همشهری آنلاین - سپیده بهکام: بورس تهران با دادوستد ۱۰۵ میلیون سهم در روز دوشنبه ۲۶ اسفند ماه به کار خود پایان داد.

در این روز ارزش معاملات بورس اوراق بهادار تهران ۱۱۶ میلیارد ریال برآورد شد و شاخص کل قیمت سهام در مجموع با ۱۴۳.۲ واحد افت به ۷ هزار و ۹۷۷ واحد بازگشت.

بیش از ۱۳۵ واحد نیز شاخص بازار اول (شاخص عملکرد تالار اصلی) و ۸۱ واحد شاخص بازار دوم (شاخص عملکرد تالار فرعی) افت در کارنامه خود، طی دادوستدهای امروز بورس ثبت کردند.

مخابرات ایران امروز صدر جدول عرضه را در اختیار خود درآورد به طوری که ۵۲۰ دستور خرید برای بیش از ۲۵.۲۵ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۳۶.۲۶ میلیارد ریال صادر شد.

مدت‌ها بود نماد این شرکت به دلیل شفاف نبودن گزارش‌ها و اطلاعت مالی متوقف بود اما طی چند روز گذشته تازه‌ترین پیش‌بینی سود خود را برای سال مالی ۸۸  منتشر ساخت و نماد این شرکت به دنبال آن باز شد.

بیش از ۱۲۰ واحد از افت شاخص نتیجه بازگشت مخابرات به تابلوی معاملات بورس بود.

پالایش نفت اصفهان امروز دومین شرکت پرطرفدار بورس بود و ۱۸۵ نفر اقدام به‌خرید ۶.۳۷ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۳۱.۷ میلیارد ریال کردند.

پتروشیمی فن‌آوران با حجم تقاضای ۴.۲۵ میلیون سهم به ارزش ۱۰.۲۴ میلیارد ریال امروز در ردیف سوم جدول تقاضای بورس تهران قرار گرفت.

از سوی دیگر در معاملات این روز عرضه ۶۹۲ هزار و ۲۰۲ سهم گل‌گهر به ارزش بیش از ۷ میلیارد ریال این شرکت را در ردیف نخست جدول عرضه صدر نشین کرد.

در این روز ۸۱ نفر تعداد ۴۷۸ هزار و ۵۲۵ سهم ماشین‌آلات تراکتورسازی ایران به ارزش ۵.۴ میلیارد ریال را به فروش گذاشتند و ۲۱۱ نفر هم ۱.۳۴ میلیون سهم فولاد خوزستان به ارزش ۵.۳۳ میلیارد ریال را برای فروش عرضه کردند.

کد خبر 77352

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز