موضوع اصلی جلسه امروز شورای شهر تهران «گزارش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران» بود که اعضای شورا بعد از آن، نقدهای زیادی کردند.

شوراي شهر

به گزارش همشهری آنلاین، اعضای شورای شهر تهران پس از شنیدن گزارش معاون حمل و نقل شهرداری تهران به بیان نظرات خود پرداختند؛ نرجس سلیمانی با بیان این‌که ۱۷ هزار ساعت تا پایان این دوره مدیریت شهری باقی مانده است، تصریح کرد: در حوزه حمل و نقل عمومی می‌گویند که می‌خواهند اتوبوس سه کابین بیاورند اما اتوبوس سه کابین سال‌هاست که در پارکینگ خاک می‌خورد و جالب است که در حوزه قراردادها تا امروز علی‌رغم همه سوالات و تذکراتی که دادم هنوز قرارداد مشخصی به ما ارائه نکردند تا صحت‌سنجی کنیم.

سلیمانی با بیان این‌که مدعی شده‌اند که قرارداد ساخت ۱۰۰۰ اتوبوس را با عقاب افشان منعقد کردند؛ اما هنوز یک اتوبوس وارد ناوگان نشده است، گفت: مهرماه امسال پل صراط شهرداری تهران است که اگر نتوانیم با آغاز سال تحصیلی حمل و نقل عمومی را درست پوشش دهیم همه باید پاسخگو باشیم.

در ادامه ناصر امانی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با بیان این‌که کلیات بودجه شهرداری مشخص است و ما در بودجه امسال برای معاونت حمل و نقل حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه مصوب کردیم، اما مبلغ ۱۱۶ میلیارد تومان قرارداد بسته‌اند، اظهار کرد: مدیران شهری از ورود اتوبوس‌های برقی حرف می‌زنند اما آقای علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در خبر اعلام کرد که نمی‌تواند بگوید که امسال اتوبوس برقی وارد ناوگان می‌شود یا نه؟ و حالا شما از ورود ۵۰۰ اتوبوس صحبت می‌کنید و بهتر است که واقع بینانه صحبت کنیم و در مورد پیش پرداخت ۶۳۰ واگن نیز باز هم ما را به آینده و ان‌شاءالله حواله می‌دهند و این در حالی است که آقای زاکانی در ابتدای امسال در شورا اعلام کرد که موضوع پیش پرداخت تمام شده است.

مهدی چمران در واکنش به این سخنان گفت: مرتبا این موضوعات پیگیری می‌شوند و وقتی یک مرحله را رد می‌کنیم ممکن است در مرحله بعد بمانیم اما فرزین (رئیس بانک مرکزی) قول دادند که از اختیارات خودش استفاده کرده و مشکل را حل می‌کند و دقت داشته باشید که همه تلاش می‌کنند تا این مشکلی که از سال ۱۳۹۶ تاکنون وجود دارد؛ حل شود.

مردم از وضعیت تمیزی و حجاب در مترو گلایه دارند

مهدی اقراریان نیز با بیان این‌که امروز یوم‌الحساب حمل و نقل عمومی بوده است، تصریح کرد: امیدوارم تا آخر دوره مدیریت شهری شاهد حداقل‌ جابه‌جایی‌ها باشیم.

وی با بیان این‌که مردم از وضعیت تمیزی و عفاف و حجاب در مترو گلایه دارند و به نظر می‌رسد که اراده‌ای در مسئولین مترو در این خصوص وجود ندارد، اظهار کرد: توقع عجیبی نیست که بانوان مایل هستند که واگن‌هایی برای خودشان داشته باشند و خنده‌دار است که بین واگن‌ها درهایی گذاشتند که متحرک است.

مهدی پیرهادی نیز در واکنش به گزارش معاون حمل و نقل شهرداری تهران با تاکید بر این‌که سیستم گزارش‌دهی مشخص نیست گفت: بهتر است که معاون شهردار گزارشش را امضاء شده به اعضای شورا بدهد تا راستی‌آزمایی کنند.

۹۰ درصد تاکسی‌های تهران فرسوده شدند

تشکری هاشمی دیگر عضو شورای شهر تهران هم اظهار کرد: همه اقدامات در معاونت حمل و نقل نیست و باید سایر سازمان‌ها هم دست به دست هم دهند تا مشکل حل شود و بدانید که در مورد خط هشت تا ۱۱ مترو هنوز هیچ مطالعه اجرایی انجام نشده است و بهتر است خط متروی پرند هم قبل از افتتاح تعیین تکلیف شود تا مشکلات حقوقی ایجاد نشود.

وی با انتقاد از روند نوسازی تاکسی‌ها گفت: ۹۰ درصد از تاکسی‌های تهران به سن فرسودگی رسیده‌اند و تنها ۵۰۰ عدد نوسازی شده است.

مهدی عباسی عضو دیگر شورای شهر تهران نیز بیان کرد: مدتی است که وقتی افراد برای پیگیری پرونده‌های شهرسازی‌شان به من مراجعه می‌کنند می‌گویند که حواستان باشد که ما ۲۰۰۰ الی ۳۰۰۰ اتوبوس برای شهرداری می‌خریم و از شهرداری می‌خواهم که قراردادهای واقعی را مورد توجه قرار دهند.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌شود از سوی شورا کمیته‌ای برای بازدید از کارخانه‌هایی که اتوبوس‌های شهرداری در آن ساخته می‌شود، داشته باشید.

آخوندی نیز در واکنش به این تذکرات اظهارکرد: قراردادها مشخص است و بر روی سامانه بارگذاری شده و جوری صحبت نکنیم که انگار کاری انجام نشده است.

طوری حرف نزنیم انگار که کاری انجام نشده

این سخنان آخوندی موجب اعتراض برخی از اعضای شورا شد و برای دقایقی نظم جلسه بهم خورد که مهدی چمران رییس شورای شهر تهران وارد شد و گفت قراردادها مشخص است و در پستو که منعقد نمی‌شود و روی سایت بارگذاری شده است و به نظرم به مهرماه دل نبندید. هرچند که ممکن است تعدادی از اتوبوس‌ها برسد؛ اما تعدادشان زیاد نیست.

وی خطاب به اعضای شورای شهر تهران اظهار کرد: ما از شهرداری طلب داریم تا اوضاع حمل و نقل عمومی را بهبود ببخشند اما به گونه‌ای حرف نزنیم که گویا تا حالا کاری انجام نشده است و دقت داشته باشیم که قراردادها بر روی سامانه بارگذاری شده که اگر این کار را نکنند اقدام غیرقانونی انجام شده است.

با راهنمایی تعدادی از اعضای شورای شهر تهران قراردادهای بارگذاری معاونت حمل و نقل در صحن علنی به نمایش عموم اعضاء گذاشته شد.

کد خبر 773987

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 8
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    6 90
    مترو شده پایگاه بیحجابی و بی عفتی... اصلا انگار نه انگار جامعه ما اسمش اسلامیه... ... ... ... ...
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    58 7
    آقا پله برقی‌هاتون ... .... چرا درست نمیشه؟ نه با بی حجابی مشکل نداریم
  • ناشناس IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    4 1
    حتی تو نظافت اتوبوس ها هم هیچگونه کاری انجام نمیشه من نمیدونم چقد هزینه واسه شستن و تمیز نگه داشتن ی اتوبوس نیازه البته احتمالا به تحریم ربط داره
  • حسن IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    2 1
    باعث نارضایتی شده ، جای دفاع هم ندارد مردم می فهمند.
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    5 3
    مشگل شلوغی مترو هست نه بی حجابی
  • ناشناس IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    3 6
    مشکل همه جامعه بی حجابی است نه مترو به تنهایی