مجری خط ۷ متروی تهران از راه اندازی دو پله برقی ایستگاه مهدیه و تجهیز آسانسور برای افراد کم‌توان در ایستگاه بریانک خبر داد.

مترو تهران

به گزارش همشهری آنلاین، محمود یوسفی مجری خط ۷ مترو با اعلام این خبر افزود: ورودی سوم ایستگاه بریانک که در واقع ورودی جنوبی آن محسوب می‌شود، با تجهیز به ۴ دستگاه آسانسور، ویژه افراد کم‌توان جسمی و حرکتی و معلولان احداث شده تا دسترسی این قشر از مسافران به دو طرف سکوی ایستگاه را تسهیل نماید.

او افزود: این امر بنابر درخواست‌های متعدد و مکرر شهروندان در دستور کار قرار گرفت و با صرف هزینه‌های بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان، ورودی سوم مردادماه آماده بهره‌برداری خواهدشد. ورودی‌های اول و دوم ایستگاه بریانک به ترتیب طی سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۴۰۰ افتتاح شده بود و ورودی سوم که در ابتدی خیابان گلبن (پل قزوین) قرار دارد، با استفاده حداکثری از تولیدات داخلی ساخته شده است.

یوسفی گفت: یکی از نواقص جدی ایستگاه مهدیه، کمبود پله برقی در تراز سکوی خط ۳ بود. این ایستگاه به دلیل تبادلی بودن (بین خطوط ۳ و ۷) روزانه حجم زیادی از مسافران را پذیرا بوده و دسترسی به سکوی خط ۳ در آن به سبب فقدان پله برقی، زحماتی را برای مراجعان ایجاد می‌کرد.

او افزود: با پیگیری‌های صورت‌گرفته و نصب ۲ رشته پله برقی (رفت و برگشت) در شکل جدید بهره برداری از ایستگاه مهدیه، زمان دسترسی به سکوی خط ۳ کاهش یافته و از ازدحام مسافران در مسیرهای موجود نیز کاسته می‌شود.

کد خبر 773210

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha