نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان پیشنهاداتی را به منظور محدود کردن تولید خودروهای برقی نظامی و غیر نظامی از سوی پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) ارائه داده‌اند.

خودروی نظامی ارتش آمریکا

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از موتور۱، تلاش پنتاگون برای برقی کردن ناوگان نظامی آمریکا در آینده نزدیک می‌تواند با موانع بزرگی روبرو شود. یک گزارش جدید مطالبی را از چندین پیشنهاد جمهوری‌خواهان نشان می‌دهد که هدف آن محدود کردن تحقیق و توسعه خودروهای برقی برای نیروهای مسلح آمریکا است.

 این مساله جمهوری‌خواهان و دمکرات‌ها را وارد یک فاز جدی از تقابل خواهد کرد، چرا که سیاست دولت بایدن، تقویت ناوگان برقی ارتش آمریکاست و درست در نقطه مقابل درخواست تعدادی از جمهوری‌خواهان پرنفوذ در مجلس نمایندگان آمریکا قرار دارد.  اما اصلاحات پیشنهادی جمهوری‌خواهان در قانون مجوز دفاع ملی (NDAA) می‌تواند به طور جدی مانع از تلاش‌های دولت بایدن در عرصه برقی کردن ناوگان نظامی آمریکا شود.

این اصلاحیه توسط «اسکات پری» نماینده مجلس نمایندگان از ایالت پنسیلوانیا شامل پیشرفت‌های کاهش بودجه در زمینه تولید «وسایل نقلیه برقی و شارژ خودروهای برقی یا فناوری فتوولتائیک» است. «اسکات پری» همچنین قصد دارد استفاده از مواد معدنی حیاتی را برای تولید باتری‌های خودروهای برقی محدود کند. علاوه بر این، لورن بوبرت، نماینده کلرادو،فسخ قرارداد برای تولید وسایل نقلیه ابرقی غیر تاکتیکی را پیشنهاد کرده است.

مجلس نمایندگان آمریکا ممکن است در این هفته به متمم‌های قانون مجوز دفاع ملی (NDAA) رأی دهد، اما مشخص نیست که آیا این اصلاحات در مجلس نمایندگان از حمایت کافی برخوردار خواهد شد یا خیر. اما نفوذ محافظه کاران بر کمیته قوانین مجلس نمایندگان ممکن است بر رای موافق به تغییرات در این قانون تأثیر بگذارد.

جمهوری‌خواهان علیه محیط زیست | تقابل با دولت بایدن بر سر خودروهای نظامی آمریکا


ارتش‌های دنیا یکی از بزرگترین تولید کنندگان گازهای گلخانه‌ای در جهان هستند و پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) بزرگ‌ترین مصرف کننده سازمانی نفت در جهان است. سال گذشته، بخش «استراتژی آب و هوایی ارتش آمریکا» خطرات استفاده مداوم از سوخت‌های فسیلی در مناطق جنگی و راه‌حل‌های ممکن برای پیشگیری از آن را فهرست کرد. بلایای طبیعی ناشی از تغییرات آب و هوایی می‌تواند فراوانی استقرار بحران را افزایش دهد، عملیات را مختل کند و سلامت سربازان را به خطر بیندازد.

برای مقابله با این خطرات، ارتش آمریکا در نظر دارد تا سال ۲۰۳۵ یک ناوگان وسایل نقلیه غیر تاکتیکی تمام برقی و تا سال ۲۰۵۰ خودروهای تاکتیکی کاملا برقی ایجاد کند. این طرح همچنین شامل تأمین برق سبز برای تأسیسات ارتش تا سال ۲۰۳۰ و شارژ زیرساخت‌ها در تمام  تاسیسات (DoD) وزارت دفاع است.

با این حال، گزارش ژوئن ۲۰۲۳ توسط مؤسسه تحقیقات انرژی نشان می‌دهد که معایب خودروهای برقی در میدان جنگ بسیار بیشتر از مزایای آن در حال حاضر است. یک خودروی جنگی ۵۰ تنی برای شارژ مجدد در عرض ۱۵ دقیقه، به یک شارژر ۱۷ مگاواتی نیاز دارد و اگر ایستگاه شارژ به سوخت فسیلی وابسته باشد، ۱۲۰۰ گالن گازوئیل در ساعت مصرف می‌کند.

خودروهای برقی می‌توانند در میدان نبرد مخفیانه عمل کنند، اما می توانند میدان‌های الکترومغناطیسی را برای دشمنان ایجاد کنند تا با استفاده از تجهیزات حسی شناسایی شوند. از این رو، طبق این گزارش، برقی‌سازی ممکن است تنها برای خودروهای پشتیبانی عملی باشد.

برخی از خودروسازان قبلا به تلاش‌های وزارت دفاع برای کاهش انتشار کربن پیوسته‌اند. ماه گذشته، «جنرال موتورز دیفنس» خودروی مفهومی نظامی برقی خود (EMCV) را برای برنامه ساخت خودروی شناسایی سبک برقی ارتش آمریکا (eLRV) معرفی کرد. این خودروی مفهومی بر اساس «هامر برقی» ساخته شده است و از باتری و معماری Ultium جنرال موتورز استفاده می‌کند.

کد خبر 773274

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha