است تقاطع غیرهمسطحی برای رفع این مشکل ساخته شود ولی من هیچگاه فکر نمی‌کردم 23 سال طول بکشد و زمانی برسد که من شهردار تهران شوم و در دوره مدیریت من این تقاطع غیرهمسطح آغازشود و به اتمام برسد.

شهردار تهران به مردم قول داد تا قبل از اتمام فصل بهار و شروع تابستان کار ساخت اتوبان شهید یاسینی از میدان تیرانداز به اتمام برسد و دیگر مشکل ترافیک گلوگاه شرق تهران برطرف شود.

وی در ادامه سخنانش با گلایه از اینکه اقداماتی که مدیریت شهری در سطح شهر به انجام می‌رساند آن طور که باید اطلاع‌رسانی نمی‌شود و پرهیز از ذکر دلایل این رویکرد از سوی رسانه ملی، تاکید کرد:‌ در سال آینده و با وجود بحران‌های اقتصادی اما مردم روز به روز در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، عمرانی، ترافیکی و... شاهد یک تحول جدید در توسعه شهر خواهند بود.

قدردانی

شهردار تهران، هنگام سخنرانی خود به مناسبت افتتاح تقاطع غیرهمسطح کلاهدوز، از یکی از کارگرانی که حین عملیات اجرایی این پل در پی سانحه‌ای جان خود را از دست داد نام برد و با قدردانی از وی قول داد علاوه بر اقدامات قانونی که در حمایت از خانواده این مرحوم انجام خواهد داد به‌طور ویژه کار رسیدگی به مشکلات خانواده این کارگر مرحوم را در دستور کار خود قرار دهد.

افتتاح 5 فروشگاه جدید شهروند

شهردار تهران پس از افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهید کلاهدوز به‌منظور افتتاح فروشگاه شهروند نبرد راهی نقطه دیگری در شرق تهران شد.بنا براین گزارش علاوه بر فروشگاه شهروند نبرد، 4فروشگاه دیگر نیز در مناطق دیگر تهران افتتاح شد.

شهردار تهران در این مراسم گفت: در مجموعه شهرداری تلاش داریم تا شهرداری را از ابعاد ساختاری و اداری ارتقا دهیم و حتی در فرایندهای تصمیم‌گیری و فناوری نیز که دچار اشکال هستیم، اقدامات زیادی انجام و از شرایط روز جامعه و تجربه دنیا نیز استفاده شده است.

قالیباف از تکمیل خط 4 مترو در سال آینده خبر داد و تصریح کرد: این خط از میدان کلاهدوز تا منتهی الیه غرب تهران تکمیل می‌شود که در این زمینه حتی یک لحظه عقب‌ماندگی هم نداشتیم و میدان شهید کلاهدوز و امام حسین تا میدان انقلاب نیز در این هفته عملیاتی می‌شود.

شهردار تهران با بیان اینکه مدیران اجرایی در مسائل خدماتی، تربیتی و فرهنگی و حتی حوزه دین مردم نیز مسئول هستند و باید بستر لازم را برای آن ایجاد کنند، افزود: بیش از 30 درصد از 372 محله تهران دارای سرای محله هستند و تا پایان سال آینده همه محلات شهر به سرای محله مجهز می‌شوند.

قالیباف با اشاره به اقدامات شهرداری در زمینه‌های خدماتی و با بیان اینکه شهرداری براساس برنامه مدون کار می‌کند، گفت: تهران با توجه به فرهنگ تولید زباله‌ای که دارد جزء شهرهای تمیز دنیاست و در اسفندماه بیش از 11 هزار تن زباله از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود.

مسعود کرباسیان نیز در مراسم افتتاح فروشگاه شهروند نبرد در منطقه 14، با اشاره به اینکه رویکرد‌های جدیدی در مسائل خدماتی و عمرانی در شهر تهران داریم، گفت: مدتی است، بحث اقتصاد خانوار در فروشگاه شهروند مطرح شده است؛ بر همین اساس بیش از 100نوع اقلام با کاهش قیمت 15 تا 20 درصدی در این فروشگاه‌ها عرضه شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران، با بیان اینکه در سال‌جاری 37 درصد افزایش فروش داشته‌ایم افزود: سود شهروند را تعدیل کرده‌ایم و تولید‌کنندگان با کیفیتی مناسب و قیمت پایین اجناس را در این فروشگاه‌ها توزیع می‌کنند.

وی از درخواست سایر کشورها و شهرها برای احداث شهروند سخن گفت ولی اظهار داشـت: برای ما، تهران در اولویت بود. در حال حاضر در سطح شهر تهران 24 فروشگاه شهروند وجود دارد

کد خبر 77291

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز